Vitrine Kasten

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
DeProfessor
Contacteer:

Bericht door DeProfessor »

The Red Dream schreef:Maar nu kan ik er wel elke dag van genieten in mijn woonkamer, want daar leef ik toch uiteindelijk het meeste van de dag. :idea:

Hm..óf je slaapt heel weinig óf je zit de hele dag voor de tv.. :mrgreen: hehe geintje! 8) Een zeer goede motivatie voor die kast, die ik ook nog eens erg fraai vind! chapeau :thump_up:
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

OMCNL schreef:Trouwens ik lees hier veel over die dure vitrine's ? Maar wat is voor jullie duur ? Voor 3 "Leen Bakker" kasten ben je ook snel zo'n 320 euro kwijt.

Met gr OMCNL

1 verschil is dat ik die 3 kasten over een periode van 5 jaar heb gekocht.
Afbeelding
OMCNL
Contacteer:

Bericht door OMCNL »

Niels schreef:
OMCNL schreef:Trouwens ik lees hier veel over die dure vitrine's ? Maar wat is voor jullie duur ? Voor 3 "Leen Bakker" kasten ben je ook snel zo'n 320 euro kwijt.

Met gr OMCNL

1 verschil is dat ik die 3 kasten over een periode van 5 jaar heb gekocht.

Dat is een goede reden, we hebben nu eenmaal niet allemaal de middelen om in 1x een grote kast te kopen.

Ik zelf heb sinds kort de volgende kast staan, er staan er nu 2 een derde komt er ook nog eens bij.
De kast staat nu nog wat vol vandaar dat er nog een derde bij gaat komen, per schap kun je zo 40 1/43 modellen kwijt, maar het mooist is het als je het op 30 per schap houdt, de kast heeft standaard 6 schappen maar is eenvoudig uit te breiden naar 12.

In 1/18 passen er zo'n 12 modellen per schap in.

De kast is 120 breed, 32 diep en 211 hoog
Het is een kast van Kewlox, al eerder genoemd hier.

Afbeelding
Alles over Opel miniaturen. http://www.omcnl.nl
UPScars
Contacteer:

Bericht door UPScars »

wvniersen schreef:Nog een mooie vitrinekast gevonden deze ken je zelf zo groot maken als je maar genoeg geld heb (denk ik).

http://www.kewlox.nl/vitrines.htm

Afbeelding

Groet Winno

Ben persoonlijk erg gecharmeerd van de Kewlox-vitrines, heb de folder binnen.
Ga van de week eens ff bij ze langs.

Moet de prijs nog wel even vergelijken met een Leen Bakker ofzo.

Voordeel van de Kewlox, zelf samenstellen qua maat en later uit te breiden.
Ik ben ook een rashollander want ik zie qua waarde ook een aantal modellen ipv een kast... :lol:

Maar `t is een noodzakelijk kwaad.
't is wel kicken natuurlijk als alles mooi op een rijtje te zien is.
UPScars
Contacteer:

Bericht door UPScars »

:shock: :shock: :shock: TIP TIP TIP TIP :shock: :shock: :shock:

Geachte medeverzamelaars, heb een (4 stuks in ieder geval) vitrinekast gezien, sterk in de aanbieding:

breed:1.20 hoog: 1.80 diep:0.50 plusminus!! veiligheidsglas (6mm?) afsluitbaar en wieltjes bijgeleverd.

Waar: Overtoom / Den Dolder
Kost: eerst iets van 600 euro toen 380 en nu sinds deze week 200euro

Maar nu komt het: zelf afhalen / ter plaatse demonteren.......

Het verhaal hierachter, Overtoom gaat hun huidige kantoor (en oude magazijn) verlaten medio 2004.
Ze gaan/zijn dit nieuw aan het bouwen bij hun huidige magazijn op ind terrein Eland. Elandlaan 2 Den Dolder

Deze vitrines staan in de showroom op `t oude adres in t dorp. Tolhuislaan "zoveel"
Dit moet medio 2004 dus leeg zijn VANDAAR, eventueel gokken en nog een paar maanden wachten en ze woredn misschien nog goedkoper,,,,,,, of ze zijn weg!!!!!

(Waarom heb je ze zelf niet gekocht; ik wil wel ((1tje dan)) maar ik mag niet :wink: ben getrouwd en deze is te groot bevonden door m'n directie)
:cry:

Voor de mensen met interesse, succes!!!
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

UPScars schreef:
wvniersen schreef:Nog een mooie vitrinekast gevonden deze ken je zelf zo groot maken als je maar genoeg geld heb (denk ik).

http://www.kewlox.nl/vitrines.htm

Afbeelding

Groet Winno

Ben persoonlijk erg gecharmeerd van de Kewlox-vitrines, heb de folder binnen.
Ga van de week eens ff bij ze langs.

Moet de prijs nog wel even vergelijken met een Leen Bakker ofzo.

Voordeel van de Kewlox, zelf samenstellen qua maat en later uit te breiden.
Ik ben ook een rashollander want ik zie qua waarde ook een aantal modellen ipv een kast... :lol:

Maar `t is een noodzakelijk kwaad.
't is wel kicken natuurlijk als alles mooi op een rijtje te zien is.

Staan er in de folder ook prijzen? Of ga je deze opvragen als je bij Kewlox zelf bent?
Misschien kan je een prijslijst op het Forum zetten?
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

UPScars schreef::shock: :shock: :shock: TIP TIP TIP TIP :shock: :shock: :shock:

Geachte medeverzamelaars, heb een (4 stuks in ieder geval) vitrinekast gezien, sterk in de aanbieding:

breed:1.20 hoog: 1.80 diep:0.50 plusminus!! veiligheidsglas (6mm?) afsluitbaar en wieltjes bijgeleverd.

Waar: Overtoom / Den Dolder
Kost: eerst iets van 600 euro toen 380 en nu sinds deze week 200euro

Maar nu komt het: zelf afhalen / ter plaatse demonteren.......

Het verhaal hierachter, Overtoom gaat hun huidige kantoor (en oude magazijn) verlaten medio 2004.
Ze gaan/zijn dit nieuw aan het bouwen bij hun huidige magazijn op ind terrein Eland. Elandlaan 2 Den Dolder

Deze vitrines staan in de showroom op `t oude adres in t dorp. Tolhuislaan "zoveel"
Dit moet medio 2004 dus leeg zijn VANDAAR, eventueel gokken en nog een paar maanden wachten en ze woredn misschien nog goedkoper,,,,,,, of ze zijn weg!!!!!

(Waarom heb je ze zelf niet gekocht; ik wil wel ((1tje dan)) maar ik mag niet :wink: ben getrouwd en deze is te groot bevonden door m'n directie)
:cry:

Voor de mensen met interesse, succes!!!

Is deze volledig van glas??? Dus geen onderkast ofzo? En hoe was de beschadiging cq gebruiksporen?
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
OMCNL
Contacteer:

Bericht door OMCNL »

Reken voor een vol glas Virtine kast van 120 breed 211 hoog en 32 diep zo rond de 500 euro.

Je kunt op de site van Kewlow een programma downlaoden, hiermee kun je je kast samen stellen en dan een prijs aan vraag doen.

Bij Kewlox heeft m'n geen vaste prijzen lijst ivm de grote mogelijkheden van het systeem.

http://www.kewlox.nl
Alles over Opel miniaturen. http://www.omcnl.nl
Muiter
Vriend voor het Leven
Contacteer:

Bericht door Muiter »

Nieuw in de Kennis Bank
Oprichter van modelautoforum.nl
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

Ik zelf bezit momenteel 2 vitrine kasten van Kewlox, zeer tevreden over het materiaal.
De kasten zijn : 2,20 x 1,00 m en 0,40 m diep, maar je kan ze zo groot maken (kopen) als je wil, ik heb er 540 Euro per stuk voor betaald, en ga er nog een aanschaffen (hoekmodel)
website van Kewlox: http://www.kewlox.be , daar kan je een gratis catalogus aanvragen.
Laatst gewijzigd door Frans op ma 19 sep 2005 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Forza Ferrari
Bart
Contacteer:

Bericht door Bart »

Een inmiddels onder modelverzamelaars populaire vitrinekast (oorspronkelijk bedoeld als DVD kast) is de BERTBY van Ikea!

Per "etage" kun je er perfect 1x 1:18 model op kwijt, zodat die erg goed tot zijn recht komt. Ik heb er twee hangen en tevens 1 exemplaar in de doos (mocht de kast uit Ikea's assortiment verdwijnen).

http://www.ikea.nl/PIAimages/27487_PE094575_S4.jpg

Deze kast is ook perfect als je niet zo veel ruimte hebt.... zoals mijn bovenbuurman hier.

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe, en deze past aardig in het budget. Nou wil alleen graag weten of er ook een glazen deur voor zit. Dit kan ik op de foto niet zien.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Bart schreef:
Een inmiddels onder modelverzamelaars populaire vitrinekast (oorspronkelijk bedoeld als DVD kast) is de BERTBY van Ikea!

Per "etage" kun je er perfect 1x 1:18 model op kwijt, zodat die erg goed tot zijn recht komt. Ik heb er twee hangen en tevens 1 exemplaar in de doos (mocht de kast uit Ikea's assortiment verdwijnen).

http://www.ikea.nl/PIAimages/27487_PE094575_S4.jpg

Deze kast is ook perfect als je niet zo veel ruimte hebt.... zoals mijn bovenbuurman hier.

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe, en deze past aardig in het budget. Nou wil alleen graag weten of er ook een glazen deur voor zit. Dit kan ik op de foto niet zien.

Ja, hier zit een glazen deur voor. :thump_up:
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

je kan het op de foto inderdaad bijna niet zien, maar er zit wel een glazen deur voor. Ik vind het persoonlijk hele mooie vitrine's, met als enig nadeel, dat je de modellen maar van 1 kant kunt laten zien....
Ik heb er zelf ook over nagedacht om deze te kopen, maar dan moet ik er 5 aanschaffen en dan kom ik meteen muur tekort.... :cry:
Afbeelding
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

Ik bezit ook zo een kastje van Ikea, en gebruik het voor CD en DVD in te zetten, voor model auto's is het wel naar de kleine kant, je kan maar 1 model op 1/18 per schab zetten (er zijn 9 glazen schabben bij), en je kan maar alleen de voorkant zien (glazen deur) al de rest is afgesloten.
Afbeelding

Forza Ferrari
Monty2004
Contacteer:

Bericht door Monty2004 »

Frans schreef:Ik bezit ook zo een kastje van Ikea, en gebruik het voor CD en DVD in te zetten, voor model auto's is het wel naar de kleine kant, je kan maar 1 model op 1/18 per schab zetten (er zijn 9 glazen schabben bij), en je kan maar alleen de voorkant zien (glazen deur) al de rest is afgesloten.

De Bertby leent zich perfect voor 1:18 F1 modellen! Je kunt de kast tevens uitbreiden (ik heb nl extra glasplaatjes laten maken).

De kast is praktisch stofvrij. Zo kon ik mijn vorige kast maandelijks afstoffen. Ik kan je zeggen dat ik niet eens meer weet wanneer ik deze kast(en) voor het laatst heb schoongemaakt.

Deze kast zorgt voor een mooi overzichtelijke verzameling!
TOPPER! :thump_up:
Plaats reactie