F1 2007

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Re: F1 2007

Bericht door Ferrari10flrb »

boerke04 schreef:[..]

Ik zeg ook nergens dat de constructeurstitel niet meetelt, dat is Saint z'n propagandamateriaal :wink: :mrgreen: .

Voor het grote publiek is de coureurstitel aansprekender, maar voor de F1 liefhebbers en volgers telt de constructeurstitel zeker mee, dit geldt natuurlijk zeker voor de teams zelf :thump_up: .

Eindelijk iemand die m'n vergelijking begrijpt, zonder alle verschillen tussen 't voetbal en de Formule 1 letterlijk te gaan ontleden :thump_up: .

Gelukkig eindelijk eens een keer met elkaar eens :dance: :wink:
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Blijven we wel in de juiste statistieken kijken heren ??

Berger won de GP van Duitsland in 1994

Alesi won de GP van Canada in 1995

Stelletje geschiedvervalschers !! :twisted:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Ferrari10flrb schreef:Het is inmiddels duidelijk dat st paul een hele diepe haat koestert tegen Ferrari en Christian Albers is ook al geen vriend. Het spreekwoord als een rode lap op een ............. is in deze toch wel van toepassing. Ik heb daar zelf geen last van als het om Mc laren of bijv Porsche gaat heb zeker respect voor hun prestaties en autos. Vind de meeste F1 coureurs oojk niet echt persoonlijkheden maar om daar nu hele tirades over te gaan houden......Vlieg ook zeker niet mijn toetsenbord op wanneer men bij Mc laren bepaalde uitspraken doet. Verspilde tijd en moeite.

Ik eindig maar met het feit dat de statistieken en de objectieve cijfers voor zich moeten spreken.
:lol: Mclaren zul je er ook nauwelijks op pakken. En als die zeuren veroordeel ik het ook. Ron Dennis die dreigde Bernoldi's carriere te eindigen omdat hij in Monaco DC er niet voorbij liet sloeg bv helemaal nergens op. Daar sloeg Dennis de plank volledig mis en zette hij zich erg voor schut.

Ik respecteer pure prestaties ook. Alleen het gedrag er om heen niet. Als je een kampioenschap naar je toe probeert te trekken door bv vorig jaar te roepen dat Massa op Monza gehinderd werd... Waar ben je dan mee bezig? Als ze dat kampioenschap nog hadden gepakt daardoor zou het net zoveel voorstellen als een '94 voor Schumacher.

Jordan moest de F1 verlaten omdat Eddie het niet meer kon bolwerken. Maar Eddie moest ondertussen Ferrari nog steeds betalen terwijl die al 3 kampioenschappen (in jouw geval 4 zelfs gezien de waarde die je hecht aan de WCC) op rij hadden gewonnen incl bijbehorende premies. Maar als je daar wat over zegt is het betweterig gedrag, allerlei ongenuanceerde uitspraken, veronderstellingen als dit als zo en toen dit? :lol: Geef zelf gewoon eens toe dat die hele regeling nergens meer op sloeg op dat moment ipv negeren. Een team als Jordan had een totaalbudget gelijk aan wat Ferrari jaarlijks aan transportkosten alleen al heeft. En toch moeten ze geld afstaan aan Ferrari... :lol: En daar ben jij trots op? Mijn zegen heb je. Het is ook geen wonder dat Ferrarifans altijd maar puur naar de statistieken willen kijken, die geven dit gedrag niet aan namelijk.

Ron Dennis is de grootste vijand van FIA, heeft hij het waarschijnlijk zelf ook wel naar gemaakt, maar toch staat Mclaren al jaren tussen de topteams en hadden ze, zonder hulp van die Fia, Ferrari bijna op de knieën in die statistieken. 8)
RIP McLaren Formula 1 - 1963 / 2016
Proud Bentley Boy - Bentley Continental GT3 Goliath of GT racing
Remember Boerke - MAF HELD - 30-01-04 / 08-04-09
Wie Ricardo niet eert, is het grote niet weert. :rico:
Ferrari10flrb
Contacteer:

F1 2007

Ik wil helemaal niemand ergens op pakken ook Mc laren niet hoor.

Ik ben een Ferrari fan van de Ferrari auto's en dus ook "trots" op het merk dat de meeste WDC's behaald heeft.
Het gaat erbij mij echt niet in deze kampioenschappen behaald zijn met hulp van de FIA.

Overigens wil dat wil niet zeggen dat ik het altijd eens ben met de politiek die het bedrijf Ferrari heeft gevoerd maar dat zit nu eenmaal in de "genen" van dit merk. En vrijwel elk team roept een heleboel als men dat men benadeeld wordt. Dus ook Ferrari. Je kunt ook stellen dat men bij Ferrari gewoon het spelletje slimmer speelt dan de rest. Maar goed daar mag iedereen zijn mening overhebben.

