Einde Topic

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Jolly Club

Re: Ron Mercedes paradijs 1/43 (13-11) coureurs op verzoek

Bericht door Jolly Club »

Rally Berlijn - Wenen - Parijs, 1938-1940
:thump_up: :lol:

Ja die bedoelde ik, de beruchtste Benz-coureur ooit :!: :mrgreen:

Jammer dat er alleen een Führer maar geen Fahrer in zit, maar verder een mooi stuk geschiedenis in 1 op 40/45.

Heb je enig idee wat dit model zo'n beetje 'doet' op de bekende veiling-sites ? Heb namelijk al vaak overwogen dit model te gaan zoeken, aangezien ik een WW2-fetish heb. (Word dan ook thuis inmiddels met Herr Mosley aangesproken :D )

En bedankt voor je snelle respons! Ben bepaald geen Mercedes-fan, maar moet zeggen dat je een imposante collectie van het merk hebt opgebouwd. Er blijken zelfs meer Benzen uit deze periode te bestaan dan ik gewusst habe :shifty:

De camouflage-Benz en de zijspanbrommer zien er ook OK uit ! :worshippy:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
MB 500 Sec Ronnie
Schaal: 1:6

Bericht door MB 500 Sec Ronnie »

Jolly Club schreef:
Rally Berlijn - Wenen - Parijs, 1938-1940
:thump_up: :lol:

Ja die bedoelde ik, de beruchtste Benz-coureur ooit :!: :mrgreen:

Jammer dat er alleen een Führer maar geen Fahrer in zit, maar verder een mooi stuk geschiedenis in 1 op 40/45.

Heb je enig idee wat dit model zo'n beetje 'doet' op de bekende veiling-sites ? Heb namelijk al vaak overwogen dit model te gaan zoeken, aangezien ik een WW2-fetish heb. (Word dan ook thuis inmiddels met Herr Mosley aangesproken :D )

En bedankt voor je snelle respons! Ben bepaald geen Mercedes-fan, maar moet zeggen dat je een imposante collectie van het merk hebt opgebouwd. Er blijken zelfs meer Benzen uit deze periode te bestaan dan ik gewusst habe :shifty:

De camouflage-Benz en de zijspanbrommer zien er ook OK uit ! :worshippy:

Beste Jolly,

Bedankt voor je bijdrage :thump_up:

Ik heb zoooooooooooooooooooooooooooooo hard geprobeert dit model uit het forum te houden, voordat ik wordt na gefloten op straat, als Nieuwe Nasi Goereng :)

idd, zo'n model hoort gewoon thuis in mijn collectie, vind hem totaal niet mooi, maar het zij zo, het is een deel geschiedenis van de vorige eeuw. :cry:
Schaal +/- 1:40-43 :?: Past totaal niet bij de rest. :cry:
Zover ik weet is model nog steeds te bestellen in de beter gesorteerde modelwinkel waar ze Rio verkopen, ik heb zo'n soort model laatst gezien in een winkel voor Euro 45-55.
Maar met figuur en de vlaggetjes vindt je ze niet overal, maar dan wel met bescherm plaat achterin. de importeur in DE heeft hem helemaal niet (staat een verbod op). Rijkelijk verkrijgbaar in FR, BE, IT.
De gewone zonder poppetje is +/- Euro 35 - 40.

Er is ook een grijze uitvoering: operation barbarosa, met 4 figuren erin, erg gezocht, was zeer beperkt leverbaar: was toen ruim FL 100,-, dus nu Euro 100 of wel meer. Dit model heeft wel een chauffeur en 3 militairen / dictators, ff googlen.

Volgens mij waren van dit model ook versies te koop van Himmler, Goering, Goebels, en andere bami gerechten, kleine oplage voor de markt in It, daar zijn helemaal dol van die gekkigheid met poppetjes (Muslie zelfs).

Ik hoop voor je dat je zo'n model kan vinden, voor een leuk bedrag, let er wel op dat alle wielen veerbaar zijn, met veertjes zelfs, die graag zoek raken. Motorkap kan ook los, zit ook een blok in.

