Dizono - Ferrari 512M + 512S Solido-base (1:43)

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Dizono

Re: Dizono - In aantocht: 4x art model ferrari & oa bmw CSL

Bericht door Dizono »

nou de 4 ferrari's van best models (= art model) zijn binnen hoor fmgt. Ze vallen helaas een beetje tegen, het zijn wat oudere modellen dus niet de gebruikelijke afwerking van best met bijv. de mooie fijne spaakwielen. Daarnaast zijn 2 van de 4 modellen absoluut niet neuwertig zoals vermeld in de advertentie. de 275 NART spyder is echter weer helemaal naar mijn zin, wat een pracht wagen is dat toch.

Morgen feauteaux!
Afbeelding
jonnoT
Schaal: 1:87

Re: Dizono - John Day 1/43 Ferrari 375 Plus Kitje

Bericht door jonnoT »

Bij het lezen van de naam ART MODELS krijg ik toch hele andere 1/43 modellen ingedachte

Afbeelding
zo iets dus! :cool:

Maar leuke aanwinsten :thump_up:

Bij de kits van John Day moet je natuurlijk wel rekening houden dat deze modellen uit lang vervlogen tijden zijn. Zo'n beetje toen Peterje nog in de zandbak zijn autootjes begroef :mrgreen:
Over de wielen ben ik het met je eens. Daarom heb ik via ebay een paar setjes met anderen gekocht. Verder lenen de kitjes ervoor om zelf verder te detaileren en aan te passen. Lang leve de dremmel :dance:
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Zo'n beetje toen Peterje nog in de zandbak zijn autootjes begroef
nu weet ik waar hij die roestmodellen vindt uit zijn eigen tuin :mrgreen:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dizono

Bericht door Dizono »

@jonnoT: Klopt, die 340 Mexico heb ik ook staan :cool: . Maar ik heb ook een ferrari 512BBi van Best models en dat model is ongelovelijk goed afgewerkt met metalen raamspijltjes en heel veel fotoets onderdelen. Had dus gehoopt dat deze best's ook van de iets latere serie zouden zijn met wat meer details.
Afbeelding
Dizono

Bericht door Dizono »

hmm, rustig aan doen is lastig... Kreeg vandaag voor de prijs van 2 la storia's 18 1/43 binnen van oa revell, art model (en mooie ook :shock: ), box, bang en brumm. Voor nog geen 3 euro per model kon ik die natuurlijk niet laten staan, dan maar geen doosje. + nog 4 modellen die jullie van mij te goed hebben. Er komt nog een laatste lichting van 2 verzamelaarspaketten van verem in nieuwstaat met 3 auto's elk en nog een john day kitje :dance:

Afbeelding

Ik ben lui :oops:
Afbeelding
meeste mensen weten toch wel hoe die modelletjes eruit zien, kan altijd meer posten op verzoek. Die 512BB LM links onderin met een open motorkap is een projectje. Ben zelf een motor aan het bouwen voor die wagen. De basis is overigens een Brumm (dus zonder te openen motorkap, lang leve de zaag... :dance: )

Exoto heeft al een tijd lang de fiat transporter aangekondigd die old cars al een tijdje maakt. helaas is die oldcars nogal slecht van kwaliteit, dus dan maar zelf aan de slag. Alle chroomrandjes zelf gedaan (de voorste moeten op sommige plekken nog bijgewerk), de raamstijlen netjes geverfd en heel het interieur gedetaileerd (oa met oude foto's). Model kan nu de concurentie aan met de exoto :cool: .
Afbeelding

Zo issie origineel:
Afbeelding

Mss schroef ik hem nog eens uit elkaar en laat ik zien hoe mooi het interieur is :P
Afbeelding
FordMustangGT
Schaal: 1:18

Re: Dizono - Nieuw: 22x Ferrari 1:43... (:P) (echt waar!)

Bericht door FordMustangGT »

Heerlijke update hoor! :dance:
Afbeelding
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Geweldige collectie. ZIe veel overlappingen :thump_up:

(Ter info: Met een beetje goed zoeken en geduld hebben op Ebay vind je wel BBR/Gasoline modelen voor de helft van de winkelprijs.)
Porsche

Bericht door Porsche »

Die Fiat transporter heb ik altijd zeer mooi gevonden :worshippy:
Toen ik de racemodellen van Ferrari 1/43 BBR nog bezat had ik hem moeten kopen het was mooi geweest :oops: :(
GTE

Bericht door GTE »

Dizono schreef:@jonnoT: Klopt, die 340 Mexico heb ik ook staan :cool: . Maar ik heb ook een ferrari 512BBi van Best models en dat model is ongelovelijk goed afgewerkt met metalen raamspijltjes en heel veel fotoets onderdelen. Had dus gehoopt dat deze best's ook van de iets latere serie zouden zijn met wat meer details.
Ik heb mijn hart verpand aan handbuilts, maar de 340 Mexico van Art Model is een uitzondering in mijn kast. Ik heb er twee staan. Erg mooie modellen zijn het. Sowieso levert Art Model uitzonderlijke goede kwaliteit in relatie tot de prijs.

Wat de 512BB betreft, de allerbeste in schaal 1:43 wordt tegenwoordig aangeboden door MakeUp. Zeer binnenkort komt de 365 GT4 (die uiterlijk nauwelijks te onderscheiden is van de BB) ook uit.
Dizono

Bericht door Dizono »

Ik heb mijn hart verpand aan handbuilts...
Te duur voor mij, al heb ik zelf vandaag lekker zitten knutselen! Helemaal handbuild is het niet, want gebaseerd op een bestaand wagentje. Decals en details deden hem echter goed. Hier de Ferrari 512M

Afbeelding

Afbeelding

Hier het origineel zoals zij in 1971 mee deed aan de 24 uur van Le Mans. De wagen werd ingezet door Ecurie Franconchamps en de coureurs waren Walker en De Fierlant. Na 24 uur (niet geheel probleemloos) racen was een 5e plek overall hun ten dele. Hier een foto van het origineel, welke ik ook gebruikt heb om de decals aan te brengen op de juiste plek:

Afbeelding

Helemaal af is hij nog niet, de luchtinlaat achterop moet ook geel worden maar ik had nog niet de juiste verf, ook moeten er aan de zijkant nog 2 luchtinlaten komen op het zilveren gedeelte. In de bijgeleverde decals zaten die wel, ik heb er echter voor gekozen deze onderkant te schilderen voor een beter resultaat. Hetzelfde geld voor de rode luchtinlaat aan de voozijde. Blijft natuurlijk de vraag van welk merk het origineel was... een eervolle vermelding voor de kenner die het weet!
Afbeelding
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Re: Dizono - Ferrari 512M Le Mans 1971 (1:43)

Bericht door Peter Parker »

Diep respect en die transporter vind ik zo mooooooi :worshippy:
Dizono

Bericht door Dizono »

Dit is het origineel (waarbij moet worden opgemerkt dat de benzinekapjes en de luchtinlaten aan de voorkant al zijn gedetaileerd...)
Afbeelding

Foto van forum.auto.com
Afbeelding
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Ferrari10flrb »

Mooi stukje huisvlijt!! 1/43 decals is behoorlijk prutswerk :worshippy:

(ben ik ook mee bezig, binnenkort meer)
Montezemolo
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Montezemolo »

Zeer fraai :worshippy: :worshippy: ziet er bijzonder goed uit :worshippy: :worshippy:

Montezemolo :thump_up:
Modelautoforum: 100% ADH
Dizono

Bericht door Dizono »

Bedankt voor de reacties. Ben nu helemaal verzot op die solido's! De body is van goede kwaliteit en de autotjes zijn niet gelijmd. Ze zijn dus makkelijk uit elkaar te halen. Ben alweer begonnen aan een 2e wagen, nu een 512S. De derde staat ook al klaar :dance: . Ook hier zit weer een velletje (slechte plakkende) decals bij maar kan helaas geen officiele foto's vinden. Dat wordt nog even doorzoeken dus. Maar het verven is al een heel eind:

Afbeelding

Afbeelding

En gebroederlijk naast zijn eveneens 5 liter v12 broertje:
Afbeelding

Mocht iemand nog van deze solido's hebben (liefst losse met decals) en ze weg wil doen dan heb ik daar mss wel intresse in! Dan gaat het wel om de iets betere modellen zoals deze of bijvoobeeld porsche 917. De oude 250GTO's en dergelijke zijn echt waardeloos:P
Afbeelding
Plaats reactie