Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er j
SIKU? die groene BMW Polizei bedoel ik...
Inderdaad Siku. Heb je 'm in je collectie?
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Enkel erg beschadigd,weet niet eens of ik hem wel op de foto heb...
- straatauto
- Contacteer:
Complimenten Tripoux; een fraaie fotomontage !
Soms zijn er inderdaad meer voor de hand liggende duo's dan de keuze die ik maak.
Dat heeft meestal te maken met het moment van aanschaf.
Zo heb ik recent een mooie Lincoln Towncar van NEO gekocht terwijl mijn
eerder aangeschafte NEO Continental al met een minder minder goede Lincoln op de prent staat.
Soms zijn er inderdaad meer voor de hand liggende duo's dan de keuze die ik maak.
Dat heeft meestal te maken met het moment van aanschaf.
Zo heb ik recent een mooie Lincoln Towncar van NEO gekocht terwijl mijn
eerder aangeschafte NEO Continental al met een minder minder goede Lincoln op de prent staat.
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
Zie hier Straatauto's vitrine tot leven komen:
http://www.youtube.com/watch?v=qr6P9OjF-lo&feature=related

- MarcoAzzurro
Fraaie bmw's
Ik denk trouwens zelf dat de mooie coupe lijnen te danken zijn aan Nuccio Bertone (of beter gezegd, Giorgetto Giugiaro) die de 3200 CS ontwierp. De coupe's die hierop volgenden hadden duidelijk bertone elementen in het design, zoals de daklijn. Overigens zijn meer oudere BMW's van Italiaanse hand, namelijk die van Giovanni Michelotti en Marcello Gandini.

- togicollector
- Schaal: 1:18
Als ik me niet vergis zijn de BMW's uit de jaren '60 (vanaf BMW 1800) en daarna, net al deze 2000 CS, van de hand van Michelotti. De in BMW kringen befaamde 'Hofmeister knik' onderaan de achterste zijruit is van zijn hand, dat stijlelementje kom je o.a. ook in de Triumphs van hem tegen (2000, Toledo etc.), en die wordt nog steeds door BMW toegepast in de huidige ontwerpen.
Koen
Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
Hé, dat van die zogenaamde "Hofmeister knik" wist ik niet, en al helemaal niet dat Michelotti verantwoordelijk is voor vele (oude) BMW ontwerpen. Vandaar dat ik oude BMW's leuker vindt dan de moderne
.
Hieronder geen luxepaard maar meer een werkpaard:

Seat 131 Panorama serie II uit 1979 in Spaanse Policia-uitvoering. Model is gelijk aan de Fiat 131 Supermirafiori maar die is helaas (nog) niet in model leverbaar vandaar dat ik mijn toevlucht heb genomen tot de Seat. De auto was leverbaar met een 1300 of 1600 cc benzinemotor met respectievelijk 65 of 75 pk òf met een 1995 cc dieselmotor met 60 pk. Deze Policia-uitvoering heeft de beroemde 1600 cc Twincammotor met 96 pk. Een beetje meer vermogen is natuurlijk ook wel handig als je boeven na moet zitten. Aardig om te weten is dat Seat de Panorama ook voor de export maakte en ze dan de fabriek verlieten met Fiat badges rondom. Dit modelletje is van Ixo.

Hieronder geen luxepaard maar meer een werkpaard:

Seat 131 Panorama serie II uit 1979 in Spaanse Policia-uitvoering. Model is gelijk aan de Fiat 131 Supermirafiori maar die is helaas (nog) niet in model leverbaar vandaar dat ik mijn toevlucht heb genomen tot de Seat. De auto was leverbaar met een 1300 of 1600 cc benzinemotor met respectievelijk 65 of 75 pk òf met een 1995 cc dieselmotor met 60 pk. Deze Policia-uitvoering heeft de beroemde 1600 cc Twincammotor met 96 pk. Een beetje meer vermogen is natuurlijk ook wel handig als je boeven na moet zitten. Aardig om te weten is dat Seat de Panorama ook voor de export maakte en ze dan de fabriek verlieten met Fiat badges rondom. Dit modelletje is van Ixo.
Rock & Roll!!!
- straatauto
- Contacteer:
Laat ik nou nét inloggen om een zelfde reactie te geven op de "Hofmeister knik" van Togicollector.
Ik was me er ook nog niet van bewust; maar inmiddels heb ik er op straat óók op gelet.......... inderdaad hij wordt nog steeds toegepast!
Die mooie strakke Seat van Veicolo heeft van de zijkant gezien veel weg van de Passats uit de jaren 70.
Halverwege de jaren negentig kocht ik mijn eerste Renault Scenic; deze was toen pás op de markt en ik had dan ook veel bekijks met deze voor die tijd zo bijzondere auto.
Als modellenverzamelaar kocht ik natuurlijk ook maar een modelletje van de Scenic in de juiste kleur (ook al was het geen klassieker).
Inmiddels staan de eerste Scenics van dit type (overigens vele malen beter dan het latere model) al weer bij de sloop (sorry; ik bedoel "de recycling").
Samen met zijn al even revolutionaire kleine broertje (of zusje?) de Twingo op de foto:
Renault Megane Scenic 1996 Vitesse
Renault Twingo Vitesse

Ik was me er ook nog niet van bewust; maar inmiddels heb ik er op straat óók op gelet.......... inderdaad hij wordt nog steeds toegepast!
Die mooie strakke Seat van Veicolo heeft van de zijkant gezien veel weg van de Passats uit de jaren 70.
Halverwege de jaren negentig kocht ik mijn eerste Renault Scenic; deze was toen pás op de markt en ik had dan ook veel bekijks met deze voor die tijd zo bijzondere auto.
Als modellenverzamelaar kocht ik natuurlijk ook maar een modelletje van de Scenic in de juiste kleur (ook al was het geen klassieker).
Inmiddels staan de eerste Scenics van dit type (overigens vele malen beter dan het latere model) al weer bij de sloop (sorry; ik bedoel "de recycling").
Samen met zijn al even revolutionaire kleine broertje (of zusje?) de Twingo op de foto:
Renault Megane Scenic 1996 Vitesse
Renault Twingo Vitesse

Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
Oei! Straatauto gaat "vreemd" geloof ik. De Scénic kwam toch in de '90er jaren (1996) op de markt of heb ik het mis? Nou ja, het is tenslotte zijn topic dus ga je gang Straatauto! Zolang je van die leuke modellen blijft posten vind ik alles best.
Leuk duo trouwens. De Scénic baarde inderdaad nogal wat opzien toen hij op de markt kwam en ik kon maar niet besluiten of ik 'm nou lelijk of leuk moest gaan vinden. Apart vond ik 'm in ieder geval wel maar dat heb ik met meer modellen van Renault, toch een fabrikant die qua carrosserie wel eens de gebaande paden durft te verlaten gelukkig.

Leuk duo trouwens. De Scénic baarde inderdaad nogal wat opzien toen hij op de markt kwam en ik kon maar niet besluiten of ik 'm nou lelijk of leuk moest gaan vinden. Apart vond ik 'm in ieder geval wel maar dat heb ik met meer modellen van Renault, toch een fabrikant die qua carrosserie wel eens de gebaande paden durft te verlaten gelukkig.
Rock & Roll!!!
Mooie foto's! Met de Scénic heb ik niet zoveel, de eerste serie Twingo vind ik daarentegen een geinig karakterbakkie. Ik heb er verschillende in de collectie, kan 'm nog steeds meer waarderen dan de nieuwe.
Mooi aangekleed met tekst weer, deze bijdragen
Dank voor de informatie allen 

De Twingo: sommigen vinden 'm verschrikkelijk, ik vond en vind 'm verschrikkelijk leuk en fris.
Toen hij op de markt kwam, werd al bekendgemaakt dat de facelifts in de toekomst zeer beperkt zouden blijven, maar dat het kleurengamma wel regelmatig zou veranderen. Het model is nog steeds niet verouderd. De nieuwe Twingo heeft helemaal geen gezicht meer helaas.
Wat originaliteit en tijdloosheid hoort hij wat mij betreft gewoon in het rijtje 2CV, R4, Kever, Mini en Fiat 500 thuis (ietwat gewaagde opmerking misschien).

Vive le Twingo!
Toen hij op de markt kwam, werd al bekendgemaakt dat de facelifts in de toekomst zeer beperkt zouden blijven, maar dat het kleurengamma wel regelmatig zou veranderen. Het model is nog steeds niet verouderd. De nieuwe Twingo heeft helemaal geen gezicht meer helaas.
Wat originaliteit en tijdloosheid hoort hij wat mij betreft gewoon in het rijtje 2CV, R4, Kever, Mini en Fiat 500 thuis (ietwat gewaagde opmerking misschien).

Vive le Twingo!
Ik ben het best met je eens, hoewel de door jou genoemde auto's meer als 'basic vervoer' zijn ontworpen dan de Twingo, die je wellicht zelfs 'overstyled' kunt noemen. Het is in ieder geval net zo'n herkenbaar ontwerp als de eerste Ford Ka, die ook al zo tegenvalt in de tweede generatie.tripoux schreef:Wat originaliteit en tijdloosheid hoort hij wat mij betreft gewoon in het rijtje 2CV, R4, Kever, Mini en Fiat 500 thuis (ietwat gewaagde opmerking misschien).
De twingo is zekers een cute karretje en hoort inderdaad in de rij van de eend, kever, mini thuis