Door een grappige wending van het lot, ontdekte ik onlangs de voordelen van een 944. Na wat zoeken hadden we een mooie gevonden die vanmiddag gekeurd en geheel goedbevonden is, op twee kleine dingen na, de dempers van de motorkap en het achterraam... Tjaaa.... als dat alles is...
Dus is de koop gesloten en wordt ik zaterdag de eigenaar van een 944 S uit '87! In een prachtige, authentieke staat. Helemaal origineel (op de velgen en het stuurwiel na) en een Nederlandse auto. De originele velgen & stuur zijn ook nog aanwezig.
Tja, dit apparaat houdt er enorm van om toeren te maken, 5000 en gaan met die handel. Ongelooflijk, en dat klink lekker. Alle andere auto's die ik gehad heb (inclusief de Vettes) vonden deze toerentallen niet fijn, deze Porsche klinkt ongelooflijk lekker bij dergelijke toerentallen.
Het rijdt enorm strak, écht enorm strak, en omdat er geen stuurbekrachtiging op zit, heb je enorm veel stuurgevoel. Het stuurt ook enorm direkt, een stuk direkter dan m'n ex Vettes.
Nee, de Vettes val ik niet af, dat zijn eigenlijk compleet andere auto's. Mijn hart ligt nog steeds bij de Vettes, maar voor dagelijks werk is zo'n 944S toch wel heel erg lekker! En goedkoop, voor mij is dit één van de best bewaarde autogeheimen!
Iemand nog een perfect onderhouden Golf Cabrio Mk1 Classic Line kopen?