Route Nationale, het einde van een topic (23-02-2011)
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
Re: Route Nationale, Franse nostalgie (Tripoux 13-11-2010)
Mooie wagens! Heerlijk Frans!
Zo'n tubje in 1:1 bezitten! Dat zou fraai zijn, zo'n ding is nog zeldzamer dan een Ferrari of Bugatti waar er maar 25 van gemaakt worden.
Er zijn er nog maar een handvol van de ruim 1700 ooit geproduceerde exemplaren.
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_TUB

Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_TUB

- Bugatti Veyron
Fraaie Citroën! 

Bugatti - Le pur sang de l'automobile.
Geen fotos van zo een TUB, van het intereur... 

Een stalen bureau met ingebouwde klok en een skaistoel. Dat is het zo ongeveer.

Apart model, maar zeker erg mooi.
En zoals altijd weer mooi op de foto gezet.

En zoals altijd weer mooi op de foto gezet.
Inderdaad, fantastische foto's! De TUB is echt geweldig, morgen nog maar even een poging bij de Action wagen.
Mijn idee: een kleine topicmeeting van Straatauto- en Route Nationale-bezoekers op de beurs in Houten.tom schreef:Inderdaad, fantastische foto's! De TUB is echt geweldig, morgen nog maar even een poging bij de Action wagen.
Als iedereen van te voren zijn Michelin verlanglijstje kenbaar maakt, kunnen we voor elkaar rondkijken.

Goed plan! Meteen leuk om elkaar eens echt te ontmoeten...
Thx tripoux voor de foto,er zit veel van de traction aan zie ik..
wat de Action betreft waar dat ik kom,hebbe ze niets meer van Michelin modellen....
wat de Action betreft waar dat ik kom,hebbe ze niets meer van Michelin modellen....
Ook een keer de reis naar Houten wagen Chummy?
Zo, vanavond heb ik eens wat uurtjes besteed aan mijn website.
Een hele klus, maar wel leuk om te doen: vakantiefoto's, evenementen, modelauto's, filmpjes, ansichtkaarten.
Neem eens een kijkje en welkom ook in het Gastenboek. Klik op de banner onder aan dit bericht.

Zo, vanavond heb ik eens wat uurtjes besteed aan mijn website.
Een hele klus, maar wel leuk om te doen: vakantiefoto's, evenementen, modelauto's, filmpjes, ansichtkaarten.
Neem eens een kijkje en welkom ook in het Gastenboek. Klik op de banner onder aan dit bericht.
- togicollector
- Schaal: 1:18
Geweldige auto die TUB, uiterst modern voor z'n tijd. Zelfdragend, voorwielaandrijving, schuifdeur, dat had niemand verder...
Technisch gebaseerd op de Traction avant, maar hee... geen torsieveren achter maar gewone bladveren.
Deze TUB lijkt me overigens gemoderniseerd met de plaatstalen zijkanten en het HY achterraam (?)

Koen
Technisch gebaseerd op de Traction avant, maar hee... geen torsieveren achter maar gewone bladveren.
Deze TUB lijkt me overigens gemoderniseerd met de plaatstalen zijkanten en het HY achterraam (?)
Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
- ronald-clio
- Schaal: 1:43
Lijkt mij een erg leuk idee!!tripoux schreef:Mijn idee: een kleine topicmeeting van Straatauto- en Route Nationale-bezoekers op de beurs in Houten.tom schreef:Inderdaad, fantastische foto's! De TUB is echt geweldig, morgen nog maar even een poging bij de Action wagen.
Als iedereen van te voren zijn Michelin verlanglijstje kenbaar maakt, kunnen we voor elkaar rondkijken.
http://www.tyreplus.co.za/bibman/Bibend ... _a_car.gif
Kunnen we ook de mensen achter de forumnamen leren kennen!
Wat betreft het michelin lijstje doen we dat via pb of elders........
Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd........... en toch heb ik er een zwak voor!?!
-
Het blijft een prachtige collectie Tripoux, overigens kwam ik vandaag op zolder nog wat tegen, 2 Solido 1:43 wagentjes, de Peugeot 203 en Renault 4 CV, volgens mij jaaaaren geleden eens een keer gekregen bij een magazine