Ha die Fiat Dino, dankzij die auto heb ik m'n echte eerste auto kunnen kopen.
In Den Haag zat, volgens mij was het 1982, een Fiat dealer die zo goed als failliet was.
Een kennis van mij zou een flink restant onderdelen overnemen, ik ging mee voor het sjouwwerk.
Er lagen in dat magazijn 5 velgen. Niemand wist van wat voor Fiat deze waren en de magazijnchef zei " volgens mij zijn ze van een andere Italiaanse auto". De kennis zei "dan hoef ik ze niet". Toen ik zei dat ik ze toch wel mooi vond kon ik ze alle 5 voor slechts 75 guldens meenemen. Een koopje! Thuis gekomen verdwenen de velgen naar zolder.
Een jaartje later was ik bij een Ferrari dealer, lekker kwijlen aan wat er allemaal stond. In de werkplaats gekomen stond daar een Ferrari 308GT4 en je raad het misschien al : met mijn
velgen eronder. Hee, grappig... die heb ik ook liggen. De werkplaatschef vroeg hoe ik er aan kwam. Ik het verhaal verteld (alleen de prijs niet genoemd). Zijn reactie was "dan hadden ze het daar fout, deze velgen zaten onder de Fiat Dino" . Waarop vervolgens gevraagd werd of ik ze wilde verkopen.
De prijs die ik kreeg? Genoeg om mijn eerste aankoop, een hagelwitte Fiat 500R uit 1974 contant mee te betalen. Het voelde helemaal of ik een Ferrari had gekocht!