Formule 1 2010

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2010

Bericht door rsh_scuderia »

:lol:
Waarom had ik dit antwoord wel verwacht van Paulus?
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Raikkonen's manager heeft bevestigd dat er geen deal komt met McLaren, en dat Kimi een jaar deeltijd WW opneemt.
"A gap year means nothing for Kimi. He is more interested in fighting for wins and the world championship. F1 will miss Kimi. He worked hard over the summer - doing things in a Ferrari that only the best drivers are capable of."
:doei:

*mompelt iets over Hakkinen die er ook al weer heel lang een jaartje tussenuit is*

Het gaat er dus serieus op lijken dat Button de eerste McLaren (met Nr. 1 :ja: ) tot zijn beschikking krijgt.
Na Michael Andretti, Stefan Johansson, Mark Blundell, McMontoya, Martin Brundle, DC, Kovilainen en niet te vergeten hierboven reeds genoemde 'captain attahahahack' de zoveelste briljante ingeving van McLaren's talentscout. :thump_up2:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
TestaRossa
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door TestaRossa »

" *mompelt iets over Hakkinen die er ook al weer heel lang een jaartje tussenuit is* " :lol: :worshippy:

DUS;

Button/Hamilton @ McLaren
Rosberg/Heidfeld @ Mercedes

Ik vind dat wel wat ja. :)
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Jolly Club schreef:
Het gaat er dus serieus op lijken dat Button de eerste McLaren (met Nr. 1 :ja: ) tot zijn beschikking krijgt.
Na Michael Andretti, Stefan Johansson, Mark Blundell, McMontoya, Martin Brundle, DC, Kovilainen en niet te vergeten hierboven reeds genoemde 'captain attahahahack' de zoveelste briljante ingeving van McLaren's talentscout. :thump_up2:
Weet het nog niet. Op zich is het wel een rijder die in een erg goede wagen solide prestaties kan neer zetten. Maar dan moet de Mac ook echt goed zijn. Kijken hoe hij volgend jaar als 2de rijder fungeerd. Want ik denk dat hij zelf ook al wel snapt dat zijn stap naar Mclaren alleen financieel voor hem interessant is. Tegenover Hamilton maakt hij geen enkele kans.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
fish88

Bericht door fish88 »

Goede coureur, maar de afgelopen 2 jaar heeft hij niks laten zien wat zijn salariseisen zou rechtvaardigen.

Ik denk dat hij in 2011 wel een goede kans heeft om bij RBR aan de slag te gaan. Hij past wel een beetje bij het imago van Red Bull, maling aan alles en iedereen. Bij Mclaren past hij niet en ik denk dat hij afgemaakt zou worden door meneer Hamilton.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Jolly Club

The 30-year-old Finn had been trying to do a deal with McLaren but they would not offer him the salary he wanted, his manager David Robertson told BBC Sport.

"They couldn't afford him," Robertson said.
Aan de attitude heeft het niet gelegen Kimi! :thump_up2:

Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

McLaren bevestigt komst wereldkampioen Button

Jenson Button zal volgend seizoen voor McLaren rijden. Dat maakte het team op woensdag bekend. De wereldkampioen zal de teamgenoot worden van zijn voorganger, landgenoot Lewis Hamilton.

Het bericht mag, sinds afgelopen weekend, geen verrassing meer heten. De onderhandelingen met het voormalige Brawn-team liepen stuk op financiële gronden en daarbij wil de wereldkampioen de beste auto die hij kan krijgen en denkt hij dat McLaren die kan leveren. Button is blij met de overstap naar het team dat in 2008 nog kampioen werd met Lewis Hamilton. "Het is altijd moeilijk om een team te verlaten waar je zo lang hebt gereden", begon hij. "Maar in het leven gaat het om uitdagingen en het uitdagen van jezelf. Dus hoewel ik dit jaar het kampioenschap won met Brawn GP, iets wat ik nooit zal vergeten, wil ik nieuwe doelen stellen voor mezelf."

"En daarom heb ik besloten om voor McLaren te gaan rijden. Je wordt hoe dan ook meegesleept in de geweldige geschiedenis van dit team. McLaren is één van de grote namen uit de sportwereld. Ik volg het team sinds ik een kleine jongen ben en het voelt ongelooflijk om er eindelijk deel van uit te maken. Toen ik de fabriek eerder deze maand bezocht, was ik niet alleen onder de indruk van de uitstekende technische faciliteiten. Ook de ambitie, de motivatie en de winnaarsgeest raakten me. En de geschiedenis van het team. Laat ik het zo zeggen: de prijzenkast is kilometers lang."

"Uit persoonlijk oogpunt is het geweldig om naast een mede-Brits kampioen te rijden. Lewis heeft enorm veel succes behaald in een kort tijdsbestek en hij is een zeer getalenteerde coureur die het respect van iedere Formule 1-rijder heeft verdiend. Ik denk dat we heel veel van elkaar kunnen leren en ik kijk erg uit naar het gebruik van onze kennis om het team naar voren te stuwen."

"Tenslotte wil ik nog zeggen dat het seizoen 2009 een zeer speciale plek heeft in mijn herinneringen en ik ben er zeker van dat iedereen die zo hard heeft gewerkt bij Brawn GP er precies zo over denkt. Ik wil ook iedereen bij Mercedes bedanken, want zonder hen waren we niet zo competitief geweest. Ik ben blij dat ik hun motoren ook de komende jaren zal gebruiken. Ik wens al mijn oude teamgenoten bij Brawn GP het beste in hun avontuur met Mercedes Grand Prix en ik hoop dat ze mij het beste wensen in mijn avontuur bij McLaren."

