Ferrari Enzo 1/12

Hier kun je alles over straatmodellen kwijt.
Carfanatic
Contacteer:

Bericht door Carfanatic »

natuurlijk zijn er ook mensen die niet zo tevreden zijn met hun Enzo:

http://www.ferrarichat.com/forum/showthread.php?s=366de1fb059ad8da7e3cd39c7d01fe4c&t=35301 :roll:
jelmer
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door jelmer »

ik volg dat al een tijdje ja.. veel mensen klagen over kleine krasjes op de auto, scharniertjes die afbreken (waar ik gelukkig geen last van heb!) en ze klagen ook dat de auto helemaal van plastic is gemaakt! Ik heb hier totaal geen probleem mee, hij is lichter dan een metalen auto. Maar dat merk je alleen als je het optilt. Als je er naar kijkt als ie in de vitrinekast oid staat, zie je totaal geen verschil.
Het grote voordeel van plastic vind ik dat alles wat dunner is, zodat de naden en kieren veel minder zijn!
Afbeelding
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

Mijn bevindingen met de Enzo Ferrari van Tamiya:
De mijne staat ook in elkaar, en ik vind het een mooi afgewerkt model.Ik heb ook geen problemen ondervonden bij de montage (geen afgebroken scharnieren of zo, krassen zijn er ook niet op).Mede omdat ik op dat hierboven vermelde forum gelezen had, dat het nog al een fragiele bedoeling is, heb ik extra opgelet bij de montage.
Wat ik wel jammer vind is dat alles in kunststof is,bij de F50 is het koetswerk van metaal. En ik vind voor wat het model kost dat het koetswerk wel in metaal mocht zijn, verder wat heb je nou aan een mooie doos die je toch maar op de zolder zet.
En het model is volgens mij zeer fragiel, je zal er moeten mee oppassen! De F50 is veel steviger gebouwd.

Frans
Afbeelding

Forza Ferrari
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Jammer, dat Tamiya niet de zelfde kwaliteit (metaal) heeft gebruikt bij de Enzo als bij de F50. Waarom moet het nu weer bij Tamiya goedkoper gemaakt worden.
Als ik het nu goed begrijp, dan hebben ze de F50 als Die-Cast model gemaakt en de Enzo van plasticbouw. Aan de reaktie's te vernemen is de F50 veel massiever en bij de Enzo moet je zeer voorzichtiger mee omgaan. En dat stoort mij nu zo aan Tamiya.
Logisch ook, dat het risico nu groot is, dat de scharniertjes afbreken bij de Enzo.
Ik heb overwogen om ook een Enzo aan te schaffen, maar nu ben ik toch gaan twijfelen. Ik was er gewoon vanuit gegaan, dat de Enzo kwalitatief hetzelfde gemaakt was als de F50, zoals overige modelauto fabrikanten dat ook normaal doen.
Maar Die-cast en plasticbouw vind ik persoonlijk toch een groot verschil.
Dus mijn reaktie aan Tamiya betreft de Enzo ten opzichte van de eerdere uitgebrachte F50: :thump_down:

Maar goed, Tamiya leverd ook alleen maar plasticbouw en zal de Die-Cast F50 model helaas wel een uitzondering zijn geweest.
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

Het is inderdaad een trieste zaak, maar ja......we hebben hem. En mooi is hij wel dat wil ik niet ontkennen.
We zullen allen (de kopers van de Enzo van Tamiya) goed moeten opletten voor beschadiging.
Spijtig, spijtig, spijtig.

Frans
Afbeelding

Forza Ferrari
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Het is jammer dat er klachten komen over scharnieren die afbreken en dat er kleine krasjes op zitten, maar dat ie van plastic is vind ik totaal geen probleem! Zoals ik al zei.. de kieren bij bv. de deuren sluiten bij de enzo veel beter aan dan bij de metalen F50..

voorbeeld:

Ferrari F50 Tamiya
Afbeelding

Ferrari Enzo Tamiya
Afbeelding
Afbeelding
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Hier is alvast een F40 1/12 in het geel...Deze is wel van Kyosho maar tevens een zeer mooi model!!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Als het goed is komt dit model opnieuw uit heb ik me door Frank laten vertellen :thump_up: En als ie weer uit komt, bestel ik de rooie :worshippy: om mijn trio compleet te maken
Afbeelding
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

Bedoel je dan de Kyosho versie Jelmer of de Tamiya versie, want als ik zo naar de enzo kijk is die veel gedetailleerder dan de Kyosho versie. Vooral de motor scheelt nogal....
Afbeelding
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Ik bedoel de Kyosho F40, tamiya heeft de F40 nooit uitgebracht :wink: Zo aan de foto's te zien is de Tamiya Enzo idd gedetailleerder dan Kyosho, en dat terwijl kyosho er toch om bekend staat om hun detail..
Afbeelding
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Ik kwam zonet wat foto's tegen van de Enzo 1/12 van Kyosho en ik moet zeggen dat het er lang niet gek uit gaat zien! :thump_up:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo te zien nog lang niet af, en ik heb ook geen flauw idee wanneer het uit gaat komen, maar het beginsel is er in ieder geval. Iemand meer informatie?
Laatst gewijzigd door jelmer op zo 15 mei 2005 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
coolpappa04
Schaal: 1:18

Bericht door coolpappa04 »

jelmer schreef:Ik kwam zonet wat foto's tegen van de Enzo 1/12 van Kyosho en ik moet zeggen dat het er lang niet gek uit gaat zien! :thump_up:
Zo te zien nog lang niet af, en ik heb ook geen flauw idee wanneer het uit gaat komen, maar het beginsel is er in ieder geval. Iemand meer informatie?

dit is zeker geen mis model,maar ik denk dat de 1/12 van tamiya toch nog een pak beter is qua afwerking,zeker het interieur met de zeteltjes en zo is toch wel prachtig :worshippy:

[MOD-EDIT]: foto's verwijdert uit de quote, graag niet meer zoveel foto's quoten, door schumi28
Afbeelding
Curbstone Models
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

ik zie alleen maar rode kruisjes ??
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

niet waar :mrgreen:

ik heb het veranderd!
Afbeelding
Wim83
Contacteer:

Bericht door Wim83 »

volledig grijs interieur..??
de tamiya is precies toch knapper

Mn Enzo van Hotwheels 1/18 heeft een volledig zwart interieur, incl zetels. In het echt zijn die toch altijd rood..? Zou het een goed idee zijn om die rood te schilderen?
Gesloten