Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Een echte Ferrari racer: De 512 M
Een van de drie 512 M exemplaren die mijn collectie rijk is....
De 512 M van Gelo Racing. Dit exemplaar reed de 24 uren op LeMans in 1971 met rijders George Loos en Pesch. Het viel uit in het 6ste uur.
Het team werd gerunt door George Loos. Vandaar de naam Gelo Racing. De originele 512 M met chassisnummer 1018 schittert nog steeds op de circuits met huidig eigenaar Patrick Stieger.
Mijn schaalexemplaar is van Brumm en staat zo'n 3 jaar in mijn vitrinekast.
Bedankt weer jongens,voor jullie altijd positieve reacties!
Mag vandaag weer een model de mijne noemen. Gisteren op Ebay gewonnen...De Ferrari 575 GTC Barron Connor Lemans 2004 van John Bosch/Sullivan en Biagi...
zodra het model binnen is, samen met nog 2 nieuwe aanwinsten, volgt er meer info...Nu maar op de postbode wachten.....
2 van mijn favoriete modellen:
De "Matsuda" 250 GTO uit 1962 en de 375 MM uit 1953
De racehistorie van de uit 1962 afkomstige Ferrari 250 GTO begon in de renstal van Count Volpi de Misurati. Een van de belangrijkste race was de 24 uur van Le Mans dat jaar ,et rijders Vacarella en Scarlatti. de Ferrari met startnummer 58 wist de finish niet te halen. Na diverse races en schade werd de GTO in 1965 voorzien van een Drogo koetswerk. Na een ongeluk werd de Ferrari in 1976 weer een echte GTO. De GTO werd in 1996 het bezit van de Japanse Ferrari Verzamelaar Matsuda. Hij reed ermee de klassieke rallye "Tour de France" in 1997. Het model uit mijn Collectie is die uitvoering.Het model is van BANG. Inmiddels is de originele GTO met chassisnummer 3445GT na 8 eigenaren in Amerikaans bezit.
De Ferrari 375 MM wist in 1953 de 12 uur van Pescara op naam te zetten. Scuderia Ferrari's F1 Correur Hawthorn en bijrijder Maglioli wonnen de race door het mooie Italiaanse landschap. De Ferrari met chassisnummer 0320AM werd geleverd met het Speciale Le mans Koetswerk. De auto reed ook op Le Mans maar werd gediskwalifiseerd. De originele 375 MM bestaat nog steeds en is in het bezit van verzamelaar Sir Anthony Bamford. Het schaalmodel is van ART MODEL. De modellen zijn al heel wat jaren in de Collectie maar het zijn nog steeds twee van mijn mooiste modellen.
De Ferrari 365 GTB 4 Daytona Competizione s/n 13367.
De Blauwe Daytona met chassisnummer 13367 reed op Le Mans in 1975. Marcel Mignot reed met co-rijders Jones en Gurdjian naar een 13de plaats. Door lage oliedruk verloor de motor haar kracht en de rijders konden geen gebruik maken van alle snelheid. Het chassis van de Ferrari was al gedateerd maar reed sinds enkele races in USA met een nieuwe motor. Grappig detail is dat de Ferrari door Hollandse kaas werd gesponsort. Vanaf 2000 is de Ferrari in Nederlands bezit geweest Bij John Bosch's Barron Racing.
Het model is 1 van de 5 race Daytona's uit mijn Collectie. Detailcars tekende voor het model dat schaal 1/43 is. Detailcars maakte niet altijd mooie modellen maar de Daytona race en straatversie was het hoogtepunt van de fabrikant.
Ferrari 750 Monza (s/n 0504) Scaglietti Spider
Deze Ferrari 750 Monza reed op Le Mans in 1955. Eigenaar Mike Sparken reed met Masten Gregory geen succesvolle race. De auto viel uit in het derde uur van de 24 uurs race. Het was de eerste Ferrari die uitviel tijdens die race. De Ferrari bestaat nog steeds en reed in de jaren 80&90 de Mille Miglia en in historische evementen waaronder het Coys Historic Festival in 1992&1995 met eigenaar Tom Walduck. In 1987 stond de Ferrari nog tekoop in Nederland. Het schaalmodel is van Best 1/43.