Waarom had ik dit antwoord wel verwacht van Paulus?
"A gap year means nothing for Kimi. He is more interested in fighting for wins and the world championship. F1 will miss Kimi. He worked hard over the summer - doing things in a Ferrari that only the best drivers are capable of."
Weet het nog niet. Op zich is het wel een rijder die in een erg goede wagen solide prestaties kan neer zetten. Maar dan moet de Mac ook echt goed zijn. Kijken hoe hij volgend jaar als 2de rijder fungeerd. Want ik denk dat hij zelf ook al wel snapt dat zijn stap naar Mclaren alleen financieel voor hem interessant is. Tegenover Hamilton maakt hij geen enkele kans.Jolly Club schreef:
Het gaat er dus serieus op lijken dat Button de eerste McLaren (met Nr. 1) tot zijn beschikking krijgt.
Na Michael Andretti, Stefan Johansson, Mark Blundell, McMontoya, Martin Brundle, DC, Kovilainen en niet te vergeten hierboven reeds genoemde 'captain attahahahack' de zoveelste briljante ingeving van McLaren's talentscout.
Aan de attitude heeft het niet gelegen Kimi!The 30-year-old Finn had been trying to do a deal with McLaren but they would not offer him the salary he wanted, his manager David Robertson told BBC Sport.
"They couldn't afford him," Robertson said.
Dus tochMcLaren bevestigt komst wereldkampioen Button
Jenson Button zal volgend seizoen voor McLaren rijden. Dat maakte het team op woensdag bekend. De wereldkampioen zal de teamgenoot worden van zijn voorganger, landgenoot Lewis Hamilton.
Het bericht mag, sinds afgelopen weekend, geen verrassing meer heten. De onderhandelingen met het voormalige Brawn-team liepen stuk op financiële gronden en daarbij wil de wereldkampioen de beste auto die hij kan krijgen en denkt hij dat McLaren die kan leveren. Button is blij met de overstap naar het team dat in 2008 nog kampioen werd met Lewis Hamilton. "Het is altijd moeilijk om een team te verlaten waar je zo lang hebt gereden", begon hij. "Maar in het leven gaat het om uitdagingen en het uitdagen van jezelf. Dus hoewel ik dit jaar het kampioenschap won met Brawn GP, iets wat ik nooit zal vergeten, wil ik nieuwe doelen stellen voor mezelf."
"En daarom heb ik besloten om voor McLaren te gaan rijden. Je wordt hoe dan ook meegesleept in de geweldige geschiedenis van dit team. McLaren is één van de grote namen uit de sportwereld. Ik volg het team sinds ik een kleine jongen ben en het voelt ongelooflijk om er eindelijk deel van uit te maken. Toen ik de fabriek eerder deze maand bezocht, was ik niet alleen onder de indruk van de uitstekende technische faciliteiten. Ook de ambitie, de motivatie en de winnaarsgeest raakten me. En de geschiedenis van het team. Laat ik het zo zeggen: de prijzenkast is kilometers lang."
"Uit persoonlijk oogpunt is het geweldig om naast een mede-Brits kampioen te rijden. Lewis heeft enorm veel succes behaald in een kort tijdsbestek en hij is een zeer getalenteerde coureur die het respect van iedere Formule 1-rijder heeft verdiend. Ik denk dat we heel veel van elkaar kunnen leren en ik kijk erg uit naar het gebruik van onze kennis om het team naar voren te stuwen."
"Tenslotte wil ik nog zeggen dat het seizoen 2009 een zeer speciale plek heeft in mijn herinneringen en ik ben er zeker van dat iedereen die zo hard heeft gewerkt bij Brawn GP er precies zo over denkt. Ik wil ook iedereen bij Mercedes bedanken, want zonder hen waren we niet zo competitief geweest. Ik ben blij dat ik hun motoren ook de komende jaren zal gebruiken. Ik wens al mijn oude teamgenoten bij Brawn GP het beste in hun avontuur met Mercedes Grand Prix en ik hoop dat ze mij het beste wensen in mijn avontuur bij McLaren."
Button heeft een meerjarig contract ondertekend en het is de eerste keer dat een team de twee meest recente wereldkampioenen naast elkaar heeft gezet. Hamilton werd immers kampioen in 2008, Button in 2009.
Met de bevestiging van Button bij McLaren lijkt het slechts een kwestie van tijd voor Nico Rosberg en Nick Heidfeld bij Mercedes, dat Brawn GP eerder deze week, zullen worden bevestigd