Volvofiels 1:1 volvo

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
volvofiel
Schaal: 1:24

Bericht door volvofiel »

Ricardo schreef::lol: daar wordt even een gemiddelde golf rijder afgezeikt :angel: Niet alle golfjes zijn verlaagd :lol:
Ik wil niet alle Golf-rijders over één kam scheren :wink:

Ik bedoelde voornamelijk verlaagde en getunede Golfs. Daarmee bedoel ik niet een spoiler of lichtmetalen velgen, maar 'bumperkits rondom' en een geluidsinstallatie die 10x de waarde heeft van de hele auto.

Maar we dwalen af van het onderwerp: hier even wat foto's van de auto:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zal betere maken als hij hier staat :thump_up:
Laatst gewijzigd door volvofiel op do 20 dec 2007 20:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:shock: Zit wel behoorlijk wat schade aan :doh:
volvofiel

Bericht door volvofiel »

Ricardo schreef::shock: Zit wel behoorlijk wat schade aan :doh:
Klopt :thump_up: Maar hier staan de middellen om dat te verhelpen :thump_up:

Toegevoegd na 1 minuten:

Nog vergeten:

Afbeelding
Ricardo
Moderator
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom je nu al een auto hebt gekocht? Je kunt er tenslotte pas over minimaal 3 jaar in rijden :!:
jerico
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door jerico »

Ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom je nu al een auto hebt gekocht? Je kunt er tenslotte pas over minimaal 3 jaar in rijden
ik denk dat hij dan lekker 3 jaar kan knutselen en als hij af is er lekker in rondtoeren... :worshippy:

ik hou persoonlijk niet van deze oude volvo's, maar kan daarentegen wel goed begrijpen dat je deze "oldtimer" wilt hebben en hem opknappen...

veel succes met het opknappen ervan, waar veel geduld gewenst is...

greetz,

jerico
Afbeelding
volvofiel

Bericht door volvofiel »

Ricardo schreef:Ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom je nu al een auto hebt gekocht? Je kunt er tenslotte pas over minimaal 3 jaar in rijden :!:
Ach ja, ik zie dat ik dat nog heel niet gezegd heb.

De reden:

deze auto is nu lekker goedkoop, het is ten eerste bedoeld als hobby en ten tweede omdat ik denk dat ik een dergelijke Volvo (=mijn lievelingsauto) waarschijnlijk niet kan betalen als hij in onberispelijke staat is. Daarom heb ik deze nu gekocht, om op te knappen (hij is technisch helemaal goed!) en straks als ik 18 ben een auto heb waar ik goed mee vooruit kan. Dus geen wagen waar nog van alles aan moet gebeuren.
Ik heb nu 2,5 jaar om deze helemaal roest- en deukvrij te maken, en de kosten mooi te verdelen. Daar komt nog bij dat ik een hobby heb, want naast schieten en dit forum heb ik eigenlijk geen enkele bezigheid (naast m'n baantje).

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen, ik denk dat ik dit topic straks weghaal en eea in het 1:1-topic zet. Een eigen topic is wel wat veel van het goede vind ik.

Overigens, naast de nieuwe remvoering is er ook een kleine reparatie aan de brandstoftoevoer in de carburateur uitgevoerd, waarschijnlijk omdat de Volvo nu zo'n beetje een maand of drie stilgestaan heeft (vandaar ook de remvoering; deze was niet versleten maar moest gewoon vervangen worden vanwege het vele stilstaan).

Ik weet niet of ik dit project mag laten zien in m'n privétopic, ik denk dat de crew graag een apart topic ziet alhoewel dat niet thuishoort op een Modelautoforum.

Peter, correct me if I'm wrong :thump_up:

Lijkt me een goed idee Volvofiel! Het past goed in het 1 op 1 topic. Peter
volvofiel

Bericht door volvofiel »

Lexusfreak schreef:[..]

