Formule 1 2010

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: Formule 1 2010

Bericht door Markopolo »

:lol: :lol:

Rijden die rooie een keer vooran weten ze het nog te verzieken, heerlijk staaltje briljante strategie van die jongens, spreek dan van te voren af dat die wenkbrauw voor de litteken-brauw moet eindigen, en verrem je dan even in de Spitzkehre, sta je tenminst minder voor loel dan die poppenkast die ze nu vertoonde :lol:
Joop van der Ende zat (volgens Showniews) met een stramme kabouter voor de tv, want zulke mensen zoekt hij nog voor in zijn theater :D

Jolly Club schreef:WRC anno nu kan qua spanning de vergelijking met iedere andere tak van (door de FIA beheerde) autosport doorstaan Hermann. :yawn:
Gelukkig is dat niet waar, want de GT series zijn wel een lust voor het oog om naar te kijken. :thump_up:
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/23 ... enheimrel/

:lol: Lijkt mij logisch. Door teamorders heeft hij minimaal 2 titels er bij gekregen.
Het nu bekritiseren zou wel erg hypocriet zijn.
Driver-X

Bericht door Driver-X »

Ach ja, beide kanten van het verhaal hebben wel wat.

Maar volgens mij maakt elk team zich er wel eens schuldig aan.

Bij Mclaren was er een omgekeerde teamorder naar mijn menig, toen ze aan het wheelbangen waren een paar races eerder in (Turkije?), daarna zakte button ineens heel ver weg.
Lijkt me ook een teamorder toch?
En het gebeurt ook wel eens dat een teamgenoot bij een pitstop net een seconde langer blijft staan....

En zo te horen in de race gister, kunnen ze ook het toerental naar beneden zetten. (ik weet zo even niet meer bij wie) zoiets zou je ook voor een teamorder kunnen gebruiken.
Afbeelding
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

Driver-X schreef: Bij Mclaren was er een omgekeerde teamorder naar mijn menig, toen ze aan het wheelbangen waren een paar races eerder in (Turkije?), daarna zakte button ineens heel ver weg.
Lijkt me ook een teamorder toch?
Nee hoor, dat soort vuil spel wordt alleen maar bij Ferrari gespeeld:
Whitmarsh maakt wel duidelijk dat de coureurs bij McLaren nog steeds vrij zijn om het tegen elkaar op te nemen. “Er zijn genoeg voorbeelden uit het verleden waarbij teamgenoten elkaars dwars zaten, maar onze coureurs mogen elkaar bekampen.
En zoals iedereen weet, de baas van McLaren liegt nooit!
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Driver-X

Bericht door Driver-X »

Hahahahahahahahahaha!!!!!
Nee, dat zijn inderdaad geen teamorders.............. :doh: :angel: :eh:
Afbeelding
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

1:18 24/7 schreef:
Whitmarsh maakt wel duidelijk dat de coureurs bij McLaren nog steeds vrij zijn om het tegen elkaar op te nemen. “Er zijn genoeg voorbeelden uit het verleden waarbij teamgenoten elkaars dwars zaten, maar onze coureurs mogen elkaar bekampen.
En zoals iedereen weet, de baas van McLaren liegt nooit!
Mag jij mij eens uitleggen wat dit filmpje te maken heeft met wat er op Hockenheim gebeurd is :?: Want waar zie jij die teamorders dan, Lewis wordt gewaarschuwd dat hij brandstof moet sparen en Jenson valt toch aan, maar Lewis laat het er niet bij zitten en daarna wordt ook Jenson verzocht op brandstof te sparen, het enige is, is dat Jenson later geinformeerd wordt dan Lewis.

http://www.dumpert.nl/mediabase/1054301 ... imous.html

Main Entry: mag·nan·i·mous
Pronunciation: \mag-ˈna-nə-məs\
Function: adjective
Etymology: Latin magnanimus, from magnus great + animus spirit — more at much, animate
Date: 1567
1 : showing or suggesting a lofty and courageous spirit <the irreproachable lives and magnanimous sufferings of their followers — Joseph Addison>
2 : showing or suggesting nobility of feeling and generosity of mind <too sincere for dissimulation, too magnanimous for resentment — Ellen Glasgow>

— mag·nan·i·mous·ly adverb

— mag·nan·i·mous·ness noun
:thump_up:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

- Gaat Jenson mij aanvallen als ik off back ?
- Nee, dat doet Jenson niet hoor...
Ik snap dat je McLaren-fan bent baas, daar ken je niks aan doen. Maar ga nou niet zeggen dat McLaren zich niet in laat met teamorders. :lol:

In de discussie na de race op BBC werd een interessante opmerking gemaakt dat het unfair was dat Massa's engineer het belletje mocht plegen. Waarop DC zich de naam liet ontvallen van de McLaren collega die hem 'usually' het goede nieuws bracht als Hakkinen weer eens voorbij moest. Boter op het hoofd dus.

