1:12 of grotere Exoten

Hier kun je alles over straatmodellen kwijt.
Gebruikersavatar
Dimage
Berichten: 154
Lid geworden op: di 15 aug 2006 12:27

Bericht door Dimage »

Ik heb onlangs de BMW Z4 1:12 gekocht en omdat ik het toch wel een schitterend gezicht vind zo'n groot model in m'n vitrine, wil ik er meer gaan verzamelen op deze schaal.

Nu is mijn oog op een ander model gevallen, waarvan ik overweeg deze te kopen, namelijk de 1:12 AMG Mercedes Benz CLK GTR van Autoart;

Afbeelding

Heeft iemand dit model wel eens in het echt mogen bewonderen en zo ja; is het de moeite waard aan te schaffen?

Ik heb ze (helaas) niet op m'n rug groeien, dus de enkele modellen die ik per jaar op deze schaal zou aanschaffen moeten wel een mooie aanwinst zijn.

En hoe staan de verschillende merken tegenover elkaar in deze schaal (oftewel is er een betere, of zijn ze allemaal ongeveer gelijk in detail en kwaliteit)?

MVG Frans
rsh_scuderia
Moderator
Berichten: 7309
Lid geworden op: di 19 apr 2005 00:08
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Het aanbod is niet vreselijk groot, zoals je wellicht weet.

Autoart heeft toch mooie staaltjes laten zien, met de aanstaande Jaguar D-Type als hoogte punt.

Ik heb zelf de Kyosho F40 en vind het een werkelijk prachtmmodel.
Wat geldt op kleinere schalen geldt hier blijkbaar ook mbt de fabrikanten.
InjectTheVenom
Banned
Berichten: 393
Lid geworden op: wo 06 dec 2006 17:09
Locatie: Limburg

Bericht door InjectTheVenom »

Die 1:12 Jaguar XJ220 heb ik jaaaren geleden een keer (ik meen in Duitsland) bij een tankstation gezien :shock: Eeuwig zonde dat ik mn pa toen niet heb gevraagd of hij hem voor me wilde kopen :cry:
Ik heb zelf een gele Anson 1:12 Dodge Viper RT/10 (nummer 1601) in de collectie, en wil er in ieder geval nog een zwarte en een rode bij hebben, waarna ik eventueel een groene zou willen kopen en die dan laten spuiten in een fiks veel beter uitziend Emerald Green.
Gebruikersavatar
modelfreak
Berichten: 65
Lid geworden op: di 11 okt 2005 16:17
Locatie: Arnhem

Pocher F40 en Pocher Testarossa

Bericht door modelfreak »

Hallo mensen,

ik heb laatst via marktplaats 2 Pochers gekocht.
Ze zagen er nog heel goed uit alleen was het een paar uur rijden :doh:

gelukkig heb ik mijn vader zo ver weten te krijgen om ze samen met mij op te halen.
hieronder een foto van de F40 en z'n 2 broertjes:
Afbeelding
en hier een foto van de testarossa met zijn broertje:
Afbeelding

ook is er nog een rode testarossa spider van Pocher onderweg :dance:

foto's volgen.
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Bericht door F40F50ENZO »

:worshippy: Is toch wel errug vet zo'n grote bak. Mooie verzamelingen mannen :thump_up:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Die Pochers zijn erg gaaf, en groot :!:

Montezemolo :thump_up:
Hans Koomen
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 30 okt 2006 16:39
Locatie: Warmenhuizen

pocher

Bericht door Hans Koomen »

Hallo,
heb evt. een zwarte TR van pocher met een plexikap zonder bodem voor een liefhebber........

Een mooi model, compleet met alle logo's en 1 sleutel, en absoluut schadevrij. (zwarte zijn wat zeldzamer).
1 wielbout kwijtgeraakt(is in bestelling en hoort erbij).

Moet ruimte maken, krijg de komende weken 2 brianza's (daytona en 250 california (1/14) en een 1/14 HE14 512BB binnen.

heb een paar keer geprobeerd wat foto's te plaatsen, maar dat Image shack wil niet wat ik wil.....

Ik verzamel al een kleine 20 jaar handbouwmodellen van BBR, Heco en MR, de laatste jaren wat looksmarts gekocht, maar de ware passie vormen de 1:14 handbouwmodellen zoals Brianza, MG14 en HE14.
De meeste worden al jaren niet meer gemaakt.

Ik heb in totaal 2 diecasts (1/12 kyosho), Verder niets.
De hoeveelheid modellen in een collectie zegt mij niet zoveel.
Mijn collectie omvat een 100tal 1/43 en een tiental 1/12 en 1/14 modellen.
Meer worden het er ook niet.

Ik schaf geen nieuwe 1/43's meer aan, er worden er teveel van gemaakt
en de zgn. limited edition-series zijn niet gelimiteerd.

Natuurlijk zijn de grotere modellen niet goedkoop.
Ik koop er normaal gesproken 2-3 per jaar. Darnaast koop ik ze nooit nieuw. De nieuwprijs voor een Brianza bedraagt al gauw 1500 euro.
(erg duur).

