F1 2007

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ik vond Hamilton wel erg glijden in zijn jacht naar Alonso. Ik dacht ook steeds jongen, laat hem maar. Beter 2 wagens over de streep dan jij in de vangrails.
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Puntentelling

Bericht door Ferrari10flrb »

buttonfreak schreef:[..]

Julius Ceasar? Jacques Cousteau? John Cleese? Jackie Chan? Zoveel beroemde JC's ;-) (Ik was het niet, dus die kan je wegstrepen).

Goed, de F1 spannend maken volgens een andere JC, in dit geval Jeremy Clarkson. Laten we iedere rijder $25.000 salaris geven en $1.000.000 per inhaalmanouvre. Wedden dat men dan wel kan inhalen? Aldus voornoemde JC.
:lol: :lol: :lol: Wie weet uitspraken van alle JC's. Maar het laatste idee is wel een hele goeie
Jolly Club

Re: Puntentelling

Bericht door Jolly Club »

Julius Ceasar? Jacques Cousteau? John Cleese? Jackie Chan? Zoveel beroemde JC's ;-)
Hij bedoelt Jolly Club waarschijnlijk, maar hij verwart mij met een beroemde voetballer, gebeurt wel vaker :!: 8)

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Ferrari10flrb
Contacteer:

F1 2007

Bericht door Ferrari10flrb »

Ben absoluut geen Mclaren fan integendeel zelfs. Maar begrijp Ron Dennis goed. Ik denk dat iedere teambaas deze beslissing zou nemen. Alleen zijn teamorders nu officeel verboden en voor zover ik weet in het verleden niet. Maakt me ook niet zoveel uit als het maar niet zo dom en opzichtig gebeurt als door Ferrari in Oostenrijk.(ja, dat zegt ook een Ferrari fan in hart en nieren).

Het ontbreekt alleen de F1 momenteel aan echte karakters (een paar uitzonderingen daargelaten), vind ik en die zich niets aantrekken van teamorders en gewoon voor de positie gaan. En als er eens een keer een aktie mislukt, jammer dan volgende keer beter. De meesten vertonen toch wel een erg risicomijdend gedrag en zijn al blij dat ze de race hebben uitgereden en dat ze data verzameld hebben.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

McLarens teamorders niet aan de orde in onderzoek
[28 mei - 16:55]

Niet de teamorders van McLaren, maar de uitlatingen van McLaren-teambaas Ron Dennis na afloop van race in Monaco zullen hoogst waarschijnlijk onderzocht worden door de FIA, de internationale autosportfederatie.

Eerder vandaag verklaarde de FIA dat het een onderzoek heeft ingesteld naar 'incidenten' die zich voordeden tijdens de Grand Prix van Monaco van afgelopen zondag. Maar het feit dat de Internationale Sportieve Code werd aangehaald, en niet het sportief reglement van de F1 zelf, wijst niet in de richting van een straf omwille van het gebruik van teamorders.

Artikel 151c van de Internationale Sportieve Code stipuleert: "Elk frauduleus gedrag of elk gedrag dat het belang van de competitie of het belang van de motorsport in het algemeen kan schaden is verboden."

Er werd echter met geen woord gerept over de mogelijke implicatie van een straf op het gebruik van teamorders, iets wat overzien wordt door het sportief reglement van de F1, dat in artikel 39.1 stelt; "Teamorders die een raceresultaat beïnvloeden zijn verboden."

Naar alle waarschijnlijkheid is de FIA dus van mening dat het commentaar van McLaren-teambaas Ron Dennis over het manipuleren van de raceresultaten onder zijn twee piloten beschadigend was voor het imago van de sport.

Ron Dennis verklaarde gisteren na de race namelijk: "Deze race gaat niet om de rijders, buiten het feit dat ze heel snel moeten rijden en ons de mogelijkheid moeten geven het resultaat van de race te bepalen. En dat is mijn job."

De lichtste bestraffing die kan uitgevaardigd worden bestaat uit een reprimande. De zwaarste, maar ook meest onwaarschijnlijke in dit geval, is een diskwalificatie.

