Hans -> I'm back baby!

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Wouter
Schaal: 1:43

Bericht door Wouter »

mooie kasten hans :thump_up:
kwiebje
Contacteer:

Bericht door kwiebje »

je hebt je modellen erg mooi weggezet in gave kasten! Ga zo door :thump_up:
Afbeelding
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

Weer eens een update. Met dank aan BMA43.com heb ik deze 3 schitterende Ferrari's in mijn vitrine. Vooral de 550's hebben de mooiste livery's van alle uitgebrachte 550's naar mijn mening.

Ferrari 550 Maranello GTS Team Igol / Force One.
Autobarn nummer 002/375. Fia GT Silverstone 2002

Afbeelding

Ferrari 550 Maranello GTS Team DART / Red Bull.
Autobarn nummer 015/325. Fia GT Silverstone 2002

Afbeelding

Ferrari 360 Modena GT Team JMB.
Red Line nummer 693/750. Le Mans 2002

Afbeelding

Deze 3 modellen brengen mijn 1:43 collectie op 20 stuks. Hoewel het niet echt veel klinkt vind ik het zelf toch al een behoorlijke collectie, ook omdat het hoofdzakelijk de wat duurdere modellen zijn. Ik ben ongeveer sinds september vorig jaar begonnen met deze modellen en sindsdien zijn er per maand ongeveer 3 bijgekomen. Een lekker tempo voor deze schitterende wagens als je het mij vraagt :D. De 1:18 modellen zijn enigszins op de achtergrond gekomen en elke maand weer moet ik een keuze maken voor welke schaal ik die maand ga. Deze maand wordt het toch weer ns 1:18 met misschien 1:43.

De laatste tijd weinig tijd gehad voor het forum, maar hoop nu weer regelmatig wat te posten.
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
fish88

Bericht door fish88 »

Mooie Ferrari´s weer :drool: . Die 2 550´s hoop ik hier ook ooit te krijgen.
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Wouter

Bericht door Wouter »

weer pracht van een ferrari update :worshippy: :drool: :thump_up:
The Red Dream

Bericht door The Red Dream »

Werkelijk een mooie update van je. Al denk je dat je maar een kleine collectie heb, maar ik vind wel een heel indrukwekkende collectie :thump_up:

Het is, dat ik geen 1/43 meer verzamel, anders wist ik het met zulke mooie modellen.
Erikderaaf
Schaal: 1:18

Bericht door Erikderaaf »

mooie modellen hans! vooral de rode stier 550!
Een hele hoop Ferrari's 1:18 en een bescheiden berg Hotwheels...
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Zo lekkere aanwinsten Hans :thump_up: :drool:

Laat je 1:43 verzameling maar lekker groeien :mrgreen:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
hanzjepanzje

Bericht door hanzjepanzje »

Hoewel het schitterend gedetailleerde modellen zijn, de Auto Barns, kloppen ze naar verhouding voor geen meter. Het lijken speelgoedautootjes waar de Red Line's in verhouding kloppen. BBR zit er middenin. Ze kloppen wat beter dan de Auto Barns, maar zijn minder dan de Red Line's. Je kunt dit vooral goed zien als je de modellen naast elkaar zet en ze van de zijkant bekijkt, of van schuin voor. Grappig dat de Red Line's de goedkoopste zijn, maar wel het meest accuraat qua verhoudingen.

Ik heb even een vergelijk in elkaar gezet. Het klopt niet helemaal maar het geeft wel een redelijk beeld denk ik.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het zal niet 100% accuraat zijn. Ze zijn niet van exact dezelfde hoogte gefotografeerd bijvoorbeeld. De BBR komt hier best goed uit, maar hij oogt nog een stuk dikker dan de Redline zowel qua hoogte als dikte.
Voor de duidelijkheid:

De rood-witte BMS Scuderia Italia is de Redline

Afbeelding

De Blauwe Igol/Force one is de Auto Barn

Afbeelding

De Groen-rood-witte is de BBR.

