Formule 1 2009
- fish88
- Schaal: 1:43
Re: Formule 1 2009
Mooie docu van een geweldige rijder. Jammer dat het voor mijn tijd was.

Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Ik vind het ook een mooie docu.
Vorig jaar hadden ze ook een docu. over Jacky Ickx uitgezonden.
Die heb ik ook op DVD opgenomen.
Vorig jaar hadden ze ook een docu. over Jacky Ickx uitgezonden.
Die heb ik ook op DVD opgenomen.
- F40F50ENZO
- Schaal: 1:18
Dat was een mooie documentaire, tenminste wat ik gezien heb.....
Jammer dat ik alleen het laatste gedeelte gezien heb.
Kan me het moment nog vers herinneren van destijds..... (sprak deze ouwe knar....)
Wat moeten we met het volgende nieuws van vandaag????
Je kan dus met "slechts" 2 overwinningen, 12 tweede plaatsen en 3 derde plaatsen GEEN kampioen worden als iemand anders 3 of meer overwinningen heeft en de rest van het seizoen uitgevallen is
Halverwege het seizoen kan je nu dus al kampioen zijn, schiet mij maar lek.
Jammer dat ik alleen het laatste gedeelte gezien heb.
Kan me het moment nog vers herinneren van destijds..... (sprak deze ouwe knar....)
Wat moeten we met het volgende nieuws van vandaag????
Aantal zeges bepaalt titel Formule 1
AMSTERDAM/PARIJS - 17-03-2009 - Het aantal grand-prixzeges bepaalt komend seizoen de strijd om de wereldtitel in de Formule 1. De coureur die de meeste Grote Prijzen wint, wordt kampioen. Dat heeft de internationale automobielfederatie FIA dinsdag in Parijs besloten. De huidige puntentelling blijft wel bestaan, maar die wordt pas beslissend als twee of meer coureurs aan het einde van het seizoen evenveel grand-prixwedstrijden hebben gewonnen. Aan die puntentelling verandert vooralsnog niets. De winnaar krijgt 10 punten, nummer twee 8, nummer drie 6 en dan aflopend naar 1 punt voor de nummer acht.

Halverwege het seizoen kan je nu dus al kampioen zijn, schiet mij maar lek.

Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
- fish88
Keek erg uit naar het seizoen, maar dit maakt mijn spanning toch heel wat minder.

Als ze slim zijn maken ze er geen kampioenschap van maar 16 losse races. Dan rekenen rijders niet meer op het eindtotaal maar is het elke race lekker onbezonnen aan de bak. 

RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert.

-
- Moderator
Slim gedacht.
De kostenreductie is dan na 2009 een feit denk ik.
De winnaar krijgt een medaille. Hij/zij wint 5 racejes, en is klaar. De volgende grand Prix verschijnen er steeds minder wagens aan de start en klaar.
Kijkcijfers dalen, geen belangstelling meer van sponsoren en einde F1.
Is het plan van de FIA toch nog gelukt.
De kostenreductie is dan na 2009 een feit denk ik.
De winnaar krijgt een medaille. Hij/zij wint 5 racejes, en is klaar. De volgende grand Prix verschijnen er steeds minder wagens aan de start en klaar.
Kijkcijfers dalen, geen belangstelling meer van sponsoren en einde F1.
Is het plan van de FIA toch nog gelukt.

- Tom_Aston-Martin
wat een dom idee...
Wel weer toevallig trouwens, want massa had vorig jaar ook meer overwinningen dan hamilton...
Wel weer toevallig trouwens, want massa had vorig jaar ook meer overwinningen dan hamilton...
- fish88
Yup nu komen die complot theorien vast wel weer bovendrijven. Want dan hoor je stumpertjes horen dat de FIA met SPA Massa kampioen probeerde te maken en omdat hij dat alsnog niet is geworden ze dan maar met dit systeem zijn gekomen.
Nu maai ik de gras voor de voeten van St.pik alvast even weg

Mwah Massa kampioen proberen te maken denk ik niet. Zoveel hulp kan zelfs de Fia niet meer "recht praten".fish88 schreef:Yup nu komen die complot theorien vast wel weer bovendrijven. Want dan hoor je stumpertjes horen dat de FIA met SPA Massa kampioen probeerde te maken en omdat hij dat alsnog niet is geworden ze dan maar met dit systeem zijn gekomen.

Ik snap het idee er achter wel. Ze willen individuele races interessant maken. Daar ben ik zeker wel voor. Alleen laat ze dat doen door races zonder pitstops te houden of in het uiterste geval het kampioenschap te stoppen. Lekker elke race een aparte race maken.
En niet elk jaar nieuwe regels. Laat eens een set regels een jaar of 4 uitkristaliseren. Maar over het algemeen denk ik dat de afgelopen 2/3 jaar meer actie gebracht hebben dan 2000 tm 2005 samen, en dan hebben we nog geluk gehad met 2003. Deze verandering lijkt mij een beetje overbodig.
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016

- Schumi28
- Forumbestuur
- Contacteer:
Dus er wordt eigenlijk een kampioenschap gemaakt op basis van zeges en de ranking wordt verder wel bepaald door de behaalde punten
Nu wil iedereen natuurlijk winnen, maar voorheen ook wel
En een budget van 33 miljoen, anders kan je het volgende niet doen
in Le Mans verspijkeren ze al meer centjes, laat staan in andere klasses :

Nu wil iedereen natuurlijk winnen, maar voorheen ook wel

En een budget van 33 miljoen, anders kan je het volgende niet doen

F1Racing schreef:FIA introduceert budgetlimiet voor 2010
De World Motor Sport Council van de FIA heeft dinsdag een historische maatregel genomen om de kosten in de Formule 1 in te perken en de competitiviteit in de sport te vergroten. In 2010 komt er namelijk een budgetlimiet in de Formule 1, wat inhoudt dat een team straks niet meer dan 33 miljoen euro per jaar mag uitgeven.
De teams mogen na het seizoen 2009 zelf beslissen of zij zich aan het budgetlimiet zullen houden of niet. Teams die ervoor kiezen om zich aan het budgetlimiet te houden, krijgen in ruil daarvoor meer technische vrijheid van de FIA. Zij mogen dan een underbody bouwen die aërodynamisch efficiënter is, beweegbare vleugels op de auto zetten en hun motoren verder ontwikkelen. Bovendien hebben de motoren van de teams met een beperkt budget ook geen begrensd toerenaantal meer.
Teams die besluiten om meer uit te geven dan het budgetlimiet, zullen zich echter aan de huidige regels moeten blijven houden en zijn technisch dus meer beperkt
- 1:18 24/7
Amen!St. Paul schreef:En niet elk jaar nieuwe regels. Laat eens een set regels een jaar of 4 uitkristaliseren.

Ook kan je het in het vervolg zo minder makkelijk maken dat je een farce krijgt zoals vorig jaar, dat iemand wk wordt met minder overwinningen... Maar doe dat dan door lekker de oude puntentelling te nemen, of de puntentelling die de teams hebben voorgesteld.
Ook lekker handig trouwens om niet even te wachten met het invoeren van de maatregel maar 'm in te voeren vlak voor de start van het seizoen!

Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.

flickr op!

flickr op!
- Niek-106
- Contacteer:
ALs ik het allemaal zo lees gaat het de foute kant op met de formule, maar ik hoop natuurlijk van niet.
Niek
Niek

- 1:18 24/7
Kolere, dat van die budgetten is ook weer dikke onzin zeg!
De budgetten liggen nu rond de 400+ miljoen dollar... Gekkenwerk! 

Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.

flickr op!

flickr op!
- fish88
Yup, zelfs in endurance racing worden er hogere bedragen uitgegeven. Audi besteedt alleen al 80 miljoen per jaar (Zal dit seizoen wel minder zijn) om te racen... Het zou me niet verbazen als meerdere autofabrikanten de overstap naar endurance racing zullen maken de komende jaren.