Jolly Club schreef:Rally Berlijn - Wenen - Parijs, 1938-1940
Ja die bedoelde ik, de beruchtste Benz-coureur ooit
Jammer dat er alleen een Führer maar geen Fahrer in zit, maar verder een mooi stuk geschiedenis in 1 op 40/45.
Heb je enig idee wat dit model zo'n beetje 'doet' op de bekende veiling-sites ? Heb namelijk al vaak overwogen dit model te gaan zoeken, aangezien ik een WW2-fetish heb. (Word dan ook thuis inmiddels met Herr Mosley aangesproken

)
En bedankt voor je snelle respons! Ben bepaald geen Mercedes-fan, maar moet zeggen dat je een imposante collectie van het merk hebt opgebouwd. Er blijken zelfs meer Benzen uit deze periode te bestaan dan ik gewusst habe
De camouflage-Benz en de zijspanbrommer zien er ook OK uit !

Beste Jolly,
Bedankt voor je bijdrage
Ik heb zoooooooooooooooooooooooooooooo hard geprobeert dit model uit het forum te houden, voordat ik wordt na gefloten op straat, als Nieuwe Nasi Goereng
idd, zo'n model hoort gewoon thuis in mijn collectie, vind hem totaal niet mooi, maar het zij zo, het is een deel geschiedenis van de vorige eeuw.
Schaal +/- 1:40-43

Past totaal niet bij de rest.
Zover ik weet is model nog steeds te bestellen in de beter gesorteerde modelwinkel waar ze Rio verkopen, ik heb zo'n soort model laatst gezien in een winkel voor Euro 45-55.
Maar met figuur en de vlaggetjes vindt je ze niet overal, maar dan wel met bescherm plaat achterin. de importeur in DE heeft hem helemaal niet (staat een verbod op). Rijkelijk verkrijgbaar in FR, BE, IT.
De gewone zonder poppetje is +/- Euro 35 - 40.
Er is ook een grijze uitvoering: operation barbarosa, met 4 figuren erin, erg gezocht, was zeer beperkt leverbaar: was toen ruim FL 100,-, dus nu Euro 100 of wel meer. Dit model heeft wel een chauffeur en 3 militairen / dictators, ff googlen.
Volgens mij waren van dit model ook versies te koop van Himmler, Goering, Goebels, en andere bami gerechten, kleine oplage voor de markt in It, daar zijn helemaal dol van die gekkigheid met poppetjes (Muslie zelfs).
Ik hoop voor je dat je zo'n model kan vinden, voor een leuk bedrag, let er wel op dat alle wielen veerbaar zijn, met veertjes zelfs, die graag zoek raken. Motorkap kan ook los, zit ook een blok in.
En al vast veel verzamelplezier met het WO2 gebeuren.
Elke gek, zijn eigen gebrek
Ron