Exoto 1:18
-
- hanzjepanzje
- ferrariboy
- Contacteer:
ik heb die f246 van revival en moet zeggen dat hij als 2 druppels water op de exoto lijkt ( zij zullen het in opdracht bouwen zeker )
Ferrari is the best ( bekijk ook eens http://www.freewebs.com/ferrariboy )
-
- Moderator
- Schaal: 1:18
-
De Exoto's zijn sowieso iets kleiner uitgevallen ter vergelijking met Bburago's.
Ik heb de nodige 1/20 Revival naast de 1/18 Exoto modellen staan en qua grootte passen ze perfect bij elkaar.
Ik denk daarom, dat Exoto de Revival modellen dan ook als 1/18 aanbiedt, terwijl duidelijk op de kits bij Exoto het merk Revival en 1/20 staat vermeld. Of het correct is weet ik niet, maar dat zal mij geen zorg zijn.
Ik vind ze betreft grootte perfect bijelkaar passen.
Ik heb de nodige 1/20 Revival naast de 1/18 Exoto modellen staan en qua grootte passen ze perfect bij elkaar.

Hmmm, ik heb het niet nagemeten, maar mij lijkt een 1:20 teveel afwijken van 1:18. Ik heb ook een 1:20 model en dat past echt niet bij de 1:18 modellen. Misschien dat het bij monoposti minder opvalt, maar ik ga het zeker checken (even de wielbasis opmeten).The Red Dream schreef:De Exoto's zijn sowieso iets kleiner uitgevallen ter vergelijking met Bburago's.
Ik heb de nodige 1/20 Revival naast de 1/18 Exoto modellen staan en qua grootte passen ze perfect bij elkaar.Ik denk daarom, dat Exoto de Revival modellen dan ook als 1/18 aanbiedt, terwijl duidelijk op de kits bij Exoto het merk Revival en 1/20 staat vermeld. Of het correct is weet ik niet, maar dat zal mij geen zorg zijn.
Groeten, Peter
zie de knop WWW voor mijn verzameling info
Ik heb een 1/20 model van Tamiya (de 643 in metaal) en die verschilt toch wel enkele cm's met een 1/18. Toch merkbaar vind ik zelf.
Zo'n modellen uit de jaren 50 zijn wel megagroot ten opzichte van de huidige (kleine) formule 1's. Als je die naast elkaar ziet op foto's van een evenement ofzo, waarbij de courreur dan vrijwel platligt tegenover waar ze vroeger helemaal rechtop zaten in hun (grote) kisten... damn!
Dus het kan lijken dat de oldie dezelfde schaal heeft als de moderne... terwijl de oldie eigenlijk nóg groter had mogen zijn, nietwaar? Dat maakt het vergelijken en oordelen toch moeilijker.
Zo'n modellen uit de jaren 50 zijn wel megagroot ten opzichte van de huidige (kleine) formule 1's. Als je die naast elkaar ziet op foto's van een evenement ofzo, waarbij de courreur dan vrijwel platligt tegenover waar ze vroeger helemaal rechtop zaten in hun (grote) kisten... damn!
Dus het kan lijken dat de oldie dezelfde schaal heeft als de moderne... terwijl de oldie eigenlijk nóg groter had mogen zijn, nietwaar? Dat maakt het vergelijken en oordelen toch moeilijker.
-
- Moderator
- Schaal: 1:18
- Donkervoort
Vandaag gezien op het Retrofestival in Brussel, de Ferrari 500 F2!
Het is nog een prototype en volgens de verkoper komt het productiemodel eind dit jaar, begin volgend jaar uit, in rood of geel.
Het is een juweeltje (bekende Exoto kwaliteit) en zover ik kan nagaan 1:18 en geen 1:20, waar ik eerst bang voor was (i.v.m. de Revival modellen). Betere kwaliteit dan de AR Maquette 500 F2, die ook op de beurs stond (wat betreft motordetail). Mooie velgen ook.
Deze gaat zeker in mijn vitrine belanden!

Het is nog een prototype en volgens de verkoper komt het productiemodel eind dit jaar, begin volgend jaar uit, in rood of geel.
Het is een juweeltje (bekende Exoto kwaliteit) en zover ik kan nagaan 1:18 en geen 1:20, waar ik eerst bang voor was (i.v.m. de Revival modellen). Betere kwaliteit dan de AR Maquette 500 F2, die ook op de beurs stond (wat betreft motordetail). Mooie velgen ook.
Deze gaat zeker in mijn vitrine belanden!

Groeten, Peter