Vorig jaar werd door de FIA een gelijkaardig onderzoek ingesteld naar de kritiek die Renault-teambaas Flavio Briatore had op de Formule 1 toen die zei dat het kampioenschap in het voordeel van Ferrari geregeld werd door de FIA.
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D moet men maar ook bij Ferrari eens aankloppen want daar steekt men ook niet onder stoelen of banken dat ze liever massa nr 1 zien dan kimi of over de punten kritiek die montezemolo weer naar voren bracht . het is toch logis dat men 2 wagens aan de finish wil hebben en zoals ik hamilton zag rijden dacht ik meerdere keren die gaat hier in de fout gaan maar gelukkig deed hij het niet of is die mclaren ijzersterk :mrgreen: .de F.I.A is weer zeer kinderachtig aan het doen ,maar ja dat is al jaren zo :thump_down: :thump_down:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

117ayrton schreef::D moet men maar ook bij Ferrari eens aankloppen want daar steekt men ook niet onder stoelen of banken dat ze liever massa nr 1 zien dan kimi of over de punten kritiek die montezemolo weer naar voren bracht . het is toch logis dat men 2 wagens aan de finish wil hebben en zoals ik hamilton zag rijden dacht ik meerdere keren die gaat hier in de fout gaan maar gelukkig deed hij het niet of is die mclaren ijzersterk :mrgreen: .de F.I.A is weer zeer kinderachtig aan het doen ,maar ja dat is al jaren zo :thump_down: :thump_down:
Bij mijn weten zeggen ze (Ferrari) juist (zoals op ITV voor de race) dat er geen nummer 1 is...
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Bij mijn weten zeggen ze (Ferrari) juist (zoals op ITV voor de race) dat er geen nummer 1 is...
Zou ik ook zeggen als degene die we op 1 willen hebben ook ver voor de ander staat :thump_up:
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Markopolo schreef:[..]

Zou ik ook zeggen als degene die we op 1 willen hebben ook ver voor de ander staat :thump_up:
Dat is niet logisch. Dan zou je toch juist zeggen "Voor deze race is Massa de nr. 1" of iets dergelijks...
Niels
Contacteer:

Bericht door Niels »

Bij Ferrari is er echt geen nummer 1 op het moment, die steken dat soort dingen niet onder stoelen of banken, die hadden er waarschijnlijk zelfs een persbericht aan gewaagd.
Afbeelding
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Als Ferrari Massa als eerste rijder wil hebben maar toch even de kat uit de boom kijkt tot nu toe, dan is het heel makelijk om te zeggen dat zij niet aan eerste en tweede rijder doen omdat Massa nu toch ver voorstaat op Kimi. Dat is de essentie van het spelletje spelen. ;)

Nu heeft Ron Dennis ergens losgelaten dat hij Alonso heeft laten willen om geen brokken te krijgen een 2 wagens over de finish wil hebben en de halve wereld schreeuwt over teamorders :lol:
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Markopolo schreef:Als Ferrari Massa als eerste rijder wil hebben maar toch even de kat uit de boom kijkt tot nu toe, dan is het heel makelijk om te zeggen dat zij niet aan eerste en tweede rijder doen omdat Massa nu toch ver voorstaat op Kimi. Dat is de essentie van het spelletje spelen. ;)

Nu heeft Ron Dennis ergens losgelaten dat hij Alonso heeft laten willen om geen brokken te krijgen een 2 wagens over de finish wil hebben en de halve wereld schreeuwt over teamorders :lol:
:mrgreen: JA bij ferrari hadden ze liever gezien dat de onze er uit vlogen want ze voelen nu al nattigheid
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Ach Ayrton, denk niet dat Monaco de maatstaf voor de rest van het seizoen zal zijn hoor. Het is toch een aparte race die een speciale aanpak vereist ! (klink verdorie al net als Ron Dennis :lol: )

Denk dat Ferra... eeh..Massa :doh: in de volgende races, op normale racebanen, wel weer aardig mee zal kunnen doen!!

En dat Ferrari Massa graag op één ziet lijkt me onzin, dan hadden ze Kimi niet voor een enorm kapitaal gehaald :!:

Grappig dat uitgerekend de McLaren-mannen deze werkwijze nu gewoon goedkeuren, het kan verkeren blijkbaar ! 8)

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Jolly Club schreef:Grappig dat uitgerekend de McLaren-mannen deze werkwijze nu gewoon goedkeuren, het kan verkeren blijkbaar ! 8)
Wijsheid komt met de jaren :mrgreen:
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D En dat Ferrari Massa graag op één ziet lijkt me onzin, dan hadden ze Kimi niet voor een enorm kapitaal gehaald
wel martin dan volg je toch niet echt goed het formule 1 hoor want het klopt wel degelijk ,want ze hadden van kimi veel meer verwacht ,maar de technise kant van het formule 1 is nu niet echt kimi zijn dada,massa kan italiaans spreken kimi niet en Massa is de poulain van jean todt zijn zoon en vriend van ene schumacher .komt nog bij dat kimi een dwarsligger is die zijn eigen ding doet .geld heeft hier niks mee te maken want kijk alonso krijgt 30 miljoen en hamilton 1,5 miljoen en toch maakt hamilton het alonso zeer lastig .
Plaats reactie