- Gaat Jenson mij aanvallen als ik off back ?
- Nee, dat doet Jenson niet hoor...
Ik snap dat je McLaren-fan bent baas, daar ken je niks aan doen. Maar ga nou niet zeggen dat McLaren zich niet in laat met teamorders.
In de discussie na de race op BBC werd een interessante opmerking gemaakt dat het unfair was dat Massa's engineer het belletje mocht plegen. Waarop DC zich de naam liet ontvallen van de McLaren collega die hem 'usually' het goede nieuws bracht als Hakkinen weer eens voorbij moest. Boter op het hoofd dus.
Teamorders in de racerij zijn van alle tijden, en van alle klassen. Zolang teams uit meer dan één auto/rijder bestaan, en er nog steeds gescheiden kampioenschappen zijn voor rijders en constructeurs (lees: teams) zullen teambelangen van tijd tot tijd via teamorders worden uitgespeeld.
McLaren heeft zich er in Turkije uit kunnen smoezen, Ferrari zal het door de ongelukkige woordkeus en de domme rondetijden van Massa waarschijnlijk wat minder makkelijk afgaan. Daar zorgt die altijd partijdige Ferrari International Assistance wel voor!
Blijft het nog steeds een vreemde zaak dat in andere klassen teamorders ook verboden zijn, maar dat Quesnel in 2009 ongestraft per GSM aan Sordo, Ogier, Novikov en Rautenbach mag vragen de C4 even een stief kwartiertje in de berm te parkeren ten faveure van baas Loeb...

Loeb eindigde daardoor nog net in de punten, en aan het eind van het seizoen werd'ie wereldkampioen, met Hirvonen op 1 punt achterstand. Daar ging het dus niet eens over het beinvloeden van een wedstrijd, maar directe invloed op de uitslag van het kampioenschap!
Dus: Of
allemaal straffen, of niet lopen zeijken !!
Driver-X schreef: En zo te horen in de race gister, kunnen ze ook het toerental naar beneden zetten. (ik weet zo even niet meer bij wie) zoiets zou je ook voor een teamorder kunnen gebruiken.
Terechte opmerking Driver, Renault riep dat tegen Petrov... "if you don't ease off, we will turn the revs down for you."
Sinds wanneer is twee-weg telemetrie weer toegestaan geworden