In welke auto rijden we zelf

Hier kun je over alles discussiëren. Onderwerpen waarop 60 dagen niet is gereageerd worden automatisch verwijderd.
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Ricardo schreef:[..]

:think: verwacht je iets dan in de nabije toekomst :angel:
Nope, want ik rijdt nog steeds in een 3 deurs :mrgreen:
Honda.f1
Contacteer:

Bericht door Honda.f1 »

Erikderaaf schreef:toevallig heb ik daarnaar gezocht, maar 1:18 niet gevonden (ik heb een oud type swift gehad, nu een baleno (balletje)

er zijn wel 1:43 rallymodellen (norev), en 1:87 heb ik ze wel eens van rietze gezien.

tamiya heeft een mooie swift body 1:10, voor hun radiocontrol chassis.
oh gaaf, hopen dat het op een kyosho chassis past, die heb ik namelijk nog wel staan. tamiya is bagger :P
tom

Bericht door tom »

Een autogek die in een saaie auto rijdt, dat wil niet... gezond verstand maar eens met een lange vakantie gestuurd en een Porsche 924 uit 1980 gekocht.

Afbeelding

Lekker spelen met RWD, bijna perfecte gewichtsverdeling... en een heerlijk retro '80s uiterlijk.
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

Heel erg gaaf Tom!! :worshippy: '

Hoe is de staat van de Porsche?
maikel
Schaal: 1:18

Bericht door maikel »

Hij is oud maar ziet er nog mooi uit :worshippy:
Modelautoteller: 145 stuks 1:18 11-08-2014
tom

Bericht door tom »

27 jaar oud en eerste lak, dus hier en daar wat schrammen, krassen en deukjes... maar tenminste nooit overgespoten met veel plamuur en ellende eronder. Ik zocht een eerlijke auto, dat is dit. Gelukkig gegalvaniseerd, dus roest is geen issue.
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Ik had al een hele tijd terug mijn wagen moeten laten zien:

Een jaar terug reed ik nog in deze:
Afbeelding

Maar inmiddels al zo'n 20.000 km in deze:
Afbeelding
Afbeelding

En de Italiaanse schone met vele extra's bevalt prima :thump_up:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

:shock: Nog zo'n Grande Punto, die beheerders verdienen wek wat :angel: :mrgreen:

Mooi kleur ook :worshippy:
Tim

Bericht door Tim »

Mooie Porsche, Tom. Gezond verstand is toch ook niet alles. :thump_up:

Paul: :shock: Verkeerde kleur? :mrgreen:
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Bracer

Bericht door Bracer »

@ Tom, mooie Porsche! ook beter dat ie geen verborgen schade herbergt :thump_up:

@ Schumi, ook al een Punto, deelt Muit ze uit ofzo? :mrgreen:
Hij lijkt wel erg hoog op zn pootjes te staan trouwens :|
Afbeelding
Wouter

Bericht door Wouter »

@Schumi, zijn dat wieldoppen ? :|
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

Way to go Schumi!! :thump_up: Blauwe vijfdeurs meisjesauto's met hoge achterlichten ruleren de planeet af :worshippy: :mrgreen:

Kijk maarrr:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

8)

@Tim: Mijn Frod haalt 1:20,5 met Airco aan! :mrgreen:

@Tom: Goed te verantwoorden in jouw collectie die Audi 924 Coupe, ben je door Top Gear op het idee gekomen een oude Porsche aan te schaffen? :wink:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
tom

Bericht door tom »

Het was wel de enige in de challenge die geen enkel probleem kreeg...

Nee, de inspiratie is gekomen na een dagje door de Porsche-hal op de Techno Classica lopen. Zo kan zo'n dagje beurs toch nog dure bijverschijnselen krijgen. :)

Hij staat voor de deur, even de boodschappen doen en dan ga ik 'm te lijf met water en poetsmiddelen. Dat wordt genieten, ik ken geen betere manier om het weekend te beginnen.

Toegevoegd na 12 uren 10 minuten:

Goed, vandaag dus de 924 opgehaald. Verzekering geregeld, lekker rijden!

De auto was ontiegelijk smerig, hij had blijkbaar sinds november buiten gestaan en zo te zien aan de dikke laag remstof op de velgen was-ie daarvoor ook niet echt schoongemaakt. Prettige verrassing: de radio (oude Philips) werkt prima, de keurig achter standaardroosters weggebouwde speakers klinken niet verkeerd. In het drempelkoninkrijk is de stug geveerde 924 geen plezierige auto, hoewel de motor wel erg lekker schakellui te rijden is.

Even naar huis, boodschappen doen en dan de poetsspullen in de auto gooien om naar de ruimte te rijden waar ik 'm zou poetsen. Hmmm, niet starten... na een tijdje proberen de accu leeg, startbooster ook leeg maar nog steeds niet lopen. Heb ik weer, koop nog eens zo'n oud hok.
Nou hoorde ik de brandstofpomp niet lopen, dus samen met een vriend die 24 uurs service voor VAG doet de boel nagekeken. Inderdaad: wel vonk, geen peut. Grote verdachte: het ongelofelijk brak ingebouwde alarm. Dus de snoeischaar erin, alles eruit en even netjes de onderbroken kabels weer doorverbinden. Startbooster erop: starten, lopen!

Afbeelding

Dit kwam ongelogen allemaal onder de kap van mijn auto vandaan...

Eerst maar even een stukje gereden, naar de autoshop om een lakstift te scoren. Daar aangekomen bleek de accu nog net in staat om de auto aan het lopen te krijgen, maar op het nippertje. Dus maar een verse accu gescoord, een 60 Ah in plaats van de brakke 50 die erin zat. Die lakstift was een ander verhaal: bruin is niet echt een modekleur en meneer Motip heeft niet veel keus in die tint (de kleurengids kende mijn kleur niet eens, voor Porsche, VW noch voor Audi). Uiteindelijk een kleur uitgekozen die flink wat donkerder was, er zit in ieder geval voorlopig lak overheen. Later maar eens bij een spuiterij een blikje Saturn metallic laten mengen.

Helaas was het inmiddels zo laat geworden dat de zon ongenadig stond te bakken en alle schaduw was verdwenen. Er zat niets anders op dan in de volle zon de auto te wassen en te poetsen. Da's dan ook met een enorme snelheid afgewerkt, nog nooit zo snel een auto gewassen en in de was gezet. Er zitten zoveel krassen en steenslagschade op dat het weinig zin heeft om 'm met veel zorg te poetsen, hij ziet er al waanzinnig veel beter uit nu-ie weer glimt en de krassen een beetje bijgewerkt zijn. Ik heb ook de zwartgelakte (afgebladderde) metalen strip rond de achterruit weer netjes zwart gemaakt, ziet er ook veel strakker uit. Het had wel wat van een aflevering van Wheeler Dealers...

De bij aankoop niet werkende achterruitenwisser doet het weer, dankzij wat prutsen in de kabelboom. Er is wat lekkage in de kofferbak, het rubber is niet best meer en moet vervangen worden. Verder moet het overlooptankje voor de koelvloeistof vervangen worden (zit een scheur in), maar da's gelukkig hetzelfde als bij de oude VW LT (tja, zijn bijnaam is LT Coupé).

Op de terugweg naar huis volop genoten van de auto, wat een topchassis! De motor is lekker gezond, hij loopt fantastisch en de bak schakelt superstrak. Alles zit op de juiste plaats en is makkelijk te bedienen (ik moet alleen nog wennen aan de handrem die links zit). Elke rit met deze auto zorgt voor een grijns op mijn gezicht die alleen chirurgisch verwijderd kan worden.

Paar fotootjes post-poets:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze foto's flatteren de auto enorm, er zitten drie forse plekken op de motorkap waar de lak vanaf is, een beschadiging op het rechter voorscherm en op het linker achterscherm. Het is zoals de Amerikanen zeggen een 12 ft car (niet de lengte, maar de afstand waarvandaan-ie er netjes uitziet). Geen probleem, de buren zijn er niet voorzichtig mee en op mijn werk kunnen ze ook niet parkeren... hij rijdt er niet minder om, gelukkig.
Donkervoort

Bericht door Donkervoort »

Geweldig om te lezen Tom! Erg leuk zo'n verslag van je 'eerste middag met de Porsche'. Je rijdt gewoon Porsche..haha! :worshippy:

Het is een aparte maar bijzondere wagen! Zijn de velgen origineel van Porsche?
Tim

Bericht door Tim »

Jolly Club schreef:@Tim: Mijn Frod haalt 1:20,5 met Airco aan! :mrgreen:
Zo smelten die poolkappen nooit natuurlijk. :|

@Tom: Mooi verhaal, die lak zou ik me ook niet zo mee bezig houden, zo kun je nog eens een tikje krijgen zonder al te veel drama.
None of us is as dumb as all of us...

My life adds up to nothing.
Plaats reactie