Het DTM topic van 2007
- Ferrari10flrb
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
DTM
Mooie foto's! Eigen werk??
Startveld wat rijders betreft ok. Alleen nu nog meerdere merken en dan wordt het weer echt leuk.
Startveld wat rijders betreft ok. Alleen nu nog meerdere merken en dan wordt het weer echt leuk.
Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
http://www.f-chat.eu/forumdisplay.php?f=243
Mijn verzameling:
https://sites.google.com/site/djdferrariverzameling/
Mijn verzameling:
- Markopolo
- Forumbestuur
- Contacteer:
Re: DTM
was het maar waarFerrari10flrb schreef:Mooie foto's! Eigen werk??

- Markopolo
- Forumbestuur
- Contacteer:
Als alles meezit
dan is deze jongen Vrijdagochtend al in de buurt
, t/m Zondag natuurlijk
Heb tribune T3, maar daar zullen we alleen Zaterdag even op zitten, Zondag lekker weer op de Vodafone-kurve
Vrijdag en Zondag houden ze redelijk weer, Zaterdag kan wel eens nat worden.
Maar ja weermensjes en het voorspellen van het weer gaantoch echt nooit samen. 

Heb tribune T3, maar daar zullen we alleen Zaterdag even op zitten, Zondag lekker weer op de Vodafone-kurve

Vrijdag en Zondag houden ze redelijk weer, Zaterdag kan wel eens nat worden.

-
- Moderator
- Schaal: 1:18
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
- Markopolo
- Forumbestuur
- Contacteer:
DTM weekend was weer lekkert
Geen camping dit keer, maar wel weer een verbrande bek
Jammer dat Audi zich zo liet kennen
voor de 2 punten hadden ze het echt niet hoeven doen, maar schijnbaar zijn ze toch erg bang dat Mercedes ze nog gaat verslaan 
Hahahaha, laat ze maar komen die roepen dat DTM een Mercedes feestje is
Ben wel benieuwd of Timo Scheider nog een straf gaat krijgen met dat gebeuk, en die Marshall zal nu ook wel 3 extra kleuren uit zijn overall moeten wassen
Volgende bezoek zal weer met een iets meer pro camera zijn, maar voor nu plezier met deze paar fotootjes:

(Pannen ken je dus met bijna elke camera (deze is mit mein Sony DSC-W55 gemaakt), je moet alleen wat meer foto's maken, maar de resultaten liegen er dan niet om
)

Verder waren de Super Copa en de Formule 3 ook er leuk om te kijken.

En vooral Zondag was het halverwege wat nat

Waren weer 3 erg leuke dagen,
en natuurlijk wat handtekeningen gescoord:

Te weten:
Stoddart
Tomcyzk
Rockenfeller
Di Resta
La Rosa (zie afbeelding
)
Spengler
en van de "Hak"
verder weinig score, want de vis werd duur verkocht qua modellen, jammer

Jammer dat Audi zich zo liet kennen

Hahahaha, laat ze maar komen die roepen dat DTM een Mercedes feestje is

Ben wel benieuwd of Timo Scheider nog een straf gaat krijgen met dat gebeuk, en die Marshall zal nu ook wel 3 extra kleuren uit zijn overall moeten wassen

Volgende bezoek zal weer met een iets meer pro camera zijn, maar voor nu plezier met deze paar fotootjes:

(Pannen ken je dus met bijna elke camera (deze is mit mein Sony DSC-W55 gemaakt), je moet alleen wat meer foto's maken, maar de resultaten liegen er dan niet om

Verder waren de Super Copa en de Formule 3 ook er leuk om te kijken.

En vooral Zondag was het halverwege wat nat

Waren weer 3 erg leuke dagen,
en natuurlijk wat handtekeningen gescoord:

Te weten:
Stoddart
Tomcyzk
Rockenfeller
Di Resta
La Rosa (zie afbeelding

Spengler
en van de "Hak"

verder weinig score, want de vis werd duur verkocht qua modellen, jammer

blijft een geweldig spectakel die DTM ik ben er al sinds 2001 geweest helaas dit jaar moest ik zelf racen op die datum
daarom maken we eind van het seizoen ff de trip naar hockenheim
en wat doen die jahrenswagens het goed dat vind ik dus gewoon super he
2 jaar geleden zijn we nog op Spa geweest was ook super we zaten in eua rouge
dus we zagen eerst alliello schneider buitenom inhalen
een rondje later proberde schneider hem daar terug te pakken met alsgevolg een gigantiesche crash vlka voor onze neus daar heb ik nog ergens een foto van
zal ik binnenkort wel ff posten
daarom maken we eind van het seizoen ff de trip naar hockenheim

