WRC 2009

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
impreneza

Re: WRC 2008

Bericht door impreneza »

Ben al een aantal jaren op rij naar de WRC in Duitsland geweest. We hebben altijd overnacht op de camping bij het sportveld in Baumholder. Lekker dicht bij de pantzerplatte en niet te vergeten de Altstadt-feste in Baumholder zelf. :whistle: :feest:
De nudie bar schijnt trouwens ook leuk te zijn :dance:

We hebben toen overigens verschillende keren gefilmd. De compilaties staan op youtube, even zoeken op tati wrc en je vind ze vanzelf.
rudie20vt
Schaal: 1:43

Bericht door rudie20vt »

ok ik ga er weer heen en zitten ineen hotel bij leiwen in de buurt.
en ens zien of ik dit jaar een paar modellen kan scoren.
Afbeelding
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Zo... Rally Finland is na twee proeven ook niet meer de moeite om te volgen, en de baas is niet blij! :lol:

http://www.autosport.com/news/report.php/id/69550
"I have spoken to Jari-Matti," said Wilson. "But it wasn't a very long conversation - he's hit a rock - a rock which sounds like it's about half the size of a car. All of the other drivers have this rock marked in their notes, but Jari-Matti doesn't.
De man heeft wel stijl... :clap:

Stand is nu: 1. Loeb en 2. Mikko 'tweedeisookbestmooi' Hirvonen die elke proef een kleine beetje toegeeft... kortom, de top twee van zondagmiddag is bekend! :mrgreen:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Jolly Club

http://www.autosport.com/news/report.php/id/69935 :shock:

In het kader van 'alles voor een derde constructeurstitel op rij' wordt Duval in de laatste tarmac-rally's van dit seizoen in de Abu Dhabi Works Focus gezet... Latvala wordt tijdelijk teruggeschoven naar Stobart :doh:

Enerzijds heb ik wel begrip voor deze beslissing van Malcolm Wilson, maar van de andere kant vind ik het niet getuigen van stijl en vertrouwen t.a.v. Latvala. :naughty:

En ja... ik ga nu heel bewust voorbij aan het feit dat Jari-Matti het met zijn optredens in Finland en Deutschland misschien wel een beetje over zichzelf heeft afgeroepen. :ja:

Maarre, moet ik nou echt Duval gaan aanmoedigen ? :think: Ben er nog niet helemaal uit :shifty:

rudie20vt

Bericht door rudie20vt »

ja ik ben het met je eens en vind het ook geen style tegenover latvala.
maar ik ben ook geen fan van de persoon duval maar in duitsland zag je wel dat hij erg snel is op asfalt.
en dat hij met gemak de fabriekfords achter zich liet.
en dat was ook al raar in duistsland, normaal wordt je dan teruggevloten door ford zodat de fabrieksford max punten kunden schoren.
maar wilson liet duval gewoon gaan en dat bracht al geruchten met zich mee in duitsland.
en ja latvala laat het wel effe liggen op dit moment en ze staan er financieel niet zo goed voor dus, komt duval nu met goede prestatie's en een bak geld van zijn sponsor en de plaats komt vrij.
als het echt om prestatie ging bij ford dan hadden ze die alqassimi al lang moeten droppen maar die zit vast aan veel sponsorgeld dus blijft hij.
ik denk dat het erg veel met geld te doen heeft.
Afbeelding
fish88

Bericht door fish88 »

Duval lijkt qua crashes op Colin Mcrea alleen de resultaten nog niet :mrgreen: . Maar als je ziet hoe Duval steeds presteert op asfalt dan lijkt het me niet meer dan logisch om dit te doen om het team kampioenschap vast te stellen.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Jolly Club

Da's precies het dilemma Fish. Tijdens Duval's actieve dienst bij Ford deed 'ie mooie dingen op asfalt. Waar Markko Märtin in 2003 de Focus achterstevoren een ravijn in roste, pakte Duval een mooie podiumplek in (op) Corsica. :thump_up:

Feit is dat Duval op asfalt beterder is dan alles wat Ford nu rond heeft lopen, mits hij hem op het zwarte spul weet te houden. In die zin is het ook niet slecht om Latvala even uit de spotlights te halen en de druk (die hij zich volgens mij vooral zelf oplegt sinds zijn overwinning in Zweden)van zijn schouders te nemen. Plus dat natuurlijk de omstandigheden zo zijn dat Galli onverwacht weggevallen is. Dit scenario was voor vorige week vrijdag ook nog niet bedacht...

Voor de constructeurstitel is het denk ik goed en voor Latvala niet perse slecht. Alleen zal Duval voor mij nooit een held als McRae, Gronholm, Burns of Latvala worden.

Oh ja... Rudie's verhaal over geld kan ik wel deels in meegaan. Van Al Quasimodo kan ik me nog indenken dat 'ie in een Abu Dhabi Works Focum mag rondsturen, die brengt een bak geld mee uit het Midden Oosten. Waar ik me echter al twee jaar aan stoor is dat Pappa Wilson zijn zoon nog steeds gedoogt in de Stobart-Focum. Ik begrijp niet hoe hij dat intern nog steeds verkocht krijgt. Matthew zou gewoon Britsche rallies moeten rijden, en zijn stoeltje aan een echt talent moeten laten. :eh:

Dit is de ene vraag die ik aan Malcolm Wilson zou stellen als ik de kans ooit zou krijgen, verder vind ik het een kneiterd van een teambaas! :worshippy:

rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Wat beelden gezien van China.