En al vast veel verzamelplezier met het WO2 gebeuren. :)

Elke gek, zijn eigen gebrek :D

Ron
Laatst gewijzigd door MB 500 Sec Ronnie op do 13 nov 2008 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
MB 500 Sec Ronnie

Binnenkort op dit forum, MB S 1972-1998, gewone sedans :drool:

Ron
mercedesmarcel

Bericht door mercedesmarcel »

Hey Ron,

nou, dat is toch ook wat. dat ik deze heb en jij hem nog zoekt.
als hij een keer weg gaat ben jij de eerste die een kans krijgt.
het is nummer 2457 van een oplage van 2500 stuks van idd vitesse
ik vind dit een van de mooiste ,meest sprekende modellen van mercedes.
egenlijk heb ik niet zo veel met deze schaal want daar zijn zo veel mercedessen van en ze zijn naar verhouding erg duur vind ik.
MB 500 Sec Ronnie

mercedesmarcel schreef:Hey Ron,

nou, dat is toch ook wat. dat ik deze heb en jij hem nog zoekt.
als hij een keer weg gaat ben jij de eerste die een kans krijgt.
het is nummer 2457 van een oplage van 2500 stuks van idd vitesse
ik vind dit een van de mooiste ,meest sprekende modellen van mercedes.
egenlijk heb ik niet zo veel met deze schaal want daar zijn zo veel mercedessen van en ze zijn naar verhouding erg duur vind ik.
Hey Mercel,

Dank je wel voor het aanbod :drool: :drool: :drool: :worshippy: :worshippy: :worshippy:

Maar denk goed na hoor, want als hij weg is krijg je misschien later spijt. :cry: :cry:

En misschien ga je toch de toer op, die ik ook ben gegaan, naar 1/43 omdat er gewoonweg meer verschillende modellen van te koop zijn en in veel verschillende liveries.
En misschien komt over een tijd het woordje "ruimtegebrek" langzaam boven drijven, en dat is nu pas de 2e keer dat me dat overkomt :evil:

Veel verzamel plezier met de Benzen :thump_up:

Ron
Bondracer

Bericht door Bondracer »

Zeer knap Ron , deze "Iche bin ein Berliner"-update :doh: (oh nee dat was iemand anders :mrgreen: ) en vreemd dat je deze buiten schot :doh: wou houden om op het forum te plaatsen , is zoals al reeds gezegd een stukje geschiedenis waar we misschien minder aan herinnerd willen worden , maar dan moeten de VW-kevers ook niet in beeld komen want die zijn er ook gekomen in opdracht van Herr Flick en co. Neen alle gekheid op een stokje , die verzameling van jou dwingt respekt af :worshippy:
"Hunger is the fury of greed ; less is more than we need"
Afbeelding
MB 500 Sec Ronnie

Bondracer schreef:Zeer knap Ron , deze "Iche bin ein Berliner"-update :doh: (oh nee dat was iemand anders :mrgreen: ) en vreemd dat je deze buiten schot :doh: wou houden om op het forum te plaatsen , is zoals al reeds gezegd een stukje geschiedenis waar we misschien minder aan herinnerd willen worden , maar dan moeten de VW-kevers ook niet in beeld komen want die zijn er ook gekomen in opdracht van Herr Flick en co. Neen alle gekheid op een stokje , die verzameling van jou dwingt respekt af :worshippy:

Beste Bondracer,

Deze MB met Frits erin, is al een keer geweest op mijn topic, en ik wilde op een ander tijdstip dit stukje geschiedenis laten zien, maar het was van nu of ooit :)

De MB met de Heinz erin, ben best blij dat ik hem in bezit, vooral voor de collectie, maar persoonlijk had ik jullie dit model liever laten zien zonder figuur (Via een vriend).

Ron
Laatst gewijzigd door MB 500 Sec Ronnie op ma 12 apr 2010 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Beste Jolly,

Bedankt voor je bijdrage

Ik heb zoooooooooooooooooooooooooooooo hard geprobeert dit model uit het forum te houden, voordat ik wordt na gefloten op straat, als Nieuwe Nasi Goereng
Mensen die prachtige WW2 diorama's bouwen met levensechte tanks en allerhande ander wapentuig zullen toch ook niet allemaal nazi's zijn?

Heb een fascinatie voor de militaire achtergrond van de tweede wereldoorlog, zonder er een uitgebreide verzamelrichting van te willen maken overigens. Reden is waarschijnlijk dat er van deze oorlog in verschillende landen in Europa, maar zeker op ons eigen grondgebied, nog zoveel sporen zichtbaar zijn. Ik vind het nog steeds bijzonder als ik in Arnhem langs of over de John Frost brug rijd, zeker als je je dan bedenkt dat er in onze recente geschiedenis op leven en dood om dat ding is gevochten.

