Riccardo,
een nare geschiedenis met een verkoper op E-bay, woont de verkoper in de EU, gewoon een proces verbaal laten opmaken door de plaatselijke autoriteiten (politie, enz). Je krijgt hierover vanzelf antwoord over, (Europees recht).
Ik heb hier heelveel ervaring mee (plaatselijke autoriteiten), naar mij wordt zelfs nog geluisterd als ex-Kmar officier, door plaatselijke autoriteiten of Nederlandse consultaten / Ambasades.
Buiten de EU, wordt het iets moeilijker, ik zou dan alleen maar negatieve reacties achter laten op de site van de verkoper, het liefst een stuk of 10 per dag op verschillende tijden.
Wat de andere ook schrijven, bewaar je e-mail correspondentie, maar stel ook E-bay en Paypal verantwoordlijk voor hun doen en laten, en laat daar een PV van maken en stuur deze op naar E-bay en Paypal. Meer kan je eigenlijk niet doen, jammer he.
Zowel E-bay als Paypal zitten er niet op te wachten op een enorme stortvloed van negatieve reklame, ze zijn medeschuldig aan het handelen en wandelen van deze verkoper die bij hen is aangesloten.
Ik zou er zo die zo toch politiewerk van laten maken (tenzij je koopwaar bevindt in een Bananen republiek)
Kop op he, en sla je slag, laat niet over je heen lopen, tenzij de kosten onder de Euro 25,00 zijn, dan is het zo, helaas, zonde van de tijd en moeite met de stress.
Ps, de nieuwe vitrine is erg mooi geworden
Erg jammer dat die mooie Laro's stuk zijn gegaan.
Ron