Vandaag een aantal peugeot modellen. Natuurlijk allemaal WRC en in dit geval zelfs allemaal 206 uitvoeringen. het is een kleurrijke update geworden met een aantal modellen die niet zo erg makkelijk meer te verkrijgen zijn.
zijn er genoeg maar als de mensjes ze hebben laten ze die niet meer zo snel los volgens mij. Die van mij zijn in ieder geval niet meer te koop.
ik zal beginnen bij degene die de meeste mensen het best kennen
De Peugeot 206 WRC #3 van IXO ......G.Panizzi en H.Panizzi Winnaars van de Catalunya Rally 2003.
Ditmodel heb ik voor en habbekrats opgeduikeld de laatste keer dat ik in houten ben geweest (2 beursen geleden

Dan mijn 2de 206je in dit kwartet:
Dit is degene van Skid gereden door S. Jean Joseph Boyère in de catalunya rally van 2001 met heerlijke blauwe gauloises sponsoring

De volgende aanwinst is een beperkte uitgave van IXO(naar mijn weten 600 correct me if i`m wrong!)
Het is de gele helix sponsoring dragende 206 van salonen en heinonen waar ze mee gereden hebben in de neste rally van finland in 2002
De eerste 60 van deze uitgave zijn gesigneerd en dat heb ik dan weer niet maar verder vind ik het een heerlijk model dat gemaakt is ter ere van salonen`s 50ste verjaardag

Als laatste in deze 4-delige peugeot 206 WRC serie degene die de mooiste livry heeft die ik ken van dit type

Vanaf het moment dat ik (rally)modellen verzamel heb ik hem al willen hebben en laat ik hem nu jaren lang niet kunnen vinden voor een schappelijk prijsje

tot dat daar de dag kwam dat ik hem ineens voor het schappelijke prijsje van 19,95 kon kopen!!!! leek me niet te veel dus direct gedaan uitteraard

Het is de Peugeot 206 WRC #28 "Havoline" van Papadimitriou en Patterson uit de Rallye De Portugal van 2001 gemaakt door IXO

Nou dat waren de 206 jes die hier nog even driftig bijgewerkt moesten worden. Ik vind het zelf een lekker kwartet om te zien en samen met de 4 die er al stonden zijn ze nu het meest kleurrijke type wagen dat in mijn kast vertegenwoordigt is

Ik zie wel wat jullie er van vinden.....shoot
Greetz Richard