Rangen, hebben die wel nut?
Muiter schreef:Wie van de drie zegt dat hij de eigenaar van dit forum is? Ik kan het nergens terugvinden.
Ok, ik heb me hier niet zo gelukkig uitgedrukt. Niemand heeft dat letterlijk gezegd, maar er bestaat naar mijn mening wel een verschil van inzicht over wie beslissingen neemt en mag nemen op het forum. En degene die beslissingen ergens over neemt kan je dan als 'eigenaar' zien. Maar het kan ook zijn dat ik iets te snel conclusies trek en meer in de reacties lees dan er in te lezen valt.

- Muiter
- Vriend voor het Leven
- Contacteer:
supernova schreef:Ok, ik heb me hier niet zo gelukkig uitgedrukt. Niemand heeft dat letterlijk gezegd, maar er bestaat naar mijn mening wel een verschil van inzicht over wie beslissingen neemt en mag nemen op het forum. En degene die beslissingen ergens over neemt kan je dan als 'eigenaar' zien. Maar het kan ook zijn dat ik iets te snel conclusies trek en meer in de reacties lees dan er in te lezen valt.
De eigenaar is zoals onder elke pagina te lezen is Stichting Modelautoforum.nl waarvan ik voorzitter ben. In samenspraak met vooral de vrienden en de moderators maar ook de gewone leden neem ik als forumbeheerder beslissingen. Ik moet ook wel de leden er bij betrekken want als ik van alles beslis zonder die er bij te betrekken en het bevalt totaal niet dan is er ook geen forum meer want dan zik ik hier alleen.
- Markopolo
- Forumbestuur
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
The Red Dream schreef:Markopolo schreef:
Goed voorbeeld was het onderwerp in over een webwinkel (Modelcarcenter.com) die in de ervaringen topic onderuit gehaald wordt terwijl dat nergens voor nodig was/is. Eerst navraag doen voordat je wat roept.
Ik zie totaal geen overeenkomst tussen de vraag van Tim en de topic betreft Modelcarcenter.com, waarbij deze onderuit gehaald wordt zoals je het omschrijft.
Deze leg ik nog uit en dan hou ik mijn mond erover:
Topic geopend over deze winkel = Topic geopend over rangen.
Lijkt niet betrouwbaar en wordt bekritiseerd = wordt over nagedacht en vinden de rangen maar niks, of geen waarde hebben.
Na navraag blijkt het om een misverstand te gaan = Na navraag blijkt dat het "forumbeheer" de rangen gewoon blijft handhaven.
Conclusie:
Eerst de winkel benaderen voordat je wat gaat roepen = Eerst het "forumbeheer" navragen of er een mogelijkheid zit in een verandering voordat je een punt aan gaat snijden
Ik zeg nogmaals lezen! ik zeg niet dat Tim onderuit gehaald wordt, alleen dat in die ervaringen topic op grond van eigen inzicht gehandeld wordt, hetzelfde als hier.
Maar het zal wel aan mij liggen dat ik me er weer teveel me bemoei, het is alleen maar goedbedoelde hulp.
Mijn excusses daarvoor dan!
-
Polo,
Je haalt vaker de woorden aan "Ik zeg nogmaals lezen" , maar reken er maar op, dat ik kan lezen.
Ik begrijp nog niet wat je bedoeld tussen deze topic en die van Modelcarcenter.com.
Ik zie hier echt geen overeenkomsten in. Maar het zal wel aan mij liggen. Als ik goed uit je conclusie begrijp, dan is het volgens jouw beter, dat men eerst van te voren het forumbeheer benaderd, alvorens men een topic plaats. Ik denk, dat jullie mailbox overladen vol gaat raken en ik vind dit ook geen goede "democratische" instelling. Indien men zich aan de forumregels houdt, dan vind ik, dat er geen toestemming gevraagd hoeft te worden aan het forumbeheer. Ook zoals die vraag van Tim over de rangen. Maar goed, we zullen hierin wel een meningsverschil blijven houden. Jij blijft vinden dat Tim eerst het forumbeheer had moeten benaderen om de discussie over rangen te verhinderen op dit forum en ik vind van niet, zodat iedereen hierover zijn zegje mag doen.
Als laatste biedt jij je excuses aan. Ik zou bij God niet weten waarom. Ook al ben ik het niet eens met jouw mening betreft deze topic, dan respecteer ik jouw mening nog en je hebt je volgens mij nergens schuldig aan gemaakt om je hiervoor je excuses te moeten aanbieden. We hebben alleen een meningsverschil waarbij onderling op gereageerd wordt en dat lijkt mij toch vrij normaal.
.
Je haalt vaker de woorden aan "Ik zeg nogmaals lezen" , maar reken er maar op, dat ik kan lezen.
Ik begrijp nog niet wat je bedoeld tussen deze topic en die van Modelcarcenter.com.
Ik zie hier echt geen overeenkomsten in. Maar het zal wel aan mij liggen. Als ik goed uit je conclusie begrijp, dan is het volgens jouw beter, dat men eerst van te voren het forumbeheer benaderd, alvorens men een topic plaats. Ik denk, dat jullie mailbox overladen vol gaat raken en ik vind dit ook geen goede "democratische" instelling. Indien men zich aan de forumregels houdt, dan vind ik, dat er geen toestemming gevraagd hoeft te worden aan het forumbeheer. Ook zoals die vraag van Tim over de rangen. Maar goed, we zullen hierin wel een meningsverschil blijven houden. Jij blijft vinden dat Tim eerst het forumbeheer had moeten benaderen om de discussie over rangen te verhinderen op dit forum en ik vind van niet, zodat iedereen hierover zijn zegje mag doen.
Als laatste biedt jij je excuses aan. Ik zou bij God niet weten waarom. Ook al ben ik het niet eens met jouw mening betreft deze topic, dan respecteer ik jouw mening nog en je hebt je volgens mij nergens schuldig aan gemaakt om je hiervoor je excuses te moeten aanbieden. We hebben alleen een meningsverschil waarbij onderling op gereageerd wordt en dat lijkt mij toch vrij normaal.
.
The Red Dream schreef: Indien men zich aan de forumregels houdt, dan vind ik, dat er geen toestemming gevraagd hoeft te worden aan het forumbeheer.
Ben ik het mee eens.
Als het zo gehandhaafd word, ook goed. Maar dan heeft iedereen tenminste de kans gekregen te zeggen wat hij/zij ervan vind. En mischien waren er in deze discussie wel punten naar voren gekomen die Muiter hadden doen besluiten toch van de "rangen" af te stappen.

None of us is as dumb as all of us...
My life adds up to nothing.
My life adds up to nothing.