Ik vind het geen schande om een dergelijk model in je Mercedes-verzameling te tonen, sterker nog, ik zou het hypocriet vinden zo'n model weg te moeten stoppen of, zoals bij onze oosterburen, te verbieden. Weldenkende mensen weten voor welks een waanzin deze figuur stond, maar het feit dat je een boek over hem leest, een film over hem kijkt of een klein Benzje met swastikums in je vitrine plaatst wil in mijn ogen nog niet zeggen dat je zijn ideologie onderschrijft.

Al moet ik wel, net als Boerke04 altijd doet, nogmaals benadrukken dat we de man dankbaar moeten zijn voor het mogelijk maken van de meer dan fantastische DVD Box van Band of Brothers !! :lol:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
MB 500 Sec Ronnie

Beste Jolly,

Je hebt helemaal gelijk.

Alles is cool hoor, ik had namelijk de planning de shoot te plaatsen zo rond 4/5 mei, dat vind ik erg belangrijk.

Toen ik nog thuis woonde, heb ik talloze kits in 1/35 met diorama's gemaakt, 75% Duits, gewoon door de verscheidenheid van voertuigen.
"Ik kijk wel eens bij de plaatselijke kiosk in die modelbouw boekjes, en begin zo te water tanden, hoe mooi ze de WO2 diorama's maken tegenwoordig, gewoon top.

In dit forum schrijf ik er al over, bij de monoposto racers 1934-1939, hoe belangrijk deze tijd is geweest voor de huidige tijd waarin we nu leven. In Duitsland was het wel mogelijk, terwijl de rest van de wereld nog lag bij te komen van de beurskrach van 1929, vind ik een spectakel stukje wat hij voor elkaar heeft weten te maken. Alle uitvindingen, de raket naar de maan, medicijnen, heeft hier allemaal mee te maken.

Iedereen had werk in een land dat eigenlijk bankroet was door het verdrag van Versailles, vraag niet waarin /mee men werkte men had werk en zag een toekomst, maar ook iedereen in Duitsland voelde zich van binnen beter. Heel belangrijk in een land, die met de nek werd aangekeken door de rest van de wereld.

Ron
Laatst gewijzigd door MB 500 Sec Ronnie op ma 12 apr 2010 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.
MB 500 Sec Ronnie

Re: Ron Mercedes paradijs 1/43 (14-11) 450 SEL 6.9

Minichamps maakt een hele leuke 450 SEL 6.9 liter v8, de M5 van toen 1974, een favo van mij zelf. :dance:

Afbeelding
Afbeelding
Bij die zilveren heb ik velgen van een Herpa E model 1998 geplaatst, staat wel stoer

Als ik zou moeten kiezen tussen de 300 SEL 6.3 of deze 450 SEL 6.9, ga ik toch voor de 450, ziet er wat bruter uit :drool: :drool:

Ron
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Ron Mercedes paradijs 1/43 (14-11) 450 sel 6.9

Bericht door Ricardo »

Die velgen wissel heeft niet verkeerd uitgepakt moet ik zeggen :worshippy: :drool:
mercedesmarcel

Bericht door mercedesmarcel »

uhhh, ook ik heb een grote Fascinatie omtrend de 2de wereld oorlog heb vroeger ook diorama's in schaal 1:35 gebouwd.
heb in september nog een weekend doorgebracht in arnhem en alle herdenkingen bijgewoond.
enfin, ik vind de mercedesen uit de nazi tijd ook gewoon mooi als modellen en moet je gewoon kunnen laten zien hoor.
het hoort er gewoon bij.. toch?
MB 500 Sec Ronnie

Ricardo schreef:Die velgen wissel heeft niet verkeerd uitgepakt moet ik zeggen :worshippy: :drool:

vond ik ook, zeker die 1:1 auto's, die midden jaren '80-'90 zijn bereden, werden door de bestuurders vaak aangekleed met mooie lm velgen en een Hifi om lekker doof van te worden :)

Ron
Laatst gewijzigd door MB 500 Sec Ronnie op vr 14 nov 2008 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Porsche

Bericht door Porsche »

Mooie collecte Hauptmann Ron :worshippy:
:think: Is er nog meer ?? :|
Powersprint
Schaal: 1:18

Bericht door Powersprint »

Wederom mooie Benzen, en die velgen staan 'm inderdaad goed :thump_up:
Afbeelding
Muscles instead of Powersteering