Nederlands F1 Team: Heeft het een kans van slagen.?

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Als je 10 miljoen euri sponsort op een F1 auto dan is je exposure/uitzendtijd al dusdanig dat je daarmee een campagne voor minimaal 20 miljoen uitstaaprt (billboards, tv-uitzendingen, radio-commercials, etc).
Wat de sponsoring betreft zit het dus wel goed, vaak. :wink:
alleen F1 is geen terugverdien modus. Zoe het meer als een put waar je heel veel geld in moet stoppen. De vraag is alleen hoe diep die put is voordat hij gedempt is :wink:
Curbstone Models
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

Formula One is the fine art of separating people from there money....
:mrgreen:
ViperArry

Bericht door ViperArry »

Ach, we zien wel toch?

Je moet het denk ik ook zo zien dat die 200 man die Spyker er ineens bij krijgt ook waardevol zullen zijn bij de ontwikkeling van nieuwe straatautos.....

En, in principe zal het altijd op geld neerkomen, zonder geld geen F1.... niemand doet het immers meer vanuit een ideaal, dat is met het verdwijnen van Eddie Jordan en Paul Stoddart wel verdwenen.

Dat jij dit aangeeft als begin van het einde lijkt me wel een voorbarige conclusie.
Heel de sponsoring van de F1 is een slimme handel geworden de laatste jaren...... Kocht Muermans niet reclameruimte op de Minardi om die per race te verhuren?
Als die plaatjes passen bij het budget voor het team dan komt het best wel goed.
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

St. Paul schreef:[..]

Nope, John de Mol heeft 30% van de aandelen van Spyker. Die wil Spyker koppelen aan Talpa, zijn radiozender, Manchester United, kledinglijn, vast en zeker een energy drink etc etc. Dat moet dan 1 community worden, om zijn onzin uit te kunnen dragen. Krijgen we onze eigen Berlusconi op den duur...
John de Mol zal best aandelen in Spyker hebben, maar het is het M-Consortium van Michiel Mol die interesse heeft, samen met Spyker, in F1.
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

En daarbuiten, ik vindt niks slechts aan Talpa
Talpa :?: :shock:

Bestaat dat nog dan ???

:angel:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Het nettoverlies van de fabrikant van luxe auto's daalde naar EUR1,1 miljoen, tegen een verlies van EUR2,7 miljoen in dezelfde periode een jaar eerder.
Dat gaat over het eerste half jaar van Spyker. We maken nog geen winst maar we kopen wel een F1 team.... :eh: Spyker kan simpelweg niks kopen. iig niet zonder dat aandeelhouders of banken hier garant voor willen staan. En banken kennende. Dus lijkt mij dat er maar 1 iemand aan de kant van Spyker zit die voor Spyker die plaats kan kopen. Maar goed dat zien we van zelf.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
bigodino
Contacteer:

Bericht door bigodino »

Ik denk niet dat Muller wakker ligt van slechts 1 miljoen euro verlies. Dat is peanuts voor dat soort jongens. Dat kost een Ferrari 250 GT Tour de France al op zijn minst, dus als hij die verkoopt, is dat al weer opgelost :mrgreen: :mrgreen:
Groeten, Peter

zie de knop WWW voor mijn verzameling info
rpmobilitydesign

Bericht door rpmobilitydesign »

St. Paul schreef:
Het nettoverlies van de fabrikant van luxe auto's daalde naar EUR1,1 miljoen, tegen een verlies van EUR2,7 miljoen in dezelfde periode een jaar eerder.
Dat gaat over het eerste half jaar van Spyker. We maken nog geen winst maar we kopen wel een F1 team.... :eh: Spyker kan simpelweg niks kopen. iig niet zonder dat aandeelhouders of banken hier garant voor willen staan. En banken kennende. Dus lijkt mij dat er maar 1 iemand aan de kant van Spyker zit die voor Spyker die plaats kan kopen. Maar goed dat zien we van zelf.
Het zou gezien de investeringen die gedaan zijn in spijker heel raar zijn als ze nu al winst zouden maken. Denk maar niet dan VW, Ford of elk ander groot autobedrijf gelijk winst maakt op een model, ze lopen niet voor niets minstens 4 jaar mee.
Spyker is volgens mij financieel heel gezond en ik denk dat ze het makkelijk kunnen regelen.
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

