collezione Ferrarithijs 212 Giardinetta

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Smokey

Re: Ferrarithijs' Ferrari collectie !Citroën C4 Fourgon!

Bericht door Smokey »

Leuke citroen :thump_up: Zie je niet vaak

Greetz Richard
Hoezo noemen ze het verzamelwoede? ik wordt altijd vrolijk als ik er mee bezig ben!
Ferrarithijs
Schaal: 1:43

Thijs goes 43!

Bericht door Ferrarithijs »

Ik heb vandaag mijn 1/43's eens goed bekeken en ze zijn toch wel erg mooi, daarom
ga ik me vanaf nu meer richten op 1/43 en iets minder op 1/18. Ik heb er nog niet zoveel
dus het wordt een leuke uitdaging. Uiteraard worden het vooral Ferrari's, foto's van de modellen
die ik nu al heb staan al bij mn privé collectie maar ik maak dadelijk nieuwe foto's en ik
verwacht binnenkort nieuwe 43's.

Groeten,
Thijs
Heb sinds kort mijn eigen site, daar staan alle Ferrari's op die ik ooit gespot heb.
UNDER CONSTRUCTION
http://ferraridatabase.jouwweb.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ferrarithijs

Thijs goes 43!!

Hier dan eindelijk de foto's, vandaag vier nieuwe 1/43's binnengekomen, wacht nog
op een Brumm Ferrari-Lancia D-50. Ik begin vandaag met de oude vertrouwde Bburago.

Ferrari California 2008 Bburago
De California werd in 2008 op de Paris motor show onthuld door Ferrari. Het is een
2+2 en het is de eerste Ferrari met een metalen klap-dak en tevens ook de eerste met een V8 voorin.
De naam komt van de 1957 Ferrari 250 GT California, je ziet ook veel retro-looks van de 250 terug in de
hedendaagse California zoals de luchtinlaat op de motorkap, de grilles aan de zijkant en de vorm.

Het model zelf kan natuurlijk niet op tegen bijv. een BBR maar ik ben diep onder de indruk over de kwaliteit
van deze Bburago, iedereen kent ze vast wel; de 1/43 Testarossa's en 348's die Bburago altijd maakte, dat was
echt niks. Nu Bburago opnieuw is begonnen met Ferrari zie ik echt een grote vooruitgang, met name is het te
zien in het interieur; het dashboard is goed nagemaakt met ruitpatroon en al, het beroemde Ferraristuur met
de velen knoppen is erg mooi gelukt: met startknop e.d, sommige onderdelen zilver, sommige zwart in tegenstelling
tot de oude Bburago's die gewoon alles één kleur liet. Dan het exterieur. Het is in dat opzicht niet veel vooruit
gegaan, de achterlichten zijn in de body gegoten, er zit geen diepte in de velgen. De decals zijn wel een stuk verbeterd.
Ik denk dat ik nu wel genoeg heb gepraat, hier zijn de foto's.
Afbeelding
By ferrarithijs at 2011-07-01

Afbeelding
Gr Thijs
Laatst gewijzigd door Ferrarithijs op vr 01 jul 2011 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb sinds kort mijn eigen site, daar staan alle Ferrari's op die ik ooit gespot heb.
UNDER CONSTRUCTION
http://ferraridatabase.jouwweb.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ferrarithijs

Re: Ferrarithijs' Ferrari collectie !Citroën C4 Fourgon!

oeps, wazige foto's (update: ondertussen al verbeterd)
Laatst gewijzigd door Ferrarithijs op vr 01 jul 2011 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
UNDER CONSTRUCTION
Bien

Re: Ferrarithijs Collectie, THIJS GOES 43!! BLZ 4

Bericht door Bien »

Goede keuze om 1:43 te verzamelen. Er is momenteel een leuke Ferrari tijdschriftenserie verkrijgbaar met elke twee weken een nieuw model erbij, misschien is dat iets voor jou?

Foto's van 1:43 modellen kun je trouwens beter met de macro stand van de fototoestel nemen, deze staat meestal aangeduid met als symbool een bloem.
Afbeelding
Ferrarithijs

Hoi Bien
Bedankt voor de tip, veel mensen hebben me al verteld van de macro-stand en ik kon
hem nooit vinden. Nu zie ik dat hij niet tussen de verschillende standen staat maar
op een andere plek :P dus hiermee zal ik voortaan foto's maken. Er zullen binnenkort
nieuwe foto's van de California komen.
Gr
Thijs
UNDER CONSTRUCTION
Ferrarithijs

Re: Ferrarithijs Collectie, THIJS GOES 43!! Ferrari 575

Hier het 2e 1/43 model wat ik graag met jullie deel, hierna komen de Bang's, Art models e.d

Ferrari 575 M Maranello 2002 Hotwheels
De 575 kwam uit in 2002 op de Geneva motor show als opvolger van de 550 Maranello. Het
is de eerste Ferrari met een F1 versnellingsbak. Eigenlijk is de 575 geen opvolger maar meer
een facelift, er is aan het exterieur ook niet veel veranderd, op bijvoorbeeld de grille na.

