Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Hier kun je alles over modelauto's kwijt wat je niet in bovenstaande fora kwijt kunt.

straatauto
Contacteer:

Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er j

Bericht door straatauto »

Wanneer de DS in deze tijd als nieuw model geïntroduceerd zou worden dan zou ze volgens mij nóg een groot succes worden.
Ik doe vandaag mee:

De zwarte DS is een modelletje uit de DS serie waarmee een paar jaar geleden gestunt werd (3 voor een tientje).
Deze uitvoering kent waarschijnlijk verzwaarde deuren en "balken" onder de deuren zijnde een presidentiële voiture.

Tijdens het fotograferen heeft de zon jammergenoeg voor een storende waas gezorgd over de zwarte lak.
(Op 7 april 2012 heb ik deze twee opnieuw gefotografeerd.......... ditmaal beter gelukt en de foto's hier vervangen !)

Citroën DS 19 (du Général de Gaulle) 1963 DS Collection (Atlas)
Citroen Ami 6 1961 Altaya

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door straatauto op za 07 apr 2012 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
chummy dj

Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren

Bericht door chummy dj »

Prachtige Citroëns alweer... :shock: :thump_up:
tom

Bericht door tom »

Wow, fraai! Zwart op een DS staat erg goed, maakt 'm nog chiquer. De Ami heb ik altijd een leuke auto gevonden, ik heb 'm zelf in de verzameling als Norev-model van plastic:

Afbeelding

(de mijne is cremewit) Heb ik ooit eens van mijn oom en tante gekregen voor mijn verjaardag - tenminste, het geld ervoor: ben zelf als een speer naar de plaatselijke speelgoedwinkel gerend waar deze al jaren stond tussen de auto's uit de jaren '70.

En in dezelfde kleurcombi als die van Straatauto, van Dinky:

Afbeelding

De mijne is een repaint in het originele blauw met een wit dak. Helaas heeft iemand 'm opgepakt toen de lak nog niet droog was, met als resultaat een vieze afdruk op het dak. Dat maakte 'm goedkoop maar ik moet nog steeds het dak een keer overspuiten.
chummy dj

Bericht door chummy dj »

De Ami,het blijven echte Citroëns....de plastik norev Ami,ben ik nog altijd aan het zoeken...moeilijk tevinden... :x
tripoux
Contacteer:

Bericht door tripoux »

Een Ami is een aanwinst voor elk decor.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik zie trouwens dat ik de eer heb van de 5000e reactie in dit topic!

Afbeelding
tom

Bericht door tom »

Mooie nostalgische foto's!
Veicolo
Schaal: 1:43

Bericht door Veicolo »

Ik heb geloof ik ook wel iets met zo'n "lelijke" Ami, ik weet allen niet goed waarom. :eh:
Rock & Roll!!!
togicollector
Schaal: 1:18

Bericht door togicollector »

Leuke combi, de DS van De Gaulle en de Ami 6. Yvonne De Gaulle, de vouw van..., had namelijk een Ami 6 en dus stonden deze twee voitures met enige regelmaat samen voor het huis van de president. :)

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
togicollector

Nog een kleine aanvulling op de Chambord:

De Franse Ford fabrieken werden in de jaren '50 overgenomen door Simca. De laatste was op dat moment een licentiefabriek van Fiat en de Fiat directie heeft zich er ook flink mee bemoeid. De Fords Vedette van dat moment werden dus doorgebouwd als Simca. Het toen al erg gedateerde uiterlijk van de gerestylde Fords Vedette was klaar met hun vleugels is zijn als simca uitgebracht. Ook daarin stond nog de bekende (vrij kleine) Ford V8. De Ariane, eigenlijk technisch dezelfde auto, was er overigens ook met een (veel te kleine) Aronde motor.

Er waren in basis twee uitvoeringen, verschillend in luxe en aankleding:

de Beaulieu was de onderste variant, herkenbaar aan alleen een andere kleur in de vleugel en op het dak, en de Chambord de luxe, herkenbaar aan de tweekleuren over de zijkant, vleugel en dak. De stationcar heette Marly en er was ook nog een nog luxere en vrij zeldzame Chambord variant met de naam Presidence met separatieruit en het reservewiel achterop, net als bij de Anglia. En voor zover ik weet alleen in het zwart.

Koen
Laatst gewijzigd door togicollector op zo 14 feb 2010 21:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
chummy dj

Bericht door chummy dj »

vandaag een mooie Citroën gekocht op de rommelmarkt een prachtig stukje retro...voor mij dan toch.. :)

Citroën Dyane - Dinky Toys 149 met orgineel doosje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Afbeelding
Een gerestaureerde en licht omgebouwde FTF
tom

Bericht door tom »

Mooie FTF!

De Dyane is mooi, maar met de oude wielen vind ik 'm nog fraaier. Zo had ik 'm zelf ook als klein jochie, moet nog altijd op zoek naar een beter exemplaar want de mijne is wat mishandeld. :roll:

Afbeelding
Afbeelding

Mijn ouders hadden van 1969 tot 1974 een Dyane 6 Commerciale uit '68, vandaar dat ik het schaalmodel kreeg.
ErnstJ

Bericht door ErnstJ »

buttonfreak schreef:http://jan.oviz.nl/img/wsiftf.JPG
Een gerestaureerde en licht omgebouwde FTF
Heb je die zelf gebouwd?
Afbeelding
togicollector

Leuke Dyane's. Leuk om te weten: het ontwerp, met de bedoeling om de eend te moderniseren en dus op te volgen, is destijds gedaan door de ontwerper van Panhard...

Mijn voorkeur gaat ook uit de versie met de oude wielen, maar de versie met de speedwheels krijgt vanzelf nog eens de aandacht die het verdient want het is zo typisch voor de jaren '70.

Koen
tom

Bericht door tom »

Tja, dat krijg je als je al lang niet meer bij je verzameling bent geweest... ik bedenk me net dat ik jaren geleden al eens een vervanging voor die Dinky had gekocht in de vorm van deze fraaie Pilen uit Spanje. Is volgens mij een replica of een overgenomen mal van Dinky France.

Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie