Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Mooie Faller, klep achter gaat ook nog open??
Schuco maakt mooi spul tegenwoordig (vroegerook, daar niet van)
Schuco maakt mooi spul tegenwoordig (vroegerook, daar niet van)
Zo, vandaag weer eens modelautofoto's van mij. Nee, ik ben niet opnieuw begonnen. Vanmiddag even naar "Oh oh Renault" geweest in Varsen, nabij Ommen. Een gezellige Renaultmeeting.
Zie voor meer foto's http://album.weebly.com/1/post/2009/05/ ... -2009.html

Zie voor meer foto's http://album.weebly.com/1/post/2009/05/ ... -2009.html

Als je dit zo ziet zou je bijna zelf renaultjes gaan verzamelen 

Geen modelauto, maar een Fiat Panda met bijzonder veilige vergrendeling.
Deze zag ik deze week in Reims. Fiat-rijders...

Deze zag ik deze week in Reims. Fiat-rijders...

leuk tripoux...al die renaultjes....

- straatauto
- Contacteer:
Ik ga nog even verder op de fraaie Renault-repportage van Tripoux.
Fraaie foto's met (als altijd) veel oog voor detail !
De Renault 10 van Universal Hobbies betreft de latere uitvoering met rechthoekige koplampen.
Op een of andere mannier past dit m.i. beter bij deze hoekige auto dan de ronde lampen.
En nu voorlopig even "pas op de plaats", anders vlieg ik té snel door de fotovoorrraad heen.
Renault 9 GTL 1985 Altaya
Renault 10 Major 1968 Universal Hobbies

Fraaie foto's met (als altijd) veel oog voor detail !
De Renault 10 van Universal Hobbies betreft de latere uitvoering met rechthoekige koplampen.
Op een of andere mannier past dit m.i. beter bij deze hoekige auto dan de ronde lampen.
En nu voorlopig even "pas op de plaats", anders vlieg ik té snel door de fotovoorrraad heen.
Renault 9 GTL 1985 Altaya
Renault 10 Major 1968 Universal Hobbies

Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
wederom mooi,die franse voitures....zekers die R9,had ik nog niet gezien... 

Leuk kleurtje op die 9.
Deze kleur kende ik nog niet, het model van de 9 al wel.
@tripoux: Met welke auto was jij daar?
Antonio.
Deze kleur kende ik nog niet, het model van de 9 al wel.
@tripoux: Met welke auto was jij daar?
Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Mijn MAF verzameltopic.
ik heb nog een grotere broer gehad van de 9 namelijk de 11
en wel de renault 11 diesel
roesten als een gek maar
het bleef rijden wat ik er ook mee deed
jammer genoeg zijn er niet veel 11 liefhebbers
iik zie ze steeds minder
ook de fuego vind ik nog mooi model
zijn daar uberhaupt nog modellen van
en wel de renault 11 diesel
roesten als een gek maar
het bleef rijden wat ik er ook mee deed
jammer genoeg zijn er niet veel 11 liefhebbers
iik zie ze steeds minder
ook de fuego vind ik nog mooi model
zijn daar uberhaupt nog modellen van
all objects in the mirror will be soon
dissapear
dissapear
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Gezien de voorliefde van vele voor Franse auto's maar een ander soort liefhebbersauto:
Vroeger in Groot-Brittannie razend populair bij zowel de politie als bij criminelen. En nog steeds is ie een beetje fout. Ik zoek deze nog in de Morse-kleur.

Dan deze wagen. Vroeger de vertegenwoordigersauto in Groot-Brittannie, nu moet je ze met een vergrootglas vinden. Het merk Standard werd in de loop van de tijd van iets dat "koop de standaard in Britse auto's" tot de "goedkoopste Britse auto, de standaarduitvoering". Dit merk verdween dus doordat de taal veranderde.

Zoals ik al schreef in mijn eigen topic: Mijn favoriet van de dag is wel deze Wales & Edwards "milkfloat", een typisch Engels gezicht en natuurlijk een uniek voertuig in welke schaal dan ook.

Vroeger in Groot-Brittannie razend populair bij zowel de politie als bij criminelen. En nog steeds is ie een beetje fout. Ik zoek deze nog in de Morse-kleur.

Dan deze wagen. Vroeger de vertegenwoordigersauto in Groot-Brittannie, nu moet je ze met een vergrootglas vinden. Het merk Standard werd in de loop van de tijd van iets dat "koop de standaard in Britse auto's" tot de "goedkoopste Britse auto, de standaarduitvoering". Dit merk verdween dus doordat de taal veranderde.

Zoals ik al schreef in mijn eigen topic: Mijn favoriet van de dag is wel deze Wales & Edwards "milkfloat", een typisch Engels gezicht en natuurlijk een uniek voertuig in welke schaal dan ook.

buttonfreak,mooi keuze heb je vandaag gemaakt...die gele is wel heel speciaal... 

Erg leuke foto's! De Kever is een model wat moeilijk goed na te maken lijkt, maar Faller heeft het er goed vanaf gebracht. De Transporters van Cararama en Schuco zijn ook prima, maar toen ik de Corgi destijds mee naar huis nam, viel me bij goed bekijken op dat Corgi aardig de fout in was gegaan: de achterste overhang is ongeveer drie keer zo lang als op het origineel! Dat neemt overigens niet weg dat het een charmant model is, ik heb 'm maar tussen de andere Transporters op de achterste rij in de vitrine gezet. 
Ik ben het met je eens dat de vierkante koplampen van de Renault 10 goed bij de vierkante vorm van de auto passen, maar heb de 10 eigenlijk nooit anders gezien... alleen de 8 is me bekend met ronde lampen. De Renault 9 was destjds een zeer saaie auto in mijn ogen, ik vond de 11, zijn hatchback-broertje, leuker.
De Renaults van Tripoux zijn weer prachtig. De Rodéo 5 is bijzonder leuk; alleen de Rodéo 4 en 6 zijn hier in Nederland verkocht destijds maar moesten ruimschoots het onderspit delven tegen de Citroën Méhari.
Chummy: die R16 is ook zonder achterklep een leuk nostalgisch model. Als je 'm met de voorkant naar je toe in de vitrine zet, zal niemand zien dat-ie niet compleet is. Koopje!
Buttonfreak: gave modellen, vooral de milk float. Inderdaad een uniek Brits verschijnsel. Ik moet altijd denken aan James Bond als ik er een zie...

Ik ben het met je eens dat de vierkante koplampen van de Renault 10 goed bij de vierkante vorm van de auto passen, maar heb de 10 eigenlijk nooit anders gezien... alleen de 8 is me bekend met ronde lampen. De Renault 9 was destjds een zeer saaie auto in mijn ogen, ik vond de 11, zijn hatchback-broertje, leuker.
De Renaults van Tripoux zijn weer prachtig. De Rodéo 5 is bijzonder leuk; alleen de Rodéo 4 en 6 zijn hier in Nederland verkocht destijds maar moesten ruimschoots het onderspit delven tegen de Citroën Méhari.
Chummy: die R16 is ook zonder achterklep een leuk nostalgisch model. Als je 'm met de voorkant naar je toe in de vitrine zet, zal niemand zien dat-ie niet compleet is. Koopje!
Buttonfreak: gave modellen, vooral de milk float. Inderdaad een uniek Brits verschijnsel. Ik moet altijd denken aan James Bond als ik er een zie...
Die R16 van Chummy schreeuwt om een diorama met een vervallen schuurtje en hoog opgeschoten gras, losse onderdelen etc. Doe je best
Mooie auto's van Buttonfreak. Mooie schaal ook. Elke keer valt het me weer op dat het niet de details zijn die een model maken, maar de sfeer die het uitstraalt. Zo kan een oude Matchbox soms veel mooier zijn dan een perfecte Neo (al zijn die ook erg mooi).
Rossy: ik was er met een zwarte Peugeot 306 Break en heb hem dus maar buiten het terrein geparkeerd.
Mooie foto's weer Straatauto. De R10 is als ik het goed heb een aan de voor- en achterkant verlengde versie van de R8. De middensectie is identiek. De Renault 9 vind ik hoewel misschien volgens sommigen saai, een mooi clean model. Althans in de allereerste uitvoering. De facelift met de andere neus maakte er een rare auto van vind ik. De R9 schopte het zelfs tot auto van het jaar.
Bedoel je met de R10 met ronde koplampen onderstaand model?

En tot slot speciaal voor Caprigek een R11 die ik afgelopen donderdag in de franse Champagne zag (hij viel mij dus wèl op).
Of de eigenaar in het café links zat of een bezoek aan de winkel voor incontinentiemateriaal rechts bracht, weet ik niet.
Misschien wel een klant van allebei.

Mooie auto's van Buttonfreak. Mooie schaal ook. Elke keer valt het me weer op dat het niet de details zijn die een model maken, maar de sfeer die het uitstraalt. Zo kan een oude Matchbox soms veel mooier zijn dan een perfecte Neo (al zijn die ook erg mooi).
Rossy: ik was er met een zwarte Peugeot 306 Break en heb hem dus maar buiten het terrein geparkeerd.
Mooie foto's weer Straatauto. De R10 is als ik het goed heb een aan de voor- en achterkant verlengde versie van de R8. De middensectie is identiek. De Renault 9 vind ik hoewel misschien volgens sommigen saai, een mooi clean model. Althans in de allereerste uitvoering. De facelift met de andere neus maakte er een rare auto van vind ik. De R9 schopte het zelfs tot auto van het jaar.
Bedoel je met de R10 met ronde koplampen onderstaand model?

En tot slot speciaal voor Caprigek een R11 die ik afgelopen donderdag in de franse Champagne zag (hij viel mij dus wèl op).
Of de eigenaar in het café links zat of een bezoek aan de winkel voor incontinentiemateriaal rechts bracht, weet ik niet.
Misschien wel een klant van allebei.

Een nieuwe vereniging, die naadloos aansluit bij dit topic: http://www.elkmerkwaardig.nl/
Go, kan je een tijd vanwege drukte en ontbreken van internet in de weekenden een tijd niet kijken. Komt er allemaal mooi spul voorbij.
Heerlijke foto's. Mooi spul zit er tussen.
Heerlijke foto's. Mooi spul zit er tussen.
Volvo, Volvist, Volvo voor Live (met een v en niet met de f)