1:18 Dodge Dakota Anson ombouw KLAAR
Re: 1:18 Dodge Dakota Anson ombouw UPDATE OVERNIEUW DOEN
Waarom spuitplamuur gebruiken?
Dan wordt je lak laag weer zo dik.
Beter is het om de primer direct op de ondergrond te spuiten en dan in heel dunne laagjes.
Beter in 10 dunne laagjes dekkend dan in 1 keer niet dekkend en zakkers in de lak.
Sommige kleuren zijn veel gevoeliger voor het dik spuiten.
Zilver is hier 1 van.
Zwart maakt niet heel veel uit.
Antonio.
Dan wordt je lak laag weer zo dik.
Beter is het om de primer direct op de ondergrond te spuiten en dan in heel dunne laagjes.
Beter in 10 dunne laagjes dekkend dan in 1 keer niet dekkend en zakkers in de lak.
Sommige kleuren zijn veel gevoeliger voor het dik spuiten.
Zilver is hier 1 van.
Zwart maakt niet heel veel uit.
Antonio.
Modelautoteller: Flink aan het opruimen...
Mijn MAF verzameltopic.
Mijn MAF verzameltopic.
Ja ik vraag dat voor andere autos waar ik sowieso spuitplamuur moet gebruiken, niet hiervoor...
Dacht ik al..
Dacht ik al..
Zo min mogelijk spuitplamuur gebruiken of zoveel mogelijk de spuitplamuur weer wegschuren.
Hierna primer gebruiken, zeker op verbouwde delen.
Dan heb je geen kleurverschil in de onderlaag en ook niet in de laklaag.
Antonio.
Hierna primer gebruiken, zeker op verbouwde delen.
Dan heb je geen kleurverschil in de onderlaag en ook niet in de laklaag.
Antonio.
Mijn MAF verzameltopic.
Mijn MAF verzameltopic.
Oké, maar als de spuitplamuur 1 kleur is, kan ik hem dan gewoon als primer gebruiken?
Nee.
De spuitplamuur dien je grotendeels weg te schuren.
Het materiaal wat eronder ligt, metaal, kunststof of plamuur, komt hier dan weer doorheen.
Je zal dus toch primer moeten spuiten.
Spuitplamuur moet je gebruiken als een plamuurlaag, niet als een primer of grondlaag.
Antonio.
De spuitplamuur dien je grotendeels weg te schuren.
Het materiaal wat eronder ligt, metaal, kunststof of plamuur, komt hier dan weer doorheen.
Je zal dus toch primer moeten spuiten.
Spuitplamuur moet je gebruiken als een plamuurlaag, niet als een primer of grondlaag.
Antonio.
Mijn MAF verzameltopic.
Mijn MAF verzameltopic.
Oké.
Bedankt!
UPDATEJE:
Ik heb de Dodge vanmiddag in de thinner laten zwemmen. Is nu lekker kaal. Moet hem nu nog een beetje gaan schuren en zo, dan kan ie weer worden geprimerd!
Ik had mijn Subaru Impreza van Solido er ook in gedaan, maar daarbij is de lak noch de decals losgeraakt Deed helemaal niks... Moet ik dus gewoon gaan schuren maar
Bedankt!
UPDATEJE:
Ik heb de Dodge vanmiddag in de thinner laten zwemmen. Is nu lekker kaal. Moet hem nu nog een beetje gaan schuren en zo, dan kan ie weer worden geprimerd!
Ik had mijn Subaru Impreza van Solido er ook in gedaan, maar daarbij is de lak noch de decals losgeraakt Deed helemaal niks... Moet ik dus gewoon gaan schuren maar
Of smeer hem even in met afbijt....even laten rusten ...tadaaa..lak valt er bijna vanaf haha
Het probleem is, zoveel geld heb ik er in totaal niet voor over, en ik moet denk ik ook weer primer hebben... Dus nee, dan ga ik maar weer schurenGerrit78 schreef:Of smeer hem even in met afbijt....even laten rusten ...tadaaa..lak valt er bijna vanaf haha
Potje afbijt kost niet zoveel hoor...en kun je veeeeeeel autos mee doen.
Haha, en waar moet je dat afval laten? Dat moet toch bij chemisch afval?
En thinner hergebruik ik
En thinner hergebruik ik
Re: 1:18 Dodge Dakota Anson ombouw UPDATE PRIMER
Het model staat weer in de primer. Moet hem nog een bij schuren en dan kan het zilver er weer op.
Fotos komen nog.
Fotos komen nog.
Kan je thinner eindeloos hergebruiken?
Mooi project, ik ben benieuwd naar het resultaat
Mooi project, ik ben benieuwd naar het resultaat
GEZOCHT: schadeauto (schaal 1:18, pb als je er 1 verkoopt)
Ik weet niet of het eindeloos kan, maar na gebruik zeef ik het en giet het dan in de bus terug... Maar ik vind thinner niet heel fijn werken...
nee, bij mij max 3 autos en de thinner is 'uitgewerkt'
Autotechnieker => mijn job en passie
Re: 1:18 Dodge Dakota Anson ombouw UPDATE KLEUR + MOTOR
Hoi,
Ik ben afgelopen vrijdag en zaterdag bezig geweest met het strakmaken en primer spuiten, gister met de zilver, en vandaag ben ik bezig met de zwart...
Ik heb gisteren ook nog de motor wat mooier gemaakt, intercooler zilver, en derest van de motor was zilver met donkergroen (ongespoten plastic ), dus daar heb ik zilver en zwart van gemaakt!
En dan de auto:
Foto's van de two-tone komen als het klaar is!
Pieter
Ik ben afgelopen vrijdag en zaterdag bezig geweest met het strakmaken en primer spuiten, gister met de zilver, en vandaag ben ik bezig met de zwart...
Ik heb gisteren ook nog de motor wat mooier gemaakt, intercooler zilver, en derest van de motor was zilver met donkergroen (ongespoten plastic ), dus daar heb ik zilver en zwart van gemaakt!
En dan de auto:
Foto's van de two-tone komen als het klaar is!
Pieter