Een mening geven mag tegenwoordig niet, Maar Volvo's worden gewoon verneukt zal maar zeggen door de personen wat er MEESTAL erin rijden.
Want dat zijn meestal arrogante betweters.Ik zeg niet dat jij dat bent.

Maar het is opzich wel leuk dat je op de boer woont en kan sleutelen, dat kon ik nooit vroegah....maar waarom op godsnaam op je 15e een auto?Alleen 3,5 jaar om op te knappen?
Lezen :!:

Nooit geweten dat Volvorijders arrogante betweters zijn, maar dat zal dan wel aan mij liggen. Nogmaals: op een forummeeting wil ik best eens met je discussiëren :thump_up: Niet in dit topic.

Toegevoegd na 1 minuten:

Ik woon niet op een boerderij trouwens, gewoon een vrijstaand nieuwbouwhuis aan de rand van 't platteland :thump_up:
Lexusfreak

Bericht door Lexusfreak »

volvofiel schreef:Nooit geweten dat Volvorijders arrogante betweters zijn,

Zeg ook meestal, niet Altijd.....Maar hoe ga je dat fixxen met die deuken?
volvofiel

Bericht door volvofiel »

weet ik niet, even zien of het voorscherm opnieuw gespoten moet worden. Ik laat in ieder geval bij de schilder hier even een busje autolak maken in de kleur van de Volvo.
Voorscherm haal ik eruit, en dan kan ik zien of er roest aanzit. Desnoods haal ik gewoon een ander scherm op de sloop.
Deuken achter de deuren worden wat lastig, even kijken hoe ik dat ga aanpakken. Hier vlakbij zit een autoschadebedrijf, ik denk dat ik eens een offerte laat maken voor uitdeuken. Spuiten kan ik zelf wel, garage is groot zat en als het goed is staat er ergens in een hoekje nog zo'n compressor-geval weggemoffeld.
Met plamuren en polijsten heb ik al geoefend op de voorplaat van de oude CV.
De buurjongen is automonteur, deze kan ik altijd om raad (en/of hulp)vragen.
Technisch is de 343 helemaal goed, dus ik denk dat ik alles zelf wel aankan :thump_up:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ach k denk dat je vast wel wat goedkoop kan regelen. Je kan er lekker van leren om te sleutelen. Van mijn allereerste Lada leerder ik hoe een motor in elkaar zat omdat alles kapot ging.
Lexusfreak

Denk toch echt dat je beter niet naar een schadebedrijf kan gaan om een offerte te laten maken.....Dat is de volvo gewoon niet waard....

Ik zou het zelf proberen, het uitdeuken plamuren etc.etc. Spuiten zal ik wel aan een PROF overlaten.......en die kan direct het herstelde schade herkeuren.
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Of eventueel een ander schermpje inbouwen...
F40F50ENZO
Schaal: 1:18

Bericht door F40F50ENZO »

:worshippy: Interessant, DE auto is gearriveerd. :clap:

Ik zou hem in het ombouwtopic zetten. :mrgreen: Een ouwe l*llenbak :yawn: omtoveren in een fristibak :whistle:

Heel veel succes en geluk er mee, je zal het misschien nog nodig hebben :mrgreen:
Een échte moderatorklassieker is: To delete or not to delete that's the question!!!
Fritz

Bericht door Fritz »

:thump_up: Behalve de deuken is die toch wel in een goede toestand.

Meer kan man niet van een 23 jaar oud gebruiksobject verwachten
Afbeelding
Lexusfreak

volvofiel schreef:[..]

Klopt :thump_up: Maar hier staan de middellen om dat te verhelpen :thump_up:

Toegevoegd na 1 minuten:

Nog vergeten:

i29.photobucket.com/albums/c255/Volvofiel/IMG_3272_2.jpg

mijn oom die spuit ook auto's(proffesioneel) in een schuur....

ik beveel hem niet aan want ik weet niet hoe hij spuit....
Plaats reactie