Het Michael Schumacher stopt ermee topic.!!!!
- Erikderaaf
- Schaal: 1:18
-
- Moderator
Mmm, 2000 en 2006 kan je dus schrappen
ben even aan het doorrekenen, maar een site waar de Pole Positions op staan kan ik nog even niet vinden.
1994 is Hill overduidelijk kampioen met 112 punten. Gevolgd door Berger en Alesi met 61, respectievelijk 32 punten.
Als je dus de seizoenen met fraude van de lijst schrapt kom je als F1 liefhebber op de volgende resultaten; 89 maFIA overwinningen. Officieel wordt dat dus -1994 - 1997(waarom worden die resultaten alsnog meegeteld
)- 2000 - 2006 = 62 Grand Prix overwinningen. Dat berekend over zijn loopbaan van 1992 t/m 2006 zijn zijn resultaten goed, maar niet geweldig meer, zoals velen dat willen doen geloven.
Nu nog de resultaten van 1997, 2000 en 2006 doorrekenen

ben even aan het doorrekenen, maar een site waar de Pole Positions op staan kan ik nog even niet vinden.
1994 is Hill overduidelijk kampioen met 112 punten. Gevolgd door Berger en Alesi met 61, respectievelijk 32 punten.
Als je dus de seizoenen met fraude van de lijst schrapt kom je als F1 liefhebber op de volgende resultaten; 89 maFIA overwinningen. Officieel wordt dat dus -1994 - 1997(waarom worden die resultaten alsnog meegeteld

Nu nog de resultaten van 1997, 2000 en 2006 doorrekenen

- Jolly Club
RSH ik hoop dat het in jouw wereldje net zulk lekker weer was vandaag als in de echte 
Maarre, die bonus/malus rekenelarij van je zou ik graag in een Excel-sheet ontvangen, want de logica ontgaat me compleet. Als je dan toch al die moeite neemt om ons overtuigend 'aan te tonen' wat dan de werkelijke resultaten zijn, zou ik ook graag de onderbouwing daarvan zien. Wat is er bijvoorbeeld met 1998 en 1999 gebeurd ?
Op deze manier lijkt je post op een gemiddelde bijdrage van F1racer, en het lijkt me daarom ook helemaal niet wenselijk dat jij zijn huiswerk gaat zitten nakijken

PS...zijn loopbaan begon in 1991

Maarre, die bonus/malus rekenelarij van je zou ik graag in een Excel-sheet ontvangen, want de logica ontgaat me compleet. Als je dan toch al die moeite neemt om ons overtuigend 'aan te tonen' wat dan de werkelijke resultaten zijn, zou ik ook graag de onderbouwing daarvan zien. Wat is er bijvoorbeeld met 1998 en 1999 gebeurd ?
Op deze manier lijkt je post op een gemiddelde bijdrage van F1racer, en het lijkt me daarom ook helemaal niet wenselijk dat jij zijn huiswerk gaat zitten nakijken

PS...zijn loopbaan begon in 1991

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
-
- Moderator
Nou nou, beledigen hoeft ook niet meteen heJolly Club schreef:Op deze manier lijkt je post op een gemiddelde bijdrage van F1racer, en het lijkt me daarom ook helemaal niet wenselijk dat jij zijn huiswerk gaat zitten nakijken![]()

Ik reken 1994 niet mee, om het logische verhaal dat Schumacher daar Hill van de baan af torpedeerde. Genoeg over gezegd, gemeld, gemaild, en geschreven.
Ik reken 1997 niet mee omdat hij Villeneuve van de baan aframde. Zijn eindklassering is Schumacher ontnomen, maar nooit zijn overwinningen

In 2000 pleegde Ferrari fraude met een bardgeboard. Ieder team had een schorsing gekregen zoals Honda die kreeg. Maar niet Ferrari. Dat jaar reken ik voor het gemak dus niet mee.
2006 lijkt mij genoeg reden om het resultaat niet mee te rekenen. Monaco en de GP van Monza laten weer de ridicule manier van spelen van Ferrari zien.
Is het zo een wat transparanter betoog?

- Jolly Club
Was na de 1-2 tijdens de GP van Maleisie 1999...dus 2000 moet overIn 2000 pleegde Ferrari fraude met een bardgeboard. Ieder team had een schorsing gekregen zoals Honda die kreeg. Maar niet Ferrari. Dat jaar reken ik voor het gemak dus niet mee.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
-
- Moderator
Schumi28 schreef:[..]
Dat is om het vergelijk met Fangio en Senna te kunnen maken![]()
Man man gaat weer lekker off-topic
Matt Modelautos schreef: De records van Schumacher (t/m 10-09-2006)
Wereldtitels:
1. Michael Schumacher 7
2. Juan Manuel Fangio 5
3. Alain Prost 4
Dat is precies waar Matt mee begon in zijn eerste post. Best wel ontopic dan dus.

RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.

