Dick schreef:[..]
Het klopt niet helemaal wat je schijft Matthias. Zowel de 3.6 als de latere 3.8 hadden de smalle nieren. Bij de komst van de 530i en 540i V8 modellen heeft BMW in de brede nieren geintroduceert. Mijn 1994 M5 heeft dus standaard de smalle nieren. Had echter als "individual" optie de brede nieren. Dat was dus op speciale bestelling mogelijk. Mijn auto heeft dus de 340pk motor. In de afgelopen 4 jaat heb ik er circa 40.000km mee op de Nordschleife gereden. Het is dus goed mogelijk dat je 'm wel eens gezien hebt. Helaas is de motor kapot en ben ik hard aan het sparen voor een vers exemplaar.
BB Freak is goed bezig en ik ben echt heel erg nieuwsgierig naar het eind resultaat. Als het naar m'n zin is, en ik zie geen reden waarom het niet zo zou zijn, komt er een vervolg.
Grt. Dick
Hallo,
Bedankt om me te corrigeren, wist ik niet
Ik dacht dat de verandering Van de brede nieren op smalle (de 3.5 die weg viel en de 3.0 en 4L V8's die erbij kwamen) samen gingen met de verwisseling van motor in de M5.
't Is zelf m'n absolute droom auto, maar dan wel niet om te strippen, ik zou heb voor 90% baan houden en 10% Nordschelife. Oftewel de veel duurder in aankoop Alpina B10 BiTurbo met een 3.5 + 2 turbo's erop.
Hopelijk blijft het niet bij een droom :p
Ik heb toch al 1 E34 versleten, spijtig genoeg een miskoop waarvan de motor het begaf
Als ik je wagen eens zie op de ring zal'k eens goeiedag zeggen