en wat doen die jahrenswagens het goed dat vind ik dus gewoon super he
2 jaar geleden zijn we nog op Spa geweest was ook super we zaten in eua rouge
dus we zagen eerst alliello schneider buitenom inhalen
een rondje later proberde schneider hem daar terug te pakken met alsgevolg een gigantiesche crash vlka voor onze neus daar heb ik nog ergens een foto van
zal ik binnenkort wel ff posten
- Markopolo
- Forumbestuur
- Contacteer:
Audi bedankt 
Na het verzieken van de race in Zandvoort zijn ze nu wel helemaal lekker bezig geweest,
wat een losers
En meneer Ekstrom denkt dat hij de koning is, daar waar Spengler netjes kijkt of hij aan het einde van het rechte stuk zijn voorganger uit kan remmen, beukt Ekstrom zijn wagen gewoon langszij en het dan gek vinden dat je in een ongeval terecht komt
En verpleegster Ullrich was al te laat met zijn terugroep actie, had ie moeten doen nog voordat Luhr Spengler van de baan tikte (ja, ja hij veremde zich
en dat kunnen MB rijders niet
) had het misschien nog enige flair gehad, maar beter was nog uitrijden, waren foeking nog maar 10 rondjes
Wat een losers
Maar wel erg gaaf voor Green, fisrt win!

Toegevoegd na 8 minuten:
Ah, we kunnen nog even doorlachen

Na het verzieken van de race in Zandvoort zijn ze nu wel helemaal lekker bezig geweest,

Tomczyk had beter kunnen weten en Mika voorlangs eraf moeten laten schuiven, beetje coureur zag wel dat hij nog veel te veel snelheid had.Het had een mooie race kunnen worden en wellicht zelfs al de beslissing in de titelstrijd kunnen brengen, maar de negende en voorlaatste wedstrijd van het seizoen op het Circuit de Catalunya liep uit op een farce. Aanrijdingen waren aan de orde van de dag en voerden zo ver, dat Audi-sportdirecteur Dr. Wolfgang Ullrich na 48 van de geplande 58 ronden besloot om al de Audi’s die op dat moment nog in de race waren, terug te trekken. Een tot dusver niet eerder vertoond feit dat ongetwijfeld nog voor heel wat discussie zal zorgen. Het feit dat Jamie Green zijn eerste overwinning in de DTM behaalde, werd volledig ondergesneeuwd. De Brit won voor zijn Mercedes-Benz-merkgenoten Bruno Spengler, Paul di Resta, Alexandros Margaritis, Gary Paffett en Mathias Lauda. Dat waren de enige auto’s die rijdend aan de finish kwamen.
Tekst: René de Boer
Terugtrekken om erger te voorkomen
“Nadat ik alle acties op de baan gezien had, wilde ik voorkomen dat één van onze rijders misschien in de situatie zou komen dat hij iets zou doen dat wij niet zouden willen. Daarom heb ik besloten de auto’s terug te trekken”, luidde de enigszins omstandige verklaring van Dr. Wolfgang Ullrich voor zijn opmerkelijke besluit. De Oostenrijker nam de beslissing overigens niet alleen: Dr. Rupert Stadler, voorzitter van de raad van bestuur van Audi AG was bij de DTM-race in Spanje aanwezig en hield ruggenspraak met Ullrich voordat het besluit tot terugtrekken werd genomen.
Haug: "Absoluut geen begrip voor deze beslissing"
Hoewel er nog wel zes Audi’s geklasseerd werden in de volledige raceuitslag kwamen er alleen maar Mercedessen rijdend over de eindstreep. Niettemin was ook Mercedes-Benz-sportdirecteur Norbert Haug niet blij. “Ik heb absoluut geen begrip voor deze beslissing, die werd genomen op het moment dat wij de plaatsen één tot en met drie in handen hadden. Wij waren hier gewoon sneller, dat kun je zien aan de rondetijden. Als er reden is om sorry te zeggen, dan ben ik de eerste die dat doet, maar ik wil benadrukken dat geen van onze rijders de instructie had om iets tegen de Audi-rijders te ondernemen. Dit was ook geen revanche voor Zandvoort of zoiets, dat wil ik echt heel duidelijk stellen. We moeten er nu ook voor waken om overhaaste conclusies te trekken, daar is niemand bij gebaat.”
Botsingen Tomczyk-Häkkinen en Ekström-La Rosa zorgen voor discussie
Plaatwerkcontact en duels op het scherpst van de snede zijn inherent aan toerwagensport, maar wat er in de negende race van het huidige DTM-seizoen gebeurde, was volgens velen teveel van het goede. De meest in het oog springende incidenten waren zeker de aanrijding tussen Mika Häkkinen en Martin Tomczyk in de zevende ronde en de botsing tussen Daniel la Rosa en Mattias Ekström in de dertiende ronde. “Misschien was de actie van Häkkinen wel wat optimistisch”, gaf Mercedes-baas Haug na afloop toe. En over de manoeuvre van La Rosa zei hij: “Bij hem was er misschien een zekering doorgebrand.” Bij Audi was men furieus: teambaas Hans-Jürgen Abt smeet na het incident met Ekström zijn koptelefoon neer, Ekström reed met een flink beschadigde A4 de pitstraat in en applaudisseerde ironisch op het moment dat hij de Mercedes-commandostand passeerde.
Nog meer incidenten over en weer
Natuurlijk waren er nog meer incidenten over en weer: Kristensen tegen Paffett, Scheider tegen Lauda, Abt tegen Paffett, Luhr die Spengler ophield, Rockenfeller die hetzelfde deed… Uiteindelijk was het, in ieder geval volgens Audi, allemaal teveel. “Wij willen faire autosport en dat is niet wat we vandaag gezien hebben. Dat heeft ons ertoe doen besluiten, de auto’s terug te trekken”, zei sportbaas Ullrich. Bestuursvoorzitter Stadler verklaarde dat “Audi ook in de toekomst bij de DTM betrokken blijft. Maar misschien moeten er wel een paar dingen veranderen”, voegde hij er veelbetekenend aan toe.
Eerste overwinning voor Jamie Green
Bijna ongemerkt behaalde Jamie Green na dertig races zijn eerste overwinning in de DTM. De Formule 3 Euro Series-kampioen uit 2004 maakte het jaar erop zijn debuut in de toerwagenserie als fabriekscoureur voor Mercedes-Benz. Hij behaalde een aantal pole-positions, maar wist die nooit om te zetten in een raceoverwinning. Green behoorde ditmaal in Barcelona tot de eerste rijders die beide pitstops gemaakt hadden en kon daarna onbedreigd naar de overwinning rijden. Het terugtrekken van Audi doet aan zijn prestatie niets toe of af, al is het natuurlijk wel tragisch voor de Brit dat vrijwel iedereen zich de race in Barcelona alleen vanwege het Audi-incident zal herinneren, en niet vanwege zijn eerste overwinning. “Ik ben blij dat het eindelijk gelukt is”, zei een duidelijk opgeluchte Green. “Hiermee kan ik eindelijk eens iets terugdoen voor al die mensen die al die tijd toch in mij zijn blijven geloven…” Achter de Brit eindigde Bruno Spengler als tweede en klom daardoor ook op naar de tweede plaats in de tussenstand van het kampioenschap. Voorafgaand aan de finale heeft hij nu twee punten achterstand op Ekström, terwijl Tomczyk op zijn beurt weer twee punten achter Spengler staat. Voorafgaand aan de finalerace op Hockenheim zal er echter ongetwijfeld nog heel wat gesproken worden…
En meneer Ekstrom denkt dat hij de koning is, daar waar Spengler netjes kijkt of hij aan het einde van het rechte stuk zijn voorganger uit kan remmen, beukt Ekstrom zijn wagen gewoon langszij en het dan gek vinden dat je in een ongeval terecht komt

