Namac beurs Houten 15-02-2014

Dit forum is bedoeld voor alle discussies over beurzen. Dit forum kun je ook gebruiken voor alles wat met de NAMAC en AIM te maken heeft. Bijvoorbeeld een discussie over een artikel wat in de AIM heeft gestaan.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Namac beurs Houten 15-02-2014

Bericht door Peter Parker »

AadA schreef:Don't hier op het forum vertellen wat mijn strategie is ,grote kans dan dat ene Peter alle opknappertjes voor mijn neus wegkaapt :lol:

Aad
Ja hoor ik ben er weer bij!!! :dance:
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Namac beurs Houten 15-02-2014

Bericht door NetForce84 »

Mijn laatste nacht aan het werk en dan is het zover, weekend en de NAMAC beurs :rico: :dance: :rico: :dance:
Gebruikersavatar
St. Paul
Berichten: 3352
Lid geworden op: vr 16 jul 2004 21:57

Re: Namac beurs Houten 15-02-2014

Bericht door St. Paul »

Ik denk dat ik een jaar of 2 niet ben geweest.... Wat een drukte zeg en het was niet eens de kerst editie. Was vroeger op de ochtend geen doorkomen aan. En dat is wel vervelend, zeker als je het aanbod ziet. 95% van de stands rap voorbij gelopen. Paar stands met wat CMC maar die zocht ik helaas niet, 2 duitsers die wat nieuw materiaal bij hadden. Zelfs mijn duitse vriend, die misschien wel de enige betrouwbare 2dehands dealer is, had nauwelijks wat bij. 1 standje met minimaal nieuw Spark.

Ik snap niet dat mensen hier nog tassen vol wisten weg te slepen. Voor mij was het vandaag een ochtendje tanken in Houten. :| Eind van het jaar probeer ik mss de laatste beurs van het jaar nog een keer, maar ik begreep dat de laatste keer de 3de zaal nog niet voor een 3de vol zat... :|
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
ge-flopt
Berichten: 229
Lid geworden op: di 22 feb 2005 14:40
Schaal: 1:43
Locatie: tilburg
Contacteer:

Re: Namac beurs Houten 15-02-2014

Bericht door ge-flopt »

Ik was wat vroeger dan gepland (dochter was vroeg wakker en schoonmoeder ook, dus kon nr1 aan nr2 overdragen) maar het was inderdaad heel druk.

Wel wat gescoord:
- Aston Martin DBR9 Young Driver (Kox)
- Aston Martin AMR One
- Corvette C6-R (Menten)
- Maserati MC12
(Die laatste is niet echt mijn ding maar een duitser verkocht 3 ixo modellen voor 20 euro.)
Uiteindelijk dus niets van mijn wish list. :P

Helaas heeft mijn dochter al de kap van de Corvette gesloopt. Zit een scheur in. Niet erg, hij gaat zonder doos de vitrine in.

Iemand nog meer leuk spul gekocht?
AadA
Berichten: 124
Lid geworden op: za 27 apr 2013 22:38
Schaal: 1:43

Re: Namac beurs Houten 15-02-2014

Bericht door AadA »

Gezellig met een mede forumlid samen naar de beurs geweest.
Het was voor mijn metgezel zijn eerste bezoek aan deze beurs en verwacht zijn ervaring wel op het forum.
Druk was het zeker maar toch nog vrij rap overal langs geweest.
Ik ging voor wat opknappers en heb het volgende gevonden.
Afbeelding
Husky en Matchbox,zullen tzt opgeknapt worden en met elkaar vergeleken.
Toen een ware uitdaging.
Afbeelding
Plymouth Fury van DT,alles dichtgesmeerd met plakaatverf.
Daarna bij de onderdelenman langs voor de nodige onderdelen en bandjes.
Afbeelding
Na een bak koffie zaal 2 door en daar vond ik 2 modellen uit de Atlas serie
Afbeelding
Uit de rommelbak van een tafelhouder nog wat modellen gevonden die een 2de toekomst krijgen.
Afbeelding
Afbeelding
En op de valreep dan ook nog een modelletje gevonden wat toch wel hoog op de verlanglijst stond.
De uitvoering van de nr 1 op mijn gepresenteerde top 10 lijstje Ferrari's.
Afbeelding

Al met al weer een geslaagde beursgang en weer op tijd terug om naar het schaatsen te kijken.
ge-flopt
Berichten: 229
Lid geworden op: di 22 feb 2005 14:40
Schaal: 1:43
Locatie: tilburg
Contacteer:

Re: Namac beurs Houten 15-02-2014

Bericht door ge-flopt »

Wat ik wel vreemd vond was dat de ene verkoper hele hoge prijzen vroeg voor een model, en de ander bijna dump prijzen vroeg.

@AadA: die ferrari is wel een mooie vondst!
Gebruikersavatar
aficionado
Berichten: 579
Lid geworden op: za 19 okt 2013 08:03
Schaal: 1:18
Locatie: 010

Re: Namac beurs Houten 15-02-2014

Bericht door aficionado »

Het is hartstikke leuk om met mijn maat nog een gezamelijke hobby te hebben. En om dan gebroederlijk op zoek te gaan naar modelauto's was een leuke ervaring die zeker navolging gaat krijgen.
Voor mij (1:18 Musclecars) was er beduidend minder keus als voor hem 1:43 Mercedes-Benz.
Het was als ik het goed heb gezien 90% 1:43 en kleiner dan andere schalen. maar we hebben ons absoluut vermaakt.

Ik heb gelukkig wel een 4tal 1:18 Musclecars gevonden, én een 1:43 Talbot Horizon ( pappa's lijstje) gescoord :dance:

Ja druk, weinig speelruimte met de prijzen etc..

1 of 2 keer per jaar naar Houten toe, denk ik wel hoor..

De Renault/AMC Rambler wordt nog een probleempje, ben ik bang ( in welke schaal dan ook)
Afbeelding
Robbyd9
Berichten: 38
Lid geworden op: do 06 feb 2014 20:12
Schaal: 1:18

Re: Namac beurs Houten 15-02-2014

Bericht door Robbyd9 »

Vanmorgen samen met mijn vriendin ook eens de grens overgestoken (blijkbaar was ik de enige man met een vriendin mee? :cool: )

4 Ferrari's gevonden om men beginnende collectie uit te breiden maar eerlijk is eerlijk, ik had er veel meer van verwacht!
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Namac beurs Houten 15-02-2014

Bericht door NetForce84 »

Hello Medeforummers

Heb inderdaad vandaag samen met een medelid van het MAF mijn eerste bezoek gebracht aan de Namac beurs te Houten.
Had écht niet verwacht dat er zo een massa volk ging zijn, amaai.
Het was op een bepaald moment zeer moeilijk om deftig een kijkje te kunnen nemen aan de stands.
Nog enkele Maffers tegen het lijf gelopen (Peter Parker, Motorhead, ...)

Toch 2 modellen 1:18 kunnen scoren: een porsche waar ze op het net woekerprijzen voor vragen kunnen bemachtigen voor 70€ (bij een Duitser) en dan nog een SLS AMG GT3 , de winnaar van de 12h van Bathurst 2013 met onder andere Bernd Schneider.

Wat mij opviel zoals sommigen ook zeggen dat het aanbod aan 1:18 niet overweldigend was, vooral 1:43 (en kleiner) staken de bovenhand.

Al bij al, voor mij een SUPER toffe dag waar ik zeker van heb genoten.

En aangezien we dan toch op de baan waren vandaag, in het naar huis rijden even langs Heist-op-den-Berg gereden bij D-e-l-a-t-o-u-r en warempel, daar ook een MAF-lid tegengekomen.
Daar nog uren staan praten met hem en de winkel eigenaar tot ongeveer 18u00.

Een dag die ik zeker niet ga vergeten.

PS: foto's van mijn 2 aanwinsten zullen deze dagen volgen.
ge-flopt schreef:Wat ik wel vreemd vond was dat de ene verkoper hele hoge prijzen vroeg voor een model, en de ander bijna dump prijzen vroeg.
Heb dat ook opgemerkt
Gebruikersavatar
NetForce84
Moderator
Berichten: 2661
Lid geworden op: zo 06 mei 2012 16:18
Schaal: 1:18
Locatie: Geraardsbergen

Re: Namac beurs Houten 15-02-2014

Bericht door NetForce84 »

Overige data Namac beurzen 2014:

15 februari;
19 april;
31 mei;
09 augustus;
18 oktober;
29 november;
Plaats reactie