Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Leuke klassieke aanwinsten!
Mooie bespeelde Heinkel Chummy. De Alfa 90 ziet er erg goed uit zeg met die bling velgen.

Leuke aanwinsten! Wat voor knaap van een motor moet er wel in die Dyane met die dubbele uitlaat liggen? 

Rock & Roll!!!
is geen uitlaat...maar er heeft een zogezegde trekhaak aangeweest,en die is er met die jaren afgesnede (lees afgebeten door melktandjes)

Haha, die is leuk... ik moet een nieuwe bril vrees ik. 

Rock & Roll!!!
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Jowett Javelin, bijzondere auto...
De Heinkel lijkt een beetje op de BMW Isetta als ik me niet vergis
- MarcoAzzurro
Dat klopt, is overigens niet een exacte kopie, er zijn verschillen. De BMW Isetta was overigens een in licentie gebouwde Iso (Isetta betekent letterlijk kleine Iso) beter bekend van de Iso Grifo en Iso Rivolta. Verder is de Isetta nog gebouwd door onder andere VELAM in frankrijk en Romi in Brazilie.
- buttonfreak
- Contacteer:
De Heinkel heeft bijvoorbeeld een andere deur en stuurconstructie (BMW dreigde met een rechtszaak). De Heinkel werd ook nog in Groot Brittannie en Ierland gemaakt als Trojan.MarcoAzzurro schreef:Dat klopt, is overigens niet een exacte kopie, er zijn verschillen. De BMW Isetta was overigens een in licentie gebouwde Iso (Isetta betekent letterlijk kleine Iso) beter bekend van de Iso Grifo en Iso Rivolta. Verder is de Isetta nog gebouwd door onder andere VELAM in frankrijk en Romi in Brazilie.
- buttonfreak
- Contacteer:
Mijn eerste Jowett. Hoeveel forumleden zullen een Jowett hebben in de verzameling?tom schreef:Jowett Javelin, bijzondere auto...
Ik ben één van die forumleden die Jowett wel kent (Jupiter) maar er géén heeft. Deze heb ik echter wel:

Fiat 1500B 6C. Gebouwd van 1935 tot 1948 met een totaal van 42.500 stuks. Voorin lag een 1493 cc 6 cilinder lijnmotor die 45 pk leverde bij 4400 toeren per minuut. Deze auto werd in 1935 geïntroduceerd op de Milanese motorshow en was toen een fraai voorbeeld van modern en aerodynamisch design waar de windtunnel deels voor verantwoordelijk was. Dit was een van de eerste Fiats met een onafhankelijke voorwielophanging. Buiten de sedans waren er van dit type een aantal cabrio's verkrijgbaar. Tevens zijn er een groot aantal met een speciale carrosserie gemaakt.
Dit modelletje is van Metro.

Fiat 1500B 6C. Gebouwd van 1935 tot 1948 met een totaal van 42.500 stuks. Voorin lag een 1493 cc 6 cilinder lijnmotor die 45 pk leverde bij 4400 toeren per minuut. Deze auto werd in 1935 geïntroduceerd op de Milanese motorshow en was toen een fraai voorbeeld van modern en aerodynamisch design waar de windtunnel deels voor verantwoordelijk was. Dit was een van de eerste Fiats met een onafhankelijke voorwielophanging. Buiten de sedans waren er van dit type een aantal cabrio's verkrijgbaar. Tevens zijn er een groot aantal met een speciale carrosserie gemaakt.
Dit modelletje is van Metro.
Rock & Roll!!!
- Martini Racing
- Contacteer:
Wereldkampioen F1 en op motoren, John Surtees had een Jowett. 

- MarcoAzzurro
Mooie Fiat Veicolo! 

- togicollector
- Schaal: 1:18
Het zelfde stroomlijn design (met koplampeen weggewerkt in de spatborden) had de oorspronkelijke 500, die later de koosnaam Topolino kreeg, ook. Uit kostenoogpunt kreeg het productiemodel echter gewone koplampen... Die 500 was het eerste technische ontwerp van Dante Giacosa die tot in de jaren '70 alle ontwerpen van Fiat dicteerde.
Een erg leuk model van een weinig bekende Fiat.
Koen
Een erg leuk model van een weinig bekende Fiat.
Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;