En verpleegster Ullrich was al te laat met zijn terugroep actie, had ie moeten doen nog voordat Luhr Spengler van de baan tikte (ja, ja hij veremde zich

Wat een losers

Maar wel erg gaaf voor Green, fisrt win!

Toegevoegd na 8 minuten:
Ah, we kunnen nog even doorlachen
Wat een bullpoep!Severe penalties for Häkkinen and la Rosa
The two Mercedes-Benz drivers Mika Häkkinen and Daniel la Rosa were severely punished after the ninth DTM round in Barcelona. Both Häkkinen and la Rosa were excluded from the results by the stewards and will be dropped ten places down on the starting grid for the season final at the Hockenheimring Baden-Württemberg on October 14th.
Next to the sporting penalties, the two drivers were also given huge fines: two times’ Formula 1 world champion Häkkinen has to pay 20,000 Euros, fellow Mercedes-Benz driver La Rosa has to pay 10,000 Euros. Häkkinen collided on lap seven with Audi driver Martin Tomczyk, who had been leading up to that point. La Rosa collided with Mattias Ekström.
The teams of both drivers have appealed against the decision.
- Ferrari10flrb
- Contacteer:
DTM 2007
Ik zie toch wel enigszins een Mercedes gekleurde bril in je betoog.
Ben het deels met je eens maar het leek er wel op dat Ekstrom en Tomczyk en Ekstrom door de heren Mercedes botscoureurs vogelvrij verklaard waren. Het van de baan halen van de Audi's is idd wel wat overdreven vind ik.
Het wordt door dat geram wel een mooie finale op Hockenheim, kan wel eens zijn dat ik er met mijn ouwe heer naar toe ga. Er zijn nog kaarten en duurste plaatsen kosten maar € 60,-

Ben het deels met je eens maar het leek er wel op dat Ekstrom en Tomczyk en Ekstrom door de heren Mercedes botscoureurs vogelvrij verklaard waren. Het van de baan halen van de Audi's is idd wel wat overdreven vind ik.
Het wordt door dat geram wel een mooie finale op Hockenheim, kan wel eens zijn dat ik er met mijn ouwe heer naar toe ga. Er zijn nog kaarten en duurste plaatsen kosten maar € 60,-

Het forum voor de Ferrari verzamelaar:
Mijn verzameling:
Mijn verzameling: