1:43 of 1:18

Hier kun je alles over modelauto's kwijt dat met modelauto's te maken heeft maar niet over modelauto's gaat.
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: 1:43 of 1:18

Bericht door Markopolo »

rsh_scuderia schreef:Wat een belachelijk antwoord HJ, ben ik van jou niet gewend.... :eh:
Slaat werkelijk nergens op nee, maar HJ en Monty zijn al langer aan het mauwen over het opsplisten van het forum naar 2 gedeeltes, beetje het idee van de modelautoverkiezingen 1:2 t/m 1:18 en eentje van 1:24, 1:43 en kleiner, onder het mom van: want we hebben toch niks met "andere schalen".
Dacht dat we hier in eerste instantie niet openlijk over zouden praten maar als beheer onderling, dat ze het nu ineens gelijk ter discussie op het forum gooien vind ik ronduit :thump_down: Niets ten nadele van de leden, maar het hoort niet zo, maar misschien komt dat omdat ze al lange tijd tegen een blinde muur oplopen omdat ze het er maar steeds niet door krijgen :|
Gebruikersavatar
jerico
Berichten: 895
Lid geworden op: wo 19 sep 2007 10:45
Schaal: 1:18
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 1:43 of 1:18

Bericht door jerico »

IK vind dit wel frapant op dit forum...

iedereen heeft zijn eigen smaak en dat zal altijd zo blijven...de ene vind 1/43 prachtig de andere 1/18...ik geef zelf de voorkeur aan 1/18 omdat ik het af en toe prachtiug vind om alles open te gooien en alles te bekijken...

maar om elkaars schalen gelijk af te gaan kraken met onnozele argumenten...zoals:
ik vind die gietnaden zo lelijk bij 1/18 modellen...
ik heb nog nooit een giednaad gezien...(misschien bedoel je de gewoone naden) maar dat is ook logisch, wnat alles kan open en bij een 1/43 model is deze naad dicht en lijkt hij verfijnder, omdat het niet open kan(sommige wel natuurlijk, maar dat merk je in de prijs en ook in de naden...)

je kan deze twee schalen ook niet op prijs vergelijken of met kinder speelgoed...ik zou geen 1/43 auto aan mijn zoon geven van 2 of een 1/18 auto...in ieder geval niet de high end 1/43 en 1/18 modellen die hier op het fourm voorbij komen...

en ja af en toe als ik de prachtige modellen bij markopolo voorbij ziet komen, valt me bek open...maar ik zou het zelf nooit gaan sparen...

dus laten we ophouden met het afkraken van modellen met slechte argumenten achter ons laten en laten we ieder onze eigen "smaak" voorzetten en dat ook respecteren van elkaar...

want ik heb vaak zat mensen met 1/18 auto's(noem geen namen) heel positief zien antwoorden bij iemand in een 1/43 prive topic...en andersom ook...

greetz,


jerico
Afbeelding
Gebruikersavatar
V480-S60
Berichten: 180
Lid geworden op: za 22 dec 2007 17:01

Re: 1:43 of 1:18

Bericht door V480-S60 »

Ik zie hier een verwijdering ontstaan tussen specifiek 1/43 en 1/18 verzamelaars.

Zelf ben ik 1/43 verzamelaar en hou het daar ook bij. Mede vanwege ruimtegebrek. Niet vanwege de prijs. Want ook ik heb enkele zeer kostbare modellen in mijn verzameling. En ik ben er blij mee.

Waar ik mij een beetje aan begin te ergeren is dat de 1/18 verzamelaars die hier reageren, zo bot reageren, bijvoorbeeld met een uitspraak dat 1/43 voor baby's is. En dat voor iemand die de luiers nog maar net ontgroeid is met zijn 22 jaar en lid is van het forumbestuur. Sorry maar dat moest even, forumbestuurders horen in mijn ogen objectief te zijn.

Als je 1/43 niet leuk vindt, oké het zij zo. Maar ga het niet afkraken. Bekijk dan alleen de topics waar 1/18 in besproken wordt. Ik als 1/43 verzamelaar kan enorm genieten van de mooie (vaak kostbare) modellen in 1/18. Ik kijk er dus ook met veel plezier naar.

Modelauto's verzamelen is voor velen een hobby. Laat iedereen daarin in zijn of haar waarde welke schaal hij ook verzameld.

Overigens zoveel mensen zoveel zinnen/wensen. Ik kom hetzelfde tegen in de Volvo-scene. Daar zijn mensen die de nieuwe Volvo's niets vinden en zweren bij de 240 en geen ander. Maar ook mensen die het merk en alles daaromheen vanaf de eerste OV4 (Jakob) tot de laatste XC60 mooi vinden. Ook daar wordt wel eens een onvertogen woord gezegd maar uiteindelijk vindt men elkaar toch weer.
Volvo, Volvist, Volvo voor Live (met een v en niet met de f)
Gebruikersavatar
Ricardo
Moderator
Berichten: 14080
Lid geworden op: za 11 okt 2003 22:08
Schaal: 1:43
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: 1:43 of 1:18

Bericht door Ricardo »

:think: volgens mij moet het bestuur ook gesplitst worden :whistle:
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 1:43 of 1:18

Bericht door Montezemolo »

Heren, we gaan deze discussie stoppen, het bestuur gaat hier intern over verder bomen lijkt mij. Kijk een geintje is best leuk maar ik heb nu het idee dat er nu werkelijk met modder gegooid gaat worden. Ik heb daar geen zin in en zeker niet openbaar.

Montezemolo :thump_up:

En daarbij vindt ik de reaktie van Ploo op HJ al helemaal niet gepast, als je het intern wilt houden doe dat dan ook SVP.
Modelautoforum: 100% ADH
Gebruikersavatar
Markopolo
Forumbestuur
Berichten: 6149
Lid geworden op: wo 08 okt 2003 09:13
Schaal: 1:43
Locatie: Naast de buren!
Contacteer:

Re: 1:43 of 1:18

Bericht door Markopolo »

Ik ga maar niet roepen wie er hier begonnen is! Ik spreek je morgen wel!
Gebruikersavatar
boerke04
Berichten: 1530
Lid geworden op: vr 30 jan 2004 15:46
Locatie: Banholt

Re: 1:43 of 1:18

Bericht door boerke04 »

En dinsdag krijgen we te horen dat het onderlinge bestuursgemiep in dit topic een 1 aprilgrap was... :cool: :dance:
Afbeelding
Gebruikersavatar
fish88
Berichten: 3176
Lid geworden op: zo 30 jan 2005 19:59
Schaal: 1:43
Locatie: Achter mn computer, hoezo?

Re: 1:43 of 1:18

Bericht door fish88 »

boerke04 schreef:En dinsdag krijgen we te horen dat het onderlinge bestuursgemiep in dit topic een 1 aprilgrap was... :cool: :dance:
Zo voorspelbaar idd na al die jaren :angel: . Wel opvallend dat alle forumbestuurders zo extreem reageren.

Als ik iets verpest moet je maar deze post verwijderen :mrgreen:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Gebruikersavatar
Montezemolo
Berichten: 6320
Lid geworden op: do 09 nov 2006 12:55
Schaal: 1:18
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 1:43 of 1:18

Bericht door Montezemolo »

fish88 schreef:
boerke04 schreef:En dinsdag krijgen we te horen dat het onderlinge bestuursgemiep in dit topic een 1 aprilgrap was... :cool: :dance:
Zo voorspelbaar idd na al die jaren :angel: . Wel opvallend dat alle forumbestuurders zo extreem reageren.

Als ik iets verpest moet je maar deze post verwijderen :mrgreen:
Zou wel een goeie zijn geweest :mrgreen: Kijken of jullie het binnenkort nog steeds zo grappig vinden.
Modelautoforum: 100% ADH
Gebruikersavatar
F40F50ENZO
Berichten: 1939
Lid geworden op: zo 22 okt 2006 17:29
Schaal: 1:18
Locatie: United States of Westland

Re: 1:43 of 1:18

Bericht door F40F50ENZO »

Ik zit deze discussie nu toevallig even te lezen, maar die loopt behoorlijk uit de hand. :evil: :thump_down:
Jongens laat elkaar in je waarde, :respekt: ik dacht dat we volwassener zouden zijn. :angel:

Sec beschouwd hebben we dezelfde hobby, maar is de uitvoering er van ieder zijn eigen interpretatie.
De één houdt van groot en de ander van klein. De één kiest voor kwaliteit en de ander voor kwantiteit.

Hou er mee op of ga ergens anders liggen emmeren. als het op dit nivo zo door gaat ben ik weg :cry: hier wens ik niet aan mee te doen. :twisted:
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: 1:43 of 1:18

Bericht door Peter Parker »

Montezemolo schreef:Heren, we gaan deze discussie stoppen, het bestuur gaat hier intern over verder bomen lijkt mij. Kijk een geintje is best leuk maar ik heb nu het idee dat er nu werkelijk met modder gegooid gaat worden. Ik heb daar geen zin in en zeker niet openbaar.

Montezemolo :thump_up:

En daarbij vindt ik de reaktie van Ploo op HJ al helemaal niet gepast, als je het intern wilt houden doe dat dan ook SVP.
Mee eens! ook al moet ik nou weer op pad om dit gedoe te gaan bespreken :thump_down:
Gebruikersavatar
ViperArry
Berichten: 1030
Lid geworden op: ma 24 apr 2006 12:37
Locatie: omg. Arnhem

Re: 1:43 of 1:18

Bericht door ViperArry »

Hoest nou afgelopen met deze discussie? Was het een 1 aprilgrap of niet?

Dacht dat ik ergens in het begin al schreef dat t wat mij betreft een nutteloze discussie was.
Iedereen verzamelt de autos die hij-zij mooi vindt.

En mooi is subjectief...... want de een vindt een goedkope auto mooi omdat ie betaalbaar is.... de ander maakt de prijs niet uit als de auto maar super gedetailleerd is.....

Zelfde geldt voor ruimte.... als je t in jouw ogen mooi vindt, dan doet dat er niet toe.

Anders gezegd. Laat iedereen toch lekker kopen wat hij-zij wil kopen. Ik las ooit de term "Find something you'll like and use it often" dit gold voor een keuze aan producten.
Zelfde geldt voor modelauto's. Koop daar waar je zelf blij bij wordt..... alle andere meningen doen er uiteindelijk toch niet toe. T zijn jouw modellen toch?


Op ieder model zal uiteindelijk iets op of aan te merken zijn. Maar om daar nou een schaalprincipe van te maken :thump_down:


Mijn verzameling wordt binnenkort uitgebreid met hele kleine modelletjes..... 1:87. Niet omdat ze super gedetaileerd zijn, nee, omdat ze zo lief in de vitrine erbij staan.
Gebruikersavatar
Peter Parker
Forumbestuur
Berichten: 8086
Lid geworden op: di 25 mei 2004 22:10
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: 1:43 of 1:18

Bericht door Peter Parker »

Helemaal 1 april hoor! We houden van alle schalen :D
Plaats reactie