-
- Moderator
- zipperscales
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Aangezien je Fangio, Clarck en Ascari zelf nooit hebt zien rijden, vind ik dat ook maar een kul uitspraak, van horen en zeggen... tsja, of videobanden.. dat zegt ook niet alles. Dan vind ik namelijk Jos ook goed omdat ik hem 1 keer 3e zag worden in het FIA jaaroverzicht.rsh_scuderia schreef:[..]
Nog lekkerder off topic;
Ascari, Fangio, Clarck en Senna reken ik tot de beste coureurs ooit. Kijken hoe ik de cijfers dusdanig kan manipuleren dat Fangio een GP won in 1992
De onderbouwing van je beweringen kloppen niet helemaal, Schumacher ramt iemand, waarom reken je dan gelijk het hele jaar dan maar niet mee, dan zou je alleen de laatste race moeten aftrekken. Als je het goed wilt doen.
Voor het meeste nieuws qua verzameling ook op twitter: http://www.twitter.com/scaleznl
- hanzjepanzje
Mja vind wel dat je hiermee wat teveel wegstreept. Waarom is het vreemd dat zijn overwinningen in 1997 wel meegeteld worden? Die hebben immers geen aanleiding gevormd tot diskwalificatie, alleen zijn laatste, zij het ietwat vreemde (understatement ofnie?rsh_scuderia schreef:[..]
Nou nou, beledigen hoeft ook niet meteen he![]()
Ik reken 1994 niet mee, om het logische verhaal dat Schumacher daar Hill van de baan af torpedeerde. Genoeg over gezegd, gemeld, gemaild, en geschreven.
Ik reken 1997 niet mee omdat hij Villeneuve van de baan aframde. Zijn eindklassering is Schumacher ontnomen, maar nooit zijn overwinningen![]()
In 2000 pleegde Ferrari fraude met een bardgeboard. Ieder team had een schorsing gekregen zoals Honda die kreeg. Maar niet Ferrari. Dat jaar reken ik voor het gemak dus niet mee.
2006 lijkt mij genoeg reden om het resultaat niet mee te rekenen. Monaco en de GP van Monza laten weer de ridicule manier van spelen van Ferrari zien.
Is het zo een wat transparanter betoog?

Het lijkt me persoonlijk dat je teveel vrije tijd om handen hebt...
Laatst gewijzigd door hanzjepanzje op di 12 sep 2006 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Hans
--
F93a Alesi, F575GTC Kyosho
--
F93a Alesi, F575GTC Kyosho
Heb jij ooit MS dan zelf zien rijden of ook alleen maar op tv? Zelfde Tv als waar je tsja, je videobanden op afdraait. Meeste mensen zeggen een hoop maar kijken net 5 jaar F1.zipperscales schreef:[..]
Aangezien je Fangio, Clarck en Ascari zelf nooit hebt zien rijden, vind ik dat ook maar een kul uitspraak, van horen en zeggen... tsja, of videobanden.. dat zegt ook niet alles. Dan vind ik namelijk Jos ook goed omdat ik hem 1 keer 3e zag worden in het FIA jaaroverzicht.
De onderbouwing van je beweringen kloppen niet helemaal, Schumacher ramt iemand, waarom reken je dan gelijk het hele jaar dan maar niet mee, dan zou je alleen de laatste race moeten aftrekken. Als je het goed wilt doen.
Logisch gezien tellen de overwinningen niet mee als de punten niet mee tellen. Al vind ik idd wel dat je alleen races kunt schrappen waar iemand serieus de mist is in gegaan.
En dan streep je er toch nog wel wat af bij MS. Waaronder een aantal zeer bepalende races. Al maakt me dat niet eens zoveel uit. Ik mis in al die rijtjes in de eerste posts maar 1 ding. En dat is de statistiek van het aantal jaren dat hij met een WDC haalbare auto reed. Daar staat hij ook ver bovenaan denk ik. Alleen is dat een statistiekje wat moeilijker weer te geven is en toch ook liever vergeten wordt lijkt het wel.
Overigens is het wel de moeite waard die oude beelden eens te bekijken. Zonder riem, t'shirtje en een flut helmpje en racen maar. Probeer de beelden van de demo die Fangio in 1978 gaf in ik geloof Australië maar eens te vinden. De man weigerde een simpele demo te geven, hij kwam om te racen, punt. Dat zijn mooiere beelden dan 95% van de races die we sinds 2000 gezien hebben. En misschien nog wel langer.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016

Dit vind ik nergens op slaan, dus Fangio, Clark enz enz kunnen maar beter meteen weggestreept worden van het lijstje van grote rijders, want wie van de huidige mensen heeft ze nog live aan 't werk gezien....Aangezien je Fangio, Clarck en Ascari zelf nooit hebt zien rijden, vind ik dat ook maar een kul uitspraak, van horen en zeggen... tsja, of videobanden..
Pele, Cruijff, Di Stefano en Best horen meteen niet meer tot de beste voetballers aller tijden en Coppi, Merckx enz enz zijn nooit goeie wielrenners geweest.
Ik weet dat ik het erg zwart/wit stel, maar hier komt jouw opmerking in 't kort wel op neer...