Afbeelding

Het is wel waar dat de BBR een 575 GTC is waar de andere twee 550's zijn. Ik kan me echter niet voorstellen dat daar zoveel verschil in zit en ondanks dat is het verschil tussen de twee 550's alsnog merkwaardig.
Ik probeer niet om AutoBarn helemaal onderuit te halen. Het zijn schitterende modellen en er zullen er zeker nog een paar bij komen. Hetzelfde geldt voor BBR. Maar ik wilde jullie alleen even op het verschil wijzen. Hier heb ik het ook al met Dirk (Ferrari10flrb) over gehad, nu viel het mij echter ook echt op...
Groeten, Hans

--

F93a Alesi, F575GTC Kyosho
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D super :thump_up: :thump_up:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Malaise

Bericht door Malaise »

:shock: Die autobarn lijkt echt nergens op zo gezien... veel te kort..
GTE

Bericht door GTE »

Interessant punt over die Redlines/BBR's/Autobarns.

Ik dacht dat Autobarn een shop is, geen fabrikant. Voorzover ik weet bouwen ze BBR en MR kit's maar hoe dat dan zit met de 550 GTS weet ik ook niet zeker.

Wat die Redline betreft, die is naar mijn smaak dan weer iets te laag. Met name als je kijkt naar de hoogte van de raampartij en de afstand tussen de lijn van de motorkap en het hoogste punt van de voorste wielkast.

Voor het vergelijk een foto van de echte auto (ik hoop dat dat mag op een modelautoforum)

Afbeelding
Ferrari10flrb
Contacteer:

Vergelijk BBR, Red Line, Auto Barn

Bericht door Ferrari10flrb »

Hallo Hans, dacht al waar blijf je nou met diet lekkere 550's en 360's?
Maarre weer geweldige update hoor :!: :thump_up: :worshippy: :drool:
En 20 modellen in die "kwaliteitsklasse" is absoluut top!! Heb je een toevallig een overzichts foto?

Blijft een interessante discussie over de afmetingen, want dat valt gewoon duidelijk op als je ze naast elkaar hebt staan. Heb zelf 2 550's, een AB en een Red Line. De 550 van AB is op zich een erg goed gedetailleerd model en ziet er lekker dik uit. Maar idd als je naar foto's van de 550 kijkt dan kloppen de verhoudingen niet helemaal. De Red Line is wat detaillering betreft van hetzelfde niveau als de AB. De verhoudingen lijken wat beter te kloppen. Maar weer wat "plat en dun", als ik het zo mag omschrijven, tov de foto's.

Ik blijf het vreemd vinden, mag aannemen dat de heren modelautobouwers toch ook niet op hun achterhoofd zijn gevallen een 550 is een 550 toch? En de één is echt niet in een keer halve meter breder dan de andere. Heb de Red Line en de AB opgemeten en daar zat soms meer dan 0,5 mm verschil tussen en dat is voor 1/43 toch wel erg veel.

Over BBR kan ik nog niet oordelen, binnenkort wel. Heb De 550 GTS van Larbre Competition, FIA GT 1 2005 besteld van BBR/Gasoline. Mooie rood, groen, witte livery. Racing 43 bouwt ook de 550 GTS dus misschien heeft een van de medeforumleden een model hiervan en is bereid er even met cm er langs te gaan??

Coming soon: F430, GT2, ALMS 2006 van Gasoline/BBR, 550 GTS, GT1, FIA 2005 van Gasoline/BBR, 250 SWB Tourist Trophy 1961, Bang, 315 S Mille Miglia 1957, ART.

http://dcasasferraricollectie.come2me.nl/
Laatst gewijzigd door Ferrari10flrb op di 06 mar 2007 09:23, 1 keer totaal gewijzigd.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Geweldig om te zien Hans! :thump_up:

Die Red Bull is erg lekker! :drool:
Diciotto

Bericht door Diciotto »

Ondanks de kleine verschillen zijn dit schitterende wagens.
Knappe updates :clap: !
Afbeelding Collectie Porsche in 1/43
Plaats reactie