Maserati MC20 2/1/2023 (P.159)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Bien
Schaal: 1:43

Re: GioGio collectie: BMW M3 Sport Evolution Cecotto Edition

Bericht door Bien »

Deze M3 is weer een toppertje van AA :shock:
Mooi dat de kap open kan en dan nog zo'n gedetailleerde motor er in proppen op die schaal. :worshippy:

De Benz mag er zeker ook zijn. Ik weet niet of ik ook voor deze kleur zou zijn gegaan (ik denk eerder oranje), maar het is in elk geval weer eens wat anders als het bekende zwart of grijs, dus daarvoor hulde! :thump_up:
Roebas

Bericht door Roebas »

Dit is echt een goed geslaagd model.
Vooral die openslaande motorkap sluit erg netjes aan in gesloten toestand.
En die kleur is zeker mooi, daar komen de lijnen van de carrosserie ook heel goed door naar voren.
Mooie foto's.

Groeten Roeland.
Het is alweer lang geleden dat ik mijn laatste schaalmodel heb aangeschaft.
11 Maart was de laatste keer, zeker komkommertijd.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Gaaf model.
Niet alleen is dit een van de meest directe en fijn sturende 1:1 wagens ooit, het model is daarnaast ook bijzonder.
Redelijk bijzonder en uniek, als ik mij niet vergis.

Daarnaast zijn de kleur en details op dit model ook prima voor elkaar. Kortom; buitengewoon, ontegenzeggelijk een fijn model :worshippy:
Johan

Bericht door Johan »

Ben er ook erg blij mee, waren ze allemaal maar zo. :wink:
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Johan

Re: GioGio collectie: Lamborghini Gallardo

Bericht door Johan »

Onze nieuwste aanwinst is er weer ééntje in de schaal van 1/18 en komt van AutoArt.

Lamborghini Gallardo
De Gallardo kwam in 2004 als het kleine broertje van de Murcielago op de markt en dat niet geheel zonder succes.
Het model deed het heel goed en was leverbaar als Coupe en Spyder (2006), deze kleine lambo had een dikke 5.0 liter V10 aan boord.
Deze typische keuze gaf de Gallardo een vermogen van 500 pk wat op zijn beurt weer een top van 309 km/u opleverden.
De 0-100 sprint neem slechts 4,2 seconden in beslag.
Naast de genoemde modellen kwam hij is diverse uitvoering zoals o.a de SE, Nera, Superleggera, LP 560-4 , LP 560-4 Spyder , LP 550-2 Valentino Balboni, Balboni Tricolore, LP 570-4 Superleggera, Performante, allen met hun eigen specificaties.
De Gallardo van dit schaalmodel is de eerste uitvoering, de latere uitvoeringen leveren allemaal betere prestaties.
Wereldwijd staat de teller inmiddels ruim boven de 10.000 exemplaren.

Apart en opvallend detail is dat de politie in zuid Italie ook de beschikking heeft over een Gallardo in politie uniform, dus inclusief stickers, licht en geluidssingnalen.
Naast de wat reguliere taken vervoer men met deze lambo,s ook organen voor transplantie.
Ander opvallend puntje is dat de Audi R8 veel techniek heeft uit de stal van Lamborghini en dan met name de Gallardo.

merk: Lamborghini
model: Gallardo
schaal: 1/18
fabrikant: AutoArt
(foto's niet meer zichtbaar)
Laatst gewijzigd door Johan op zo 02 aug 2020 19:17, 2 keer totaal gewijzigd.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Maarten Mercedes
Contacteer:

Bericht door Maarten Mercedes »

Ah, ik zie dat u inmiddels bent voorzien van een grijze Gallardo :mrgreen:

Mooie update hoor :thump_up:
Maarten
Afbeelding
Flickr
Jeffrey1985
Contacteer:

Bericht door Jeffrey1985 »

Lekkere aanwinst Brimbrammer :thump_up: :thump_up:
Privecollectie: http://modelautoforum.nl/viewtopic.php? ... 3cd82883a3 :idea:

Zie ook mijn instagram page @jeffrey_modelcars
Johan

Bericht door Johan »

Maarten Mercedes schreef:Ah, ik zie dat u inmiddels bent voorzien van een grijze Gallardo :mrgreen:

Mooie update hoor :thump_up:
Deze komt voor rekening van m,n zoontje (smaak heeft ie wel :) ), had hetzelfde model al eerder op het oog maar ik gaf de voorkeur aan een groene Balboni waar hij feitelijk liever een Superleggera had.
Alles weer even laten rusten maar hij kwam er toch al snel op terug mede vanwege de stevige prijzen van de Superleggera en nog duurdere Balboni, kon dus weer op zoek naar de normale Gallardo.
Bij puur toeval vonden we deze keer precies hetzelfde model en kleur alleen nu slechts enkele straten verder van ons vandaan voor een wel heel aantrekkelijke prijs, de deal was alsnog snel besloten en afgehandeld dus.
Dus binnen een week van de Gallardo naar een Superleggera om vervolgens naar de Balboni te kijken en weer terug naar de normale Gallardo....... :|

Maar hoe dan ook, zo,n niet te versmaden gespoilerde Superleggera of fraaie Balboni moet er nog zeker wel komen, liefst in de kleur oranje of groen maargoed, komt nog wel.
Zoontje is voorlopig erg blij met zijn eigen aankoop en uiteraard kan ook ikzelf het model zeer waarderen, toch leuk om met het hele gezin de hobby van modelwereld te kunnen waarderen. :D
Nadeel ervan is dat het wenslijstje steeds groter aan het worden is, nog veel te doen dus...... :)
Montezemolo
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Mooie aanwinst deze grijze Gallardo :worshippy: :worshippy: :worshippy: Ik heb deze ook, en bewust gekozen voor de grijze kleur omdat ik deze gewoon stoerder vind dan altijd maar de gele en de groene kleuren. Deze zou zo uit de showroom kunnen komen voor iemand die een heerlijke dikke Italiaan wil, maar er zo min mogelijk mee wil opvallen ! een topper !

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Johan

Bericht door Johan »

Wij kunnen de kleur ook erg waarderen alleen nadeel bij ons is dat de 1/18 vitrine nu wel erg kleurloos aan het worden is, staat één rode in, de rest is wit of zilvergrijs.
Die vitrine mag dus eigenlijk wel wat kleur gebruiken maar dat gaat helemaal goed komen als ik naar ons wenslijstje kijkt. :)
v8-vette

Bericht door v8-vette »

erg fraai model :worshippy: , ook al prefereer ik de later LP serie.
Maar dit is een goed in elkaar gestoken en betaalbaar model :thump_up:
v8-vette

Bericht door v8-vette »

:whistle:
Driver-X

Bericht door Driver-X »

Mooie aanwinst!
Staat ook nog op mijn verlanglijst, maar dan in het geel denk ik.

Mooie foto's ook!
Afbeelding
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

In verhouding tot de nieuwere uitvoeringen is deze Gallardo zeker in deze kleur, toch wel wat verouderd, maar het heeft z'n charme dit zilver. Je hebt meer aandacht voor het ontwerp en minder voor het feit dat het een italiaanse sportwagen is. Wat ik alleen erg jammer vind, is dat ze niet net als op de 1:12, de remklauwe in geel uitvoerden. Dat had het echt afgemaakt!

Een mooie aanwinst en voor een zacht prijsje, en dan ook nog eens om de hoek, dan had ik het ook gedaan! :thump_up: :cool:
Johan

Bericht door Johan »

v8-vette schreef:ook al prefereer ik de later LP serie.
Persoonlijk wel mee eens ja.
Plaats reactie