Hotwheels heeft een redelijk model gemaakt, het is geen Elite maar het had mooier gekunt.....
Het exterieur ziet er gewoon goed uit, de lichten zijn doorzichtig en de velgen zijn ook mooi.
Er zijn wel een paar minpuntjes; de uitlaten zijn zwart omdat ze aan het interieur vast zitten,
de grille is gewoon een klomp plastic met een paar lijntjes erin en alle luchtinlaten zijn gewoon rood
en dicht. Het interieur is eigenlijk best slecht, alles is gewoon zwart; zelfs Bburago heeft het interieur
beter voor elkaar.
Hier zijn de foto's:
Afbeelding
By ferrarithijs at 2011-06-30
Afbeelding
UNDER CONSTRUCTION
Ferrarithijs

Dit is trouwens de opstelling voor deze foto's :D
Afbeelding
UNDER CONSTRUCTION
Ferrari10flrb
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Leuke aanwinsten en mooie opstelling zo.

(ziet er uit als ergens in Zuid Frankrijk?)
Ferrarithijs

(ziet er uit als ergens in Zuid Frankrijk?)
Ik heb geen idee, komt van de action :P Ik vind het wel wat Italiaans hebben
UNDER CONSTRUCTION
porsche917KH

Bericht door porsche917KH »

Hey
Al een paar mooie Ferrari's in 1/43 dat je laat zien,uiteraard biedt de schaal 1/43 voor en nadelen hoe groter het model hoe beter dat je somige details ziet , maar 1/43 bespaard dan ook plaats in je kast en kan je meer autootjes plaatsen ( probeer zelf ook zoveel mogelijk 1/43 te verzamelen ), en je ziet dat je veel plezier beleeft aan je collectie Ferrari's , je gebruikt een mooie achtergrond voor je foto's
Bien

Bericht door Bien »

Het is weliswaar geen topmodel, maar ik vind hem toch erg mooi. :thump_up:
Ferrarithijs

Re: Ferrarithijs Collectie, THIJS GOES 43!! AAC 815

Bedankt voor de reacties! Hier de volgende alweer
Auto Avio Construczioni 815 1940 Lotto
Ik weet niet zo heel veel van deze auto, dus als iemand wat suggesties heeft hoor ik het graag
De AAC tipo 815 is de eerste auto die "Il Commendatore" zelf maakte. Alfa romeo had hem verboden
een auto te maken onder zijn naam voor een aantal jaar nadat Enzo daar weg was gegaan. Ze hadden
niet gezegd dat hij geen auto mocht bouwen...... Het bedrijf Ferrari heeft officieel nog lang Auto Avio
Construczioni geheten.
Het modelletje ziet er erg goed uit, beter dan Brumm, maar minder mooi als bijvoorbeeld Art model. Het is
goed gedetailleerd en het lijkt goed op het echt. Een paar kleine minpuntjes: de spaakwielen zijn wat dik, die
hadden wat dunner gemogen. De 6 kleine grilletjes naast de grote grille zijn er op gestickerd verder nog een paar
kleine dingetjes maar over het algemeen een super model.
Foto's:
Afbeelding

Afbeelding
UNDER CONSTRUCTION
Ferrarithijs

Re: Ferrarithijs Collectie, THIJS GOES 43!! 275 GTB

En alweer een update, deze keer de 275 GTB
Ferrari 275 GTB 1964 Lotto
Op de Paris motor show in 1964 liet Ferrari de opvolger van de 250 GTO zien; de 275 GTB.
Persoonlijk vind ik het een van de mooiste Ferrari's ooit gemaakt. Er werden er 2 gepresenteerd;
de 275 GTB en GTS, de laatste van die 2 ziet er totaal anders uit als de GTB, alleen
de motor is eigenlijk hetzelfde. Een jaar later kwam er al een face-lift omdat veel klanten klachten
hadden over de 275: de achterruit was te klein, bij hoge snelheden begon de voorkant te wiebelen
en de kofferbak was te klein. Ferrari heeft al deze klachten veranderd in de face-lift. De 275 werd
nog gemaakt tot 1966.
De kwaliteit van het model is eigenlijk hetzelfde als bij de Auto Avio; een mooi model met veel
details, maar toch met een aantal minpunten; de sterren in het midden van de wielen zijn in de velg
"gesmolten" en de klipjes bij de motorkap en de ruitenwissers zijn een beetje te dik. Al met al toch een
fantastisch model van een fantastische auto.
Afbeelding
Afbeelding
UNDER CONSTRUCTION
Ferrarifan
Schaal: 1:18
Contacteer:

Re: THIJS GOES 43!! Auto Avio en Ferrari 275 GTB

Bericht door Ferrarifan »

Zeer mooi model van de 275 GTB. Ik hoop dat er ooit nog eens een fatsoenlijke uitvoering op schaal 1:18 uitkomt van dit legendarische model. Kan toch haast niet anders lijkt me :drool:
Plaats reactie