Het gaat te ver om te stellen dat Ferrari schuld heeft aan het vertrek van Jordan, Prost ed. Dat waren privateers die niet tijdig in zee zijn gegaan met een grote fabrikant omdat ze hun zeggenschap niet wilden afstaan., zoals Mc laren wel met Mercedes en een paar rijke sjeiks. En Sauber heeft het ook op tijd in gezien dat doorgaan als privateer ook een doodlopende weg is. En in het verleden goldt hetzelfde ook voor Lotus en Brabham. Het is nu eenmaal een "wetmatigheid" dat het niet tijdig inspelen op marktomstandigheden voor een ondergang of verkoop van een bedrijf kan lijden.
En bij mij weten heeft Mc laren cs zich de afgelopen jaren ook niet al te druk gemaakt over de kleine teams, die waren ze ook liever kwijt dan rijk. Leveren van motoren bijv? Ook het wegkopen van personeel bijelkaar is al zo oud als de F1 zelf.

En bijna op de knieën is niet helemaal dus laat Mc laren zijn best gaan doen om Ferrari alsnog in te halen op de lijstjes daar gaat het toch om?
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Jolly Club schreef:Blijven we wel in de juiste statistieken kijken heren ??

Berger won de GP van Duitsland in 1994

Alesi won de GP van Canada in 1995

Stelletje geschiedvervalschers !! :twisted:
Ik haalde mijn wijsheid van Wikipedia. Mijn excuses Jolly ;-)
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Ferrari10flrb schreef: Het gaat te ver om te stellen dat Ferrari schuld heeft aan het vertrek van Jordan, Prost ed. Dat waren privateers die niet tijdig in zee zijn gegaan met een grote fabrikant omdat ze hun zeggenschap niet wilden afstaan., zoals Mc laren wel met Mercedes en een paar rijke sjeiks. En Sauber heeft het ook op tijd in gezien dat doorgaan als privateer ook een doodlopende weg is. En in het verleden goldt hetzelfde ook voor Lotus en Brabham. Het is nu eenmaal een "wetmatigheid" dat het niet tijdig inspelen op marktomstandigheden voor een ondergang of verkoop van een bedrijf kan lijden.
En hetzelfde geldt voor Ferrari. Die trokken het ook niet meer zonder hulp van alle andere teams. Dus als je het normaal vindt dat die andere priveteams ten onder zijn gegaan dan zeg jij eigenlijk dat Ferrari's bestaansrecht ook nergens meer op gegrond is. Ferrari stond immers op hetzelfde punt als Lotus, Brabham etc. Misschien had Ferrari hun wetmatigheid dan ook maar moeten accepteren en zich richten op het bouwen van auto's en de F1 achter zich laten.

En ik zeg niet dat Ferrari verantwoordelijk is voor de ondergang van Jordan en Prost maar wel dat het zeer krom is dat een team dat 4 keer kampioen is geworden en veruit het rijkste team van het veld was op dat moment geld moet krijgen van kleine teams die minder dan een kwart te besteden hebben en toch al geen competitie kunnen leveren. Wel knap dat Ferrari van die teams kon winnen. :worshippy:

Tabaksreclame is verboden, alle teams spelen in op deze marktomstandigheden behalve Ferrari en plots maakt het ook weer niet uit. Zo blijft het maar doorgaan, wat:
Ferrari10flrb schreef:En bijna op de knieën is niet helemaal dus laat Mc laren zijn best gaan doen om Ferrari alsnog in te halen op de lijstjes daar gaat het toch om?
natuurlijk wel moeilijk maakt. Ecclestone begint al weer te roepen dat Hamilton in de toekomst wel eens naar Ferrari zal gaan, etc etc.
buttonfreak
Contacteer:

Ik heb eens het concorde verdrag proberen te lezen, maar nergens staat iets over geld afstaan. Heb je een bron voor me?
St. Paul

Bericht door St. Paul »

buttonfreak schreef:Ik heb eens het concorde verdrag proberen te lezen, maar nergens staat iets over geld afstaan. Heb je een bron voor me?
De exacte inhoud is nooit vrijgegeven dus het zou knap zijn als je het gelezen hebt. Delen van het verdrag zijn wel los gekomen. In de basis komt het er op neer dat de TV gelden die loskomen naar Ecclestone gaan. Die geeft daarvan een % aan de teams. Problemen tussen de teams en Ecclestone waren dat het niet duidelijk is hoeveel er bij Ecclestone binnen komt en of deze ook daadwerkelijk dat % afdraagt aan de teams. Van het geld dat naar de teams gaat moeten alle teams een deel afstaan aan Ferrari ivm de historische waarde die Ferrari heeft voor de F1.

Mclaren probeert nu als 2de team de status historische waarde te krijgen. Wat ik jammer vind omdat ik het eerlijk zou vinden als niet McLaren en Ferrari met hun megabudgetten die bedragen krijgen maar dat dat eerlijk verdeeld wordt over alle teams. Zeker voor de teams die achteraan rijden.
buttonfreak
Contacteer:

St. Paul schreef:[..]

De exacte inhoud is nooit vrijgegeven dus het zou knap zijn als je het gelezen hebt. Delen van het verdrag zijn wel los gekomen. In de basis komt het er op neer dat de TV gelden die loskomen naar Ecclestone gaan. Die geeft daarvan een % aan de teams. Problemen tussen de teams en Ecclestone waren dat het niet duidelijk is hoeveel er bij Ecclestone binnen komt en of deze ook daadwerkelijk dat % afdraagt aan de teams. Van het geld dat naar de teams gaat moeten alle teams een deel afstaan aan Ferrari ivm de historische waarde die Ferrari heeft voor de F1.

Mclaren probeert nu als 2de team de status historische waarde te krijgen. Wat ik jammer vind omdat ik het eerlijk zou vinden als niet McLaren en Ferrari met hun megabudgetten die bedragen krijgen maar dat dat eerlijk verdeeld wordt over alle teams. Zeker voor de teams die achteraan rijden.
Het is wel uitgegeven. : http://en.wikipedia.org/wiki/Concorde_Agreement
St. Paul

Bericht door St. Paul »

:think: Alleen voor die site moet je betalen om een kopie te krijgen. Ik zal eens op internet gaan zoeken naar een gratis versie. :angel:
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D de constructeurstitel is met de jaren zeer belangrijk geworden voor de teams ,zelfs meer dan de rijders kroon.
maar voor jan publiek telt natuurlijk de rijders titel tot de verbeelding.
voor de ferrari fans ,denk ik dat sommige mijn woorden verkeerd hebben begrepen zei dat het wat minder gaat de laatste 3 jaar niet dat ze geen goede wagen hadden .wat mij zowel bij McLAREN als bij ferrari erger is dat als het wat minder gaat ze altijd klagen dat vind ik echt :thump_down:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ferrari10flrb
Contacteer:

F1 2007

Ik zegt niet dat ik het normaal vind dat teams omvallen, maar het zijn gewoon bedrijven dus het kan gebeuren. Los daarvan vind ik dat absoluut jammer.

Feit is dat Ferrari nog gewoon bestaat mede omdat het een fabrieksteam is. En wie weet mocht Fiat een keer omvallen of de rijken willen geen Ferrari dan kan het zo zijn dat er ook geen bestaansrecht is voor Ferrari dat kan gebeuren. Maar ik ben van mening dat Ferrari door zijn eigen historie ook zijn eigen bestaansrecht heeft gecreëerd.

Ondanks het klantchassis zal ook het grote geld van de fabrikanten de f1 blijven domineren.

Aan Mc laren de taak om Hamilton te behouden.
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Tjonge jonge wat een discussie :P Ik ben een Ferrari fan maar wat formule 1 betreft ben ik altijd voor Lotus geweest.

Ik vind het absoluut van de zotte dat de andere teams de scuderia moeten betalen :nuts: Te meer om dat Ferrari ook nog is door moeder FIAT gesponsoord wordt.

Historisch gezien zou ik Lotus een grotere waarde voor de F1 toe dichten dan Ferrari. Colin Chapman heeft de nodige techtnische ontwikkelingen in de F1 gebracht en Enzo heeft nimmer iets nieuws ontwikkeld , maar liep en loopt altijd achter de feiten aan.

Eigenlijk zouden ze de Formule 1 gewoon een Budget limiet moeten geven. Dan zijn we in één keer klaar 8)
Ferrari10flrb
Contacteer:

F1 2007

Absoluut een zinnige opmerking John :!:
(ik vraag me alleen af hoe een maximum budget te controleren is en de F1 moet geen standaard klasse zoals de A1 of champcars worden)

Misschien is het uit de discussie niet helemaal naar voren gekomen maar ik ben ook absoluut geen voorstander van het beleid van de FIA.

En dat de FIA/Eccllestone teams voor Ferrari laten betalen is ook grote onzin. Het is aan de FIA om Ferrari kort te houden. Gezien de historie zoekt Ferrari nu eenmaal grenzen op. Misschien is dat ook wel de reden dat Ferrari ook al zolang bestaat.
buttonfreak
Contacteer:

Zover ik begrijp is dat Concorde verdrag al sinds 1981 daar omdat er toen al gevochten werd om een aantal zaken. Over Ferrari betalen wordt nergens gerept. Voordat iemand mij dat in een link laat zien is het voor mij een beetje reageren op vermoedens.

Dat de huidige F1 regels niet goed zijn zal vast kloppen, maar ik heb niet de illusie dat dat wezenlijk verbeterd wordt
Plaats reactie