Wat een geweldig rallyweer.
Nu mag het toch algemeen bekend zijn dat Jolly niet de beste coureurs steunt, maar wat die Fin met rare achternaam daar presteerde verdient een dikke :thump_up:
Flink wat tijd goed gemaakt in vreselijk lastig omstandigheden.
Raggen door plassen en blubber, heerlijk om te zien. Eindelijk eens beelden die de situatie recht aan doen ipv een camera bij een bochtje en daar een auto met aangetrokken handrem door heen zien glijden. Ook leuk, maar dit geploeter was veel heftiger
rudie20vt

Bericht door rudie20vt »

rsh_scuderia schreef:Wat beelden gezien van China.

Wat een geweldig rallyweer.
Nu mag het toch algemeen bekend zijn dat Jolly niet de beste coureurs steunt, maar wat die Fin met rare achternaam daar presteerde verdient een dikke :thump_up:
Flink wat tijd goed gemaakt in vreselijk lastig omstandigheden.
Raggen door plassen en blubber, heerlijk om te zien. Eindelijk eens beelden die de situatie recht aan doen ipv een camera bij een bochtje en daar een auto met aangetrokken handrem door heen zien glijden. Ook leuk, maar dit geploeter was veel heftiger
ja klopt helemaal mee eens en hopen dat het volgend jaar iets meer spanning in de stannd van het wk komt, voor de rest was het mooi en de mooieste rally in mijn ogen moet nog komen.
Afbeelding
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Maar ook hier zag je dat de wereldkampioen op safe wilde rijden omdat een derde plaats genoeg was, en de nodige foutjes opdoemen, maar al met al zag het het zeker geweldig uit.
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Markopolo schreef:Maar ook hier zag je dat de wereldkampioen op safe wilde rijden omdat een derde plaats genoeg was, en de nodige foutjes opdoemen, maar al met al zag het het zeker geweldig uit.
logisch, toch? Ik zou het ook doen.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

buttonfreak schreef:
Markopolo schreef:Maar ook hier zag je dat de wereldkampioen op safe wilde rijden omdat een derde plaats genoeg was, en de nodige foutjes opdoemen, maar al met al zag het het zeker geweldig uit.
logisch, toch? Ik zou het ook doen.
Ik bedoel ermee te zeggen dat iemand die op safe wil proberen te rijden juist meer fouten maken ipv er vol voor gaan, Hamilton wordt gebombadeerd met van alles wat hij verkeerd deed in de race in Brazilie, maar Loeb deed hetzelfde als Lewis, op safe rijden maar ging toch een paar keer rond.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Zijn differentieel was dan ook niet helemaal in orde volgens Loeb. Lijkt de Nigel Mansell van de WRC wel. :wink:
Jolly Club

Bewogen weekend weer... Eindelijk de Forten weer eens in het juiste spoor, met voor het eerst sinds Juni weer een podium voor LAT-VA-LAAAA :clap: , die zat echt even in een dalletje... maar daar worden zulke jongens alleen maar sterkerder door. (om even met Martin Whitmarsh te spreken :mrgreen: )

De plannen met Duval hebben al met al een beetje geholpen, tenminste waar het punten scoren betreft en het heeft Jari-Matti de mogelijkheid gegeven de hoognodige rust te hervinden :dance:

Het zal zowel Hirvonen als LAT-VA-LAAAA qua zelfvertrouwen goed gedaan hebben dat ze Dudu's tempo op tarmac goed (Latvala) en meer dan goed (Hirvonen) konden volgen, en dat ook hij dus niet in staat bleek Loeb op asfalt te pakken. En dat is nou net wel wat Duval met zijn grote mond min of meer had beloofd! :thump_down:

De klapper die Duval in Japan maakte zou maar zo het einde van zijn WRC carriere kunnen betekenen, de man maakt meer kapot dan goed voor je is en zo langzamerhand zal geen co-rijdert nog bij hem in durven stappen ...

Tot slot: Herr Oberweltmeister Loeb... Als altijd boring as hell, en net als Hamilton keurig naar de titel gecruized. Bijna werd zijn behouden rijstijl hem nog fataal, maar in feite was er na Corsica en Spanje al geen dreiging meer voor hem. Eerlijk is eerlijk, de man is niet te kloppen, zeker niet nadat Ford dit jaar op gravel teveel heeft laten liggen door problemen met heul veul lekke banden... Als de Finnen het op gravel al laten liggen, ben je na twee asfaltrally's echt helemaal gezien.

De man mist nog één overwinning: RALLY GB, inderdaad.. de laatste rally van 2008. Als 'ie die weet te pakken heeft hij voorlopig alle records in World Rallying in handen, en kunnen we ons langzaam op zijn pensionering gaan verheugen. WRC kan wel een nieuwe kampioen gebruiken, maar een paar serieuze tegenstanders in een paar serieuze auto's zouden het spelletje ook al een stuk boeiender maken. :twisted:

fish88

Bericht door fish88 »

Jolly Club schreef:
De man mist nog één overwinning: RALLY GB, inderdaad.. de laatste rally van 2008. Als 'ie die weet te pakken heeft hij voorlopig alle records in World Rallying in handen, en kunnen we ons langzaam op zijn pensionering gaan verheugen. WRC kan wel een nieuwe kampioen gebruiken, maar een paar serieuze tegenstanders in een paar serieuze auto's zouden het spelletje ook al een stuk boeiender maken. :twisted:
Solberg maar die heeft geen serieuze auto :angel:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Plaats reactie