Voor spyker zou dit een marktingcampagne zijn, zoals het racen voor veel automerken is (VW-groep bijv.). Wanneer dit wordt gezien als een manier om wereldwijd naamsbekendheid te generen en techniek te leren die je toe kunt passen op de eigen wagens zal het denk ik alleen maar worden toegejuichd door de geldschieters.

Één van de weinige merken die formule 1 als doel nummer 1 zag en sportwagens als middel om in de formule 1 te kunnen blijven was Ferrari. Ik zeg was want volgens mij zit dat nu ook op gelijk niveau qua importantie.
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
rpmobilitydesign

Ja het geeft ze natuurlijk gelijk wereldwijde naamsbekendheid en nog belangrijker: de naam krijgt gelijk een imago mee die samen hangt met de F1, en dat is natuurlijk wat je wilt voor een superauto merk!
CARROS

Bericht door CARROS »

Financieel gezien kunnen ze het maar neemt meneer Muller wel een groot risico.
Net zoals destijds met Le Mans en nog korter geleden de D12 Peking-to-Paris.
De D12 is vrijwel geheel betaald met Arabisch geld, ik vraag me dan ook wat ze terug willen zien voor hun investering.

Wat de naamsbekendheid zat het al lang goed bij Spyker hoor, de mensen die de geweldenaren met Audi-techniek kunnen betalen kennen het merk al, of hebben er zelfs al een in de garage staan.

Mij hoor je niet klagen over Spyker in de F1 (zou toch nog mooier moeten worden dan de McLaren bolide) maar is het wel weer een enthousiaste actie van Victor Muller.
Afbeelding
Curbstone Models
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

rpmobilitydesign schreef:Ja het geeft ze natuurlijk gelijk wereldwijde naamsbekendheid en nog belangrijker: de naam krijgt gelijk een imago mee die samen hangt met de F1, en dat is natuurlijk wat je wilt voor een superauto merk!

mmm... was het niet het bekende Jaguar dat een F1 image had... en in de motteballen ging..

overigens staat het "Aston Martin" als merknaam ook al in de vitrine...
Dimage

Bericht door Dimage »

Ford zit waarschijnlijk om geld te springen...
Hoop wel dat de volgende eigenaar nog steeds als eerbetoon de benaming DB (David Brown) blijft gebruiken, want zonder deze man had Aston Martin het nooit zover gebracht.
Of krijgen we wellicht in de toekomst een UB type?
rpmobilitydesign

Curbstone Models schreef:[..]

mmm... was het niet het bekende Jaguar dat een F1 image had... en in de motteballen ging..

overigens staat het "Aston Martin" als merknaam ook al in de vitrine...
Dat had en heeft meer te maken met een ander deel van hun imago: onbetrouwbaarheid flinke afschrijving vormgeving missers en niet meer dan redelijke wegligging. In het geval van Spyker hebben ze veel meer te winnen dan te verliezen in mijn mening. Ze moeten vooral overal hun naam laten zien vooral in combinatie met autosport (LeMans en nu F1)

Ja AM in de vitrine, dat was volgens mij vooral bedoeld in combinatie met Jaguar omdat AM wel winst draait. Het geld komt Ford natuurlijk ook goed uit, ik heb net eens hu cijfers nagekeken Afbeelding zag er niet best uit.
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Jaguar uit de F1 heeft dan ook meer te maken met de reorganisatie bij Ford wereldwijd dan met het eventuele imagoverlies.
Anders kon Mercedes wel inpakken de laatste jaren :wink:

Het is nu even rustig rond het Spykerfront moet ik zeggen :think:
Plaats reactie