Daarnaast verzamel ik in 1/14 alleen de oudere modellen, de nieuwe zijn gemaakt bij model plus. Ik geef de voorkeur aan de eerste door Brianza zelf gemaakte modellen. ( de man overleed in 1994).

Ik post weinig op dit forum, ik maak meer gebruik van Ferrarichat, omdat ferrari, en met name klassiekers in 1/1 daar meer aandacht krijgen.

mvg
Hans@restaurantwestenwind.nl

mocht iemand interesse hebben, dan hoor ik het wel..

p.s. heb ook nog 2 kolomvitrines van 40x40x180 (volglas) in de aanbieding (vriendenprijs, maar wel ophalen).
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Ik zou deze plaatsen in de te koop aangeboden topic

Montezemolo :thump_up:
Gebruikersavatar
modelfreak
Berichten: 65
Lid geworden op: di 11 okt 2005 16:17
Locatie: Arnhem

pocher testarossa spider

Bericht door modelfreak »

hallo mensen,

ben gister teruggekomen van een 3 weken lange vakantie in Zuid-Frankrijk.

Toen ik thuis kwam kon ik eindelijk mijn testarossa spider openen die ik via marktplaats had gekocht.

nu heb ik de F40,Testarossa,Testarossa Spider en allen in de kleur rood van het merk Pocher!!! :dance:

bekijk de foto en vertel me wat jullie ervan vinden

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
modelfreak
Berichten: 65
Lid geworden op: di 11 okt 2005 16:17
Locatie: Arnhem

pocher uitstallen

Bericht door modelfreak »

beste mensen.

ik heb een vraag:

ik heb nu 3 pochers en nou zoek ik eigenlijk een goede manier om deze modellen uit te stallen.

Iemand een goed idee?

ikzelf dacht aan een plank of plexiglas en ik wil ook op 3 graveerplaatjes een tekst met de namen erop die ik erop bevistigen kan.

heeft iemand anders een tip voor me?En ik bedoel niet van die kant en klare vitrineboxen.
Gebruikersavatar
modelfreak
Berichten: 65
Lid geworden op: di 11 okt 2005 16:17
Locatie: Arnhem

tamiya ferrari enzo

Bericht door modelfreak »

beste mensen, ik heb een vraag.

een vriend van mij gaat binnenkort naar Hongkong en hij blijft daar een poos.

ik heb toen via ebay contact gelegd met een ene 'dragonshop' ,heeft iemand ervaring met deze winkel die op ebay artikels verkoopt?

want ik wou dan namelijk deze kopen:
Afbeelding
tamiya enzo ferrari enzo semi assemble.

ik wou graag weten of ik hem alleen hoef te monteren,of moet ik ook enkele delen verfen/schilderen.

die 'dragonshop' zou dan het pakketje kunnen afgeven bij het logeeradres van mijn vriend.

in nederland kost deze enzo zo'n beetje 429 euro dag ik,maar ik kan hem dan nieuw krijgen voor 260 euri.

het is wel veel geld voor een jongen van mijn leeftijd,maar ik wil deze kans niet laten schieten,want het scheelt zo'n beetje 200 euro en ik zou het wel mooi vinden als ik dit model heb,want dan heb ik hem straks in 1/18 1/12 en dan mag ik ook nog eens een keer meerijden in een 1/1 :dance: .

maar kan een van jullie mijn vraag misschien beantwoorden voordat mijn vriend naar hongkong gaat?

groet,

Modelfreak. (Maybach and Enzo lover)

p.s. weet ook iemand of dit makkelijk is te monteren enzo en weet ook iemand of dat koffertje voorin erbij zit?
Gebruikersavatar
Frans
Berichten: 1076
Lid geworden op: do 11 dec 2003 13:23
Locatie: Antwerpen / België
Contacteer:

Bericht door Frans »

Zie "PB"
Afbeelding

Forza Ferrari
Gebruikersavatar
modelfreak
Berichten: 65
Lid geworden op: di 11 okt 2005 16:17
Locatie: Arnhem

Bericht door modelfreak »

en nog een vraagje: is hij wel een beetje realistisch?

(gedetaileerd)

en qua gewicht,hoeveel zou hij ongeveer wegen

en hoeverre is het eigenlijk van metaal?

en zitten er van die ferrari koffers voorin die je eruit kunt halen en vinden jullie dat hij die 260 waard is?
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Mooie Testarossa :worshippy: :worshippy:

Montezemolo :thump_up:
Gebruikersavatar
rubberburner
Berichten: 130
Lid geworden op: di 24 okt 2006 20:13

Bericht door rubberburner »

Ik heb een Jaguar XJ220 en een Dodge Viper in de schaal 1:12. verder ben ik nog met een bouwpakket bezig van Tamiya van een Renault F1 wagen uit het turbo tijdperk en er ligt nog een bouwpakket van een Ferrari Testarossa te wachten in de Koenig uitvoering. Zal van de Jaguar en de Viper nog wel foto's plaatsen.
Gesloten