Teamorders in de racerij zijn van alle tijden, en van alle klassen. Zolang teams uit meer dan één auto/rijder bestaan, en er nog steeds gescheiden kampioenschappen zijn voor rijders en constructeurs (lees: teams) zullen teambelangen van tijd tot tijd via teamorders worden uitgespeeld.

McLaren heeft zich er in Turkije uit kunnen smoezen, Ferrari zal het door de ongelukkige woordkeus en de domme rondetijden van Massa waarschijnlijk wat minder makkelijk afgaan. Daar zorgt die altijd partijdige Ferrari International Assistance wel voor! :cool:

Blijft het nog steeds een vreemde zaak dat in andere klassen teamorders ook verboden zijn, maar dat Quesnel in 2009 ongestraft per GSM aan Sordo, Ogier, Novikov en Rautenbach mag vragen de C4 even een stief kwartiertje in de berm te parkeren ten faveure van baas Loeb... :think: Loeb eindigde daardoor nog net in de punten, en aan het eind van het seizoen werd'ie wereldkampioen, met Hirvonen op 1 punt achterstand. Daar ging het dus niet eens over het beinvloeden van een wedstrijd, maar directe invloed op de uitslag van het kampioenschap! :eh:

Dus: Of allemaal straffen, of niet lopen zeijken !! :ja:

Driver-X schreef: En zo te horen in de race gister, kunnen ze ook het toerental naar beneden zetten. (ik weet zo even niet meer bij wie) zoiets zou je ook voor een teamorder kunnen gebruiken.
Terechte opmerking Driver, Renault riep dat tegen Petrov... "if you don't ease off, we will turn the revs down for you."
Sinds wanneer is twee-weg telemetrie weer toegestaan geworden :?:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Tja nu weet Massa definitief waar hij staat. Tweede rangs dus. Krijgt dei K*T Spanjool toch z'n zin :thump_down: Van mij mag Ferrari wel oprotten uit de F1 :evil: Hun toegevoegde waarde is allang ver beneden het nulpunt gezonken
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Jolly Club schreef:
- Gaat Jenson mij aanvallen als ik off back ?
- Nee, dat doet Jenson niet hoor...
Ik snap dat je McLaren-fan bent baas, daar ken je niks aan doen. Maar ga nou niet zeggen dat McLaren zich niet in laat met teamorders. :lol:
Dan nog zie ik de link niet met Hockenheim, degene die die race vooraan reed heeft deze ook uiteindelijk gewonnen, toch? En iedereen zat op het puntje van zijn stoel. In Duitsland niet. Als er iets niet in de haak was geweest had dat allang bestraft geweest.

En je hoort mij niet zeggen dat McLaren nooit teamorders uitdeelde, maar ik heb niemand over Turkije gehoord, en nu de Hockenheim race om zeep geholpen is door die knakkers moet alles en iedereen erbij gehaald worden, nogmaals ik zie niet ik wat in Turkije de sport in discredit brengt, in Hockenheim wel, ondanks dat het die rooie zijn. Had het juist leuk voor Massa gevonden dat hij na precies een jaar na het veer-koppen een overwinning zou halen.

En hallo we praten dan over 1997-1998, kolere zeg toen was er niks anders dan 1ste en 2de rijder maar dat werd ook ronduit gezegd en men accepteerde dat toen ook. Anno nu in 2de viool zijn een taboe, behalve voor sommige dan, die gaan huilend over de radio roepen dat ze dat wel zijn :lol: :eh:

nu.nl schreef:Ferrari-president vindt ophef hypocriet

MILAAN - De president van Ferrari, Luca di Montezemolo, vindt alle kritiek op de vermeende teamorder van de Italiaanse renstal tijdens de Grand Prix van Duitland hypocriet. Dat liet hij maandag weten op een afgeschermd deel van de Ferrari-website.
''Deze ophef interesseert me totaal niet'', reageerde Di Montezemolo. ''Ik wil nogmaals bevestigen wat ik altijd heb gezegd; als iemand voor Ferrari rijdt, gaat het belang van het team vóór dat van de coureur."