Button heeft een meerjarig contract ondertekend en het is de eerste keer dat een team de twee meest recente wereldkampioenen naast elkaar heeft gezet. Hamilton werd immers kampioen in 2008, Button in 2009.

Met de bevestiging van Button bij McLaren lijkt het slechts een kwestie van tijd voor Nico Rosberg en Nick Heidfeld bij Mercedes, dat Brawn GP eerder deze week, zullen worden bevestigd
Dus toch :thump_up2: :mrgreen:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
rsh_scuderia
Moderator

Ik dacht dat McLaren ooit eens Senna en Prost naast elkaar had, maar die waren inderdaad toen geen wereldkampioen tegelijkertijd.
Sterker nog, sinds de komst van Senna heeft Prost daar geen Wk meer gewonnen in mijn spreadsheet

Ik weet het niet. Button is weliswaar kampioen, maar hij bewees nog maar eens dat de beste wagen het verschil uitmaakt, en niet de coureur.
Ik had had liever twee jongere en felstrijdende coureurs gezien bij McLaren.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Persoonlijk had ik liever Kimi in de Mac Laren zien rond scheuren. Denk dat hij Hamilton meer tegenwicht had kunnen bieden. Jenson is niet zo'n harde rijder. Wordt meer ziets als de combinatie's Senna/Berger of Hakkinen/Coulthard. Goede rijder maar mist net dat extra :cool:
Jolly Club

Met dien verstande dat Berger nooit wereldkampioen geweest is. Coulthard wel toch ?! :think:

:mrgreen:

Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ik denk dat hij wel meer punten kan scoren dan Heiki en dat doet McLaren steeds de das om. 1 goeie rijder en een brekebeen ernaast en dat kost ze teveel. Zelf zag ik ook meer in Kimi, maar helaas pindakaas...
TestaRossa
Contacteer:

Bericht door TestaRossa »

(bron: f1.gpupdate.net)

SURPRISE.........NOT :D

Officieel: Rosberg rijdt in 2010 voor Mercedes GP

Nico Rosberg komt volgend jaar uit voor het nieuwe Mercedes-team. Zo heeft de Duitse autofabrikant maandag bekendgemaakt tijdens een persconferentie. De 24-jarige Duitser komt over van Williams, waarvoor hij vier jaar heeft gereden.

"We zijn erg opgetogen dat we Nico kunnen verwelkomen bij het team van Mercedes", zei teambaas Ross Brawn. "We kijken ernaar uit om met hem te samenwerken. Nico is een groot talent en heeft vier jaar ervaring in de Formule 1. Hij is een coureur die gelijk een waardevolle bijdrage kan leveren aan ons team. Ik heb nog met zijn vader samengewerkt tijdens diens Formule 1-carrière en het is geweldig om te zien hoe Nico in zijn voetsporen treedt. Nico heeft net zijn beste seizoen in de Formule 1 achter de rug en we hopen dat hij zich volgend jaar bij ons verder kan ontwikkelen."

Rosberg werd in 2005 kampioen in de GP2-klasse en maakte in 2006 zijn debuut in de Formule 1, bij het team van Frank Williams. De Duitser zou uiteindelijk vier seizoenen voor de Britse renstal in actie komen, met als beste resultaat een tweede plaats in de veelbesproken Grand Prix van Singapore van vorig jaar. Afgelopen jaar scoorde hij in totaal 34,5 punten en eindigde hij als zevende in het kampioenschap.

Mercedes-Benz is erg enthousiast over de komst van Rosberg. Met het aantrekken van een Duitse coureur gaat voor het automerk uit Stuttgart een langgekoesterde wens in vervulling. Norbert Haug, de vice-president van Mercedes-Benz Motorsport, vertelde: "Ik heb Nico nog samen met Lewis Hamilton in de karts zien rijden, en later in het voorprogramma van de DTM (in de Formule 3 Euroseries, red.). Ik ken hem dus al heel erg lang. We zijn heel erg trots dat hij na vier seizoenen voor Williams te hebben gereden, voor ons zal gaan racen. Nico en Mercedes hebben allebei hoge ambities en samen hopen we een heel eind te kunnen komen. Ik kijk ernaar uit om met hem samen te werken."
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
rsh_scuderia
Moderator

Nico was briljant in zijn eerste 2 races. Daarna was het Trulli/Frentzen/Heidfeld/Kubica materiaal.

Wel wat talent, maar iedereen kan zien dat het niet een echte racer is.
Jolly Club

Zelfs die eerste twee kan ik me niet herinneren... :yawn:

Karakterloze rijder die vooral zelf gelooft de beste sinds gesneden brood te zijn.

http://www.nicorosberg.com wat een zweefteef die Nicole :lol:

Ferrari10flrb
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Op zich vind ik het prima dat er nieuwe teams bijkomen.
Maar daarmee komt ook het bijna verdwenen fenomeen paydriver weer terug :thump_down:

En daarbij ook website vulling met tig uitspraken van nobody's die zogenaamd in gesprek zijn met teams en goede hoop hebben voor volgend seizoen. :doh:
Plaats reactie