Weet je Marc, ook bij mij is menig Dinky in mijn jeugd gesloopt en idd ook door de bankschroef of in een vuur graf. Gelukkig hebben enkele het nog overleeft. De rest is er later bij gekomen.Marc540i schreef:Die Dinky'sgeweldig om te zien.
![]()
![]()
Komt weer een stukje jeugdsentiment naar boven, heb 40 jaar geleden ook tig van die Dinky's gehad.![]()
Zijn helaas allemaal geeindigd tussen de bankschroef van m'n vader of op een andere manier gesloopt of uitgebrand.
Kon me nu natuurlijk wel voor m'n kop slaan,als je al dat mooie spul ziet en als je weet wat het nu kost.
![]()
Maarja nu is het te laat.![]()
Grtz Marc.
Daar is ie weer! Peter 25 april 2018
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Re: Peter's update 11 november Aston Martin en Jaguar
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Re: Peter's update 11 november Aston Martin en Jaguar
Deel 2 van mijn Dinky Toys aanwinsten;

Dit truckje heeft de vreemde naam Forward control truck, maar uiteindelijk begreep ik dat het om een Leyland gaat. Gemaakt tussen 1948 en 1961.

Verder deze mooie Mercedes SL 190. Gemaakt tussen 1959 en 1963

Verder heb ik bij het ophalen van een lading voor Victor nog wat kleintjes gekocht bij Toms.

Greenlight Dodge.

Greenlight nieuwe serie met Europese modellen zijn klein en fijn. De uitvoering is goedkoper omdat ze met plastic bodemplaten werken.

Verder vond ik nog 2 voor mijn for sale serie.

Dit truckje heeft de vreemde naam Forward control truck, maar uiteindelijk begreep ik dat het om een Leyland gaat. Gemaakt tussen 1948 en 1961.

Verder deze mooie Mercedes SL 190. Gemaakt tussen 1959 en 1963

Verder heb ik bij het ophalen van een lading voor Victor nog wat kleintjes gekocht bij Toms.

Greenlight Dodge.

Greenlight nieuwe serie met Europese modellen zijn klein en fijn. De uitvoering is goedkoper omdat ze met plastic bodemplaten werken.

Verder vond ik nog 2 voor mijn for sale serie.

Re: Peter's update 14-11 Dinky's, Greenlight en Jada
mooi 

http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Lekker gevarieerd. De bespeelde Dinky's hebben z'n charme
wel zet ik mijn vraagtekens bij de orginaliteit van de 190 SL. Is daar iemand enthousiast mee bezig geweest met verf of een stift? 

Hardstikke leuke aanwinsten, zoals altijd bij jou... 'forward control' betekent dat het geen torpedoneus is. De stuurkolom zit vóór de as.
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Ja dat heb ik ook sterk, het dakje zowiezo bijgewerkt, maar het zilver zit me er ook te dik op.jonnoT schreef:Lekker gevarieerd. De bespeelde Dinky's hebben z'n charmewel zet ik mijn vraagtekens bij de orginaliteit van de 190 SL. Is daar iemand enthousiast mee bezig geweest met verf of een stift?
Kijk daar word ik weer wijzer van! Bedankttom schreef:Hardstikke leuke aanwinsten, zoals altijd bij jou... 'forward control' betekent dat het geen torpedoneus is. De stuurkolom zit vóór de as.

- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Ook wel COE genaamd, Cab-Over-Engine.
- FordMustangGT
- Schaal: 1:18
Weer een rij met leuke aanwinsten, Peter, vooral de Greenlights en de For Sale modellen zijn erg mooi

- Mr. Dj M.
- Schaal: 1:18
Leuke aanwinsten weer, maar die modellen die je bij Toms hebt gehaald, wat een details zeg!
Heel erg fraai die Dodge en de 'for sale' modellen!

Heel erg fraai die Dodge en de 'for sale' modellen!

- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Vandaag vond ik wat bespeelde Dinky's voor een klein prijsje, maar eigenlijk durfde ik die niet te tonen zo slecht waren ze. Om de hoon van John en Victor
te vermijden ben ik maar meteen begonnen met opknappen.

Mercedes 300 SL, geen verf meer te bekennen. Nu bleek hij ooit in het blauw uitgekomen.

Eerst maar eens goed drogen.
Verder deze Peugeot 204, zijn achteras was los, maar dat was te herstellen. De verf had ook zijn beste tijd gehad.

In de grondverf en daarna de eerste laag wit.

Mercedes 300 SL, geen verf meer te bekennen. Nu bleek hij ooit in het blauw uitgekomen.

Eerst maar eens goed drogen.
Verder deze Peugeot 204, zijn achteras was los, maar dat was te herstellen. De verf had ook zijn beste tijd gehad.

In de grondverf en daarna de eerste laag wit.

- Jolly Club
Re: Peter's update 17-11 Dinky's werk in uitvoering
Weer een boel 'nieuws' in de nostalgie-hoek van het forum! 
Vind het altijd leuk spul om te zien, is immers toch de bakermat van de hobby die oude zooi. Maar zoals Mike ook al zei: ik hoef het dan weer niet zelf in huis te hebben.

Vind het altijd leuk spul om te zien, is immers toch de bakermat van de hobby die oude zooi. Maar zoals Mike ook al zei: ik hoef het dan weer niet zelf in huis te hebben.

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Er is altijd ruimte voor de zooi die je kwijt wilt hoor! Als er Dinky onderstaat, adopteer ik ze met liefde!!! 

- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:

Echt heel mooi zijn ze niet geworden, maar beter dan het was. Die Mercedes rijdt echt als een koning, dat is zo gek. Verend op die rubbere banden.
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Ik ben momenteel in de Dinky modus, dus weer veel nieuwe!
Deze Fiat vond ik bij Randall's in Haarlem, helemaal mint, dat heb ik niet vaak.

Zie dat mooie motor roostertje achterop, ik kan me de roest van die wagentjes rond die roosters goed herinneren.
Nog een Fiatje, maar dan ouder made in England van Dinky. Ik had de Franse uitgave met raampjes reeds, maar deze was ook heel mooi.

Dit Franse Dinky tankje had ik vroeger ooit gekregen, maar heb ik weer aan mijn zwager terug gegeven toen hij erg nostalgisch over zijn speelgoed was en ik besefte dat die van hem was. Nu vond ik hem in een winkel voor een klein prijsje met de loop er nog aan. Die lopen waren het eerste wat sneuvelde en afbrak.
Verder kreeg ik wat Siku binnen, deze wielerploeg is een variatie van degene die ik al had. De T5 is nieuwe;

De Sharan in de blister achterin is een misdruk, want die heeft een Ford Galaxy bodemplaat.
De witte Porsche T5 is een werbe model.
Deze Fiat vond ik bij Randall's in Haarlem, helemaal mint, dat heb ik niet vaak.

Zie dat mooie motor roostertje achterop, ik kan me de roest van die wagentjes rond die roosters goed herinneren.
Nog een Fiatje, maar dan ouder made in England van Dinky. Ik had de Franse uitgave met raampjes reeds, maar deze was ook heel mooi.

Dit Franse Dinky tankje had ik vroeger ooit gekregen, maar heb ik weer aan mijn zwager terug gegeven toen hij erg nostalgisch over zijn speelgoed was en ik besefte dat die van hem was. Nu vond ik hem in een winkel voor een klein prijsje met de loop er nog aan. Die lopen waren het eerste wat sneuvelde en afbrak.
Verder kreeg ik wat Siku binnen, deze wielerploeg is een variatie van degene die ik al had. De T5 is nieuwe;

De Sharan in de blister achterin is een misdruk, want die heeft een Ford Galaxy bodemplaat.
De witte Porsche T5 is een werbe model.