Jelmer's Ferrari's (alweer) Terug van Weggeweest

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
jelmer
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Update voor vandaag

Ferrari 340 Mexico uit 1952
Afbeelding

Ferrari 290 MM uit 1957
Afbeelding

Ferrari 166 MM
LeMans 1950 met als rijders Simon en Kasse
Afbeelding

Ferrari 166 MM Spider uit 1949
Afbeelding

Het zijn 4 prachtige modellen die ArtModel heeft gemaakt. Ze hebben allen schitterende spaakvelgen die het model een stuk mooier maken. Om elk detail is gedacht, en er is veel gebruik gemaakt van photo-etch, wat de modellen tot een bijzonder mooi uiterlijk brengt! En duur zijn ze niet.. ze kosten misschien een 10e deel van een BBR model, maar ze onderscheiden zich er niet veel van naar mijn mening. Ook brengt ArtModel veel verschillende Ferrari modellen uit, die een ander niet uit brengt.
Ik denk dat er nog velen zullen volgen :thump_up:
Afbeelding
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

Uitstekende keuzes. Heel mooi :drool:
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D zeer mooi :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

Moet zeggen dat deze modellen er zeker zeer knap uitzien :worshippy: Mooie aanwinsten :thump_up:
Frans
Contacteer:

Bericht door Frans »

Mooie modelletjes.
Afbeelding

Forza Ferrari
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Art Models zijn echte juweeltjes van modellen. :worshippy: Heerlijk kijkgenot op kleine schaal. Super aanwinsten, Jelmer :worshippy: :worshippy:
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Al een tijdje thuis liggen, maar weer even tijd voor een update.

Een boek met veel Ferrari's in de schaal 1:43. "All the world's 1/43scale Ferrari's"

Het is een schitterend boek met erg veel foto's en veel informatie erbij geschreven. Dit boek is geloof ik de eerste (volume1) met de sportauto's, prototypes 250GT's en GTO modellen.

Afbeelding
Afbeelding

Weet iemand toevallig of er ook meer boeken over 1:43 Ferrari's zijn gemaakt?
Afbeelding
Ferrari10flrb
Contacteer:

ART/ ferrari boeken 1/43

Bericht door Ferrari10flrb »

Mooi werk van ART, heb er ook een paar, maken momenteel wel de betere Ferrari's 1/43.

Paolo Rampini is een bekende Italiaan die de nodige boeken heeft geschreven over Ferrari's in de schaal 1/43.

Dat boek wat jij hebt is dat nog ergens te krijgen en door wie is het geschreven?
jonnoT

Bericht door jonnoT »

Dat boek heb ik ook is inderdaad een schitterend boek. Een lekkere bijbel over Ferrari sport en competitiewagens. Een echte must voor de "diehard fan". 8)

Zover ik weet is het niet meer inde handel verkrijgbaar ( maar wie ben ik :P ).

Titel: All the world's 1/43 Ferraris (Volume 1, sport, prototype, 250 GT and GTO models )

schrijvers: Daniele and Jean-Marie Lastu

ISBN: 1 872727 37 9

Het boek was in de reguliere handel knetter duur! Dus zoek Ebay , marktplaats enzo.

Volume 2 is er nooit gekomen
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Het boek was in de reguliere handel knetter duur! Dus zoek Ebay , marktplaats enzo.
Wat noem jij knetter duur John? Ben ik wel nieuwsgierig naar.. Op marktplaats word heel zelden één aangeboden. Ik had geluk denk ik :D
Afbeelding
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D ik kocht het hier in brugge jaren geleden voor heel weinig geld ,wel heb ik nog steeds niet deel 2 gevonden dat is wel jammer :(
Porsche

Bericht door Porsche »

jelmer schreef:Al een tijdje thuis liggen, maar weer even tijd voor een update.

Een boek met veel Ferrari's in de schaal 1:43. "All the world's 1/43scale Ferrari's"

Het is een schitterend boek met erg veel foto's en veel informatie erbij geschreven. Dit boek is geloof ik de eerste (volume1) met de sportauto's, prototypes 250GT's en GTO modellen.

img159.imageshack.us/img159/5397/afbeelding002oh5.th.jpg
img159.imageshack.us/img159/919/afbeelding003mv1.th.jpg

Weet iemand toevallig of er ook meer boeken over 1:43 Ferrari's zijn

gemaakt?

Ik heb een groot verzamelboek van BBR te koop met Heeeeeeeeeel veel ferrari's
Prijs pb
Afbeelding
Afbeelding
jonnoT

Bericht door jonnoT »

jelmer schreef:
Wat noem jij knetter duur John? Ben ik wel nieuwsgierig naar.. Op marktplaats word heel zelden één aangeboden. Ik had geluk denk ik :D
Het boek is van midden jaren negentig en toen koste het bij Boek International in Deventer iets van 200 gulden. Dat was toen voor mij al te teveel het goede. 8) Het boekis later bij de bekende witte boekenmarkten en de Slegte terecht gekomen, waar het voor een gulden of 50 verkocht werd
Ik heb mijn boek als cadeau gekregen van mijn co-organisator van de expositie Ferrari on Scale (1994). Hij was een fanatiek 1/43 Ferrari verzamelaar terwijl ik toen model van 1/16 t/m 1/28 verzamelde 8) 8)
jelmer
Contacteer:

Bericht door jelmer »

Dat zijn nog behoorlijke bedragen inderdaad. Ik heb het boek dus voor een erg schappelijk prijsje kunnen bemachtigen! Denk dan ook niet dat deze ooit weer de deur uit gaat.

Jammer genoeg dat deel 2 nooit is uitgebracht.. zou hoog tijd worden dat er weer eens zo'n boek uit kwam met de "update's" tot vandaag de dag.
Afbeelding
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

jelmer schreef:Dat zijn nog behoorlijke bedragen inderdaad. Ik heb het boek dus voor een erg schappelijk prijsje kunnen bemachtigen! Denk dan ook niet dat deze ooit weer de deur uit gaat.

Jammer genoeg dat deel 2 nooit is uitgebracht.. zou hoog tijd worden dat er weer eens zo'n boek uit kwam met de "update's" tot vandaag de dag.
daar ben ik het volledig mee eens ,het boek gaat hier ook de deur niet meer uit ,ik weet nu ook dat ik niet meer achter deel 2 moet zoeken :mrgreen:
Plaats reactie