Volgens de Italiaan is dat niets nieuws. "Dat is altijd zo geweest bij Ferrari. Zelfs in de tijd dat ik nog teambaas was, toen Niki Lauda bij ons reed.''
Hahahha :lol: *Klingeldeklingel*

Als de Massa mocht winnen had dat voor Ferrari geen gevolgen gehad pino. :lol:
Luca slaat met de opmerking de plank een beetje heel erg mis, F1 is geen teamsport, het in niet als een Endurance race waar men er voor zorgt dat het merk zo ver mogelijk vooraan komt. F1 is een individuele sport, en dat is te zien aan het simpele feit dat de nummr 1 op de auto van de kampioen staat en niet op de auto van de constructeur.
Driver-X

Bericht door Driver-X »

Markopolo schreef:
Dan nog zie ik de link niet met Hockenheim, degene die die race vooraan reed heeft deze ook uiteindelijk gewonnen, toch? En iedereen zat op het puntje van zijn stoel. In Duitsland niet. Als er iets niet in de haak was geweest had dat allang bestraft geweest.
Die uitslag in turkije is dus niet veranderd vanwege een teamorder, als ze vrij hadden mogen racen was Button misschien winnaar geweest.
Ik vind het wat vreemd dat ze brandstof moeten besparen, als je een concurrent achter je hebt, kun je ook niet rustig aan doen.

Ferrari heeft het gewoon niet zo handig aangepakt, maar alle teams doen aan teamorders, en Ferrari is het enige team dat daar niet heel geheimzinnig over doet.
Laatst gewijzigd door Driver-X op di 27 jul 2010 21:20, 3 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Driver-X

Bericht door Driver-X »

Markopolo schreef:
Hahahha :lol: *Klingeldeklingel*

Als de Massa mocht winnen had dat voor Ferrari geen gevolgen gehad pino. :lol:
Luca slaat met de opmerking de plank een beetje heel erg mis, F1 is geen teamsport, het in niet als een Endurance race waar men er voor zorgt dat het merk zo ver mogelijk vooraan komt. F1 is een individuele sport, en dat is te zien aan het simpele feit dat de nummr 1 op de auto van de kampioen staat en niet op de auto van de constructeur.
Als een Ferrari-coureur geen kampioen wordt, krijgen ze dus ook geen nummer 1 op de auto, dus het maakt wel degelijk uit.
Afbeelding
michel26

Bericht door michel26 »

Driver-X schreef:
Markopolo schreef:
Die uitslag in turkije is dus niet veranderd vanwege een teamorder, als ze vrij hadden mogen racen was Button misschien winnaar geweest.
Ik vind het wat vreemd dat ze brandstof moeten besparen, als je een concurrent achter je hebt, kun je ook niet rustig aan doen.

Ferrari heeft het gewoon niet zo handig aangepakt, maar alle teams doen aan teamorders, en Ferrari is het enige team dat daar niet heel geheimzinnig over doet.
Waar heb jij gelezen dat Ferrari toegeeft?
Driver-X

Bericht door Driver-X »

Niet letterlijk natuurlijk, maar ze roepen al jaren dat het teambelang boven het belang van de coureurs staat.
Afbeelding
rsh_scuderia
Moderator

Bericht door rsh_scuderia »

Luca de Oudezemelaar schreef:Luca di Montezemolo heeft laten weten dat het teambelang boven alles gaat. De Italiaan reageert daarmee op de commotie die is ontstaan nadat Ferrari Fernando Alonso middels teamorders aan de zege hielp in de Duitse Grand Prix. Volgens de president van Ferrari is het individu ondergeschikt aan het team.

Nou, hij zegt het wel letterlijk :mrgreen:
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Driver-X schreef:
:lol: Button winnen van Hamilton.... Als Aswoensdag, Palmpasen, Witte Donderdag, Goede Vrijdag, Stille Zaterdag, Pasen, Barmhartigheidszondag, Hemelvaart, Pinksteren, Advent en Kerstmis op 1 dag vallen misschien. :lol:
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Plaats reactie