Nou een nieuwtje wat jullie wellicht niet van mij verwachten, maar heb een half jaar of wat terug het model zien staan bij Meyer en Blessing in Rotterdam. Naast de cabrio was er ook de dichte versie, die met zwarte lak en groen interieur wel erg mooi is maar de cabrio trok me toch het meest.
Nou vond ik het tijd dat het model toch eens uit die vitrine kwam en heb hem meegnomen, lekker in de wolkbreuk gelopen na de aankoop maar model droog thuis gekregen.
Daar kwamen echter wel de constructie nadelen aan het licht, want wat ik al wist is dat de ruitenwissers te los zaten en zo naar beneden kunnen zakken. Verder kwam ik er achter dat de standaardjes om de motor en kofferklep open te houden gewoon vallen over een pinnetje dat niet breder uitloopt waarmee de steun gewoon los is, de cover voor over de cabrio kap eigenlijk te klein is en last but not least de scharnieren zwak zijn.
Nou opengemaakt bleken de steuntjes dus met een plakkertje vast te hangen onder de betreffende kap en aan de voorkant was tevens het handvat van het voorste klapraampje te vinden.....
Nou aan de slag gegaan dus ruitenwissers gelijmt zodat ze niet meer kunnen zakken en onder de motorkap terecht kunnen komen, de pinnetjes waar de steuntjes over gaan vergrendeld aan het einde zodat de pin niet kwijtraakt en nog wat resterend spul wat een beetje loshing gelijmt. Hier en daar ook de boel nog van een likje verf voorzien, want de uitlaat had bijvoorbeeld gewoon een zilvere inkijk, voor zover je van dat laatste kan spreken.
Voordat de foto's komen, er was een grote domper, bij het tweede keer openen van de motorkap brak al het eerste scharnier!!!

de ander hield het natuurlijk ook al niet lang vol en dat terwijl ik de kap express niet ver geopend had omdat ik het probleem kende. (Alle tweedehands exemplaren op ebay hadden allemaal gebroken scharnieren!) Nou ik ga Sunstar mailen straks en dan even afwachten, anders gaan we terug naar de winkel, kijken voor compensatie en anders misschien maar het model terug inleveren....
Nou de foto's maar, want er is een boel detailwerk te zien
In het tasje in de kofferruimte zit gereedschap en de zijramen, die kan je dichtdraaien met de slinger in de deur