Renault SPORT! VOLLEDIGE collectie! + 1:1 project
- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Re: Renault SPORT! Binnenkort ALLES te koop?!
Waarom alles verkopen 

- Mr. Dj M.
- Schaal: 1:18
Schitterend overzicht en verkopen, dat zou echt zonde zijn! Dit is echt een hele mooie Renault collectie en vooral het eerste deel vind ik heel gaaf! ook met al die Renault Sport modellen en speciale kleuren en dan al het oude snelle spul, is gewoon super!
Verkopen is ruilen tegen geld en van ruilen komt bijna altijd huilen!
Verkopen is ruilen tegen geld en van ruilen komt bijna altijd huilen!

- Niek-106
- Contacteer:
Ik weet niet of er een speciale rede voor is omdat je overweegd om deze mooie collectie te verkopen, maar ik zou er nog eens goed over nadenken voor je er spijt van gaat krijgen
Succes!
Niek

Succes!
Niek

Alles verkopen
te lang in de zon gezeten

Niet doen zeg!!, je hebt zo lang gezocht naar sommige modellen, echt zonde als je dat weg doet 

1:18 Verzamelaar
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
Volkswagen Golf MK2 & MK4 1:1
- Ferrarifan
- Contacteer:
Ik sluit me volledig aan bij mijn voorgangers!!!
Gr.
Ferdi

Gr.
Ferdi
Mijn website: http://www.ferdi-sferraricollectie.webnode.nl
niet doen droes,
je gaat spijt krijgen,zo een collectie,waar je jaren hebt voor gespaard 

droes man toch wat hoor ik nu toch weer,ik sluit mij aan bij de andere en zeg verkoop het niet je zult er inderdaad spijt van krijgen.
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
allez droes
wat scheelt er man?
die moet je houden hé super collectie
wat scheelt er man?
die moet je houden hé super collectie
Ik dacht dat ik al wat geplaatst had als reactie op de titel van je topic maar blijkbaar heb ik de procedure niet afgerond. Bij deze: Heb je na het lezen van de reacties al een idee wat je gaat doen? Ik vroeg me af of dit idee van verkoop een impuls was of dat je er al langer mee loopt. Ik denk het eerste niet? Denk er eerst goed over na en zet je collezione inderdaad weg om te kijken of je er weinig meer mee hebt. Je collectie is een hele mooie.
Groeten Wolf
Groeten Wolf

Nooit gedacht zoveel reacties te krijgen, wist niet dat mijn collectie zo in de smaak viel
De reden zou zijn, een ultieme droom..
Al jaren in het bezit van een Renault 5 Alpine Turbo 1982, deze zou vanaf 2010 eindelijk op het lijstje komen om te gaan restaureren.
Van scratch! Als we (ik en broer) ergens aan beginnen moet het goed zijn, geen halfwerk voor ons...
Kost natuurlijk aardig wat centjes, carrosserie en motor gaan volledig aangepakt worden.
Als ik zoveel reacties lees hier begin ik alweer serieus te twijfelen.. het is inderdaad een verzameling van jarenlang intensief verzamelen.
Renault verzamelen is niet gewoon naar een modelshop gaan en een model kopen dat je graag hebt, nee.. je moet soms erg lang zoeken op ebay om uberhaupt het gewilde model tegen te komen..
De boosdoener

wordt volledig origineel gerestaureerd.
En de reeds gerestaureerde super 5 (non GTT van broer)

Geïnteresseerden mogen zich nog steeds melden om de collectie over te nemen, voorlopig gaat er niets apart weg.
Droes

De reden zou zijn, een ultieme droom..

Al jaren in het bezit van een Renault 5 Alpine Turbo 1982, deze zou vanaf 2010 eindelijk op het lijstje komen om te gaan restaureren.
Van scratch! Als we (ik en broer) ergens aan beginnen moet het goed zijn, geen halfwerk voor ons...
Kost natuurlijk aardig wat centjes, carrosserie en motor gaan volledig aangepakt worden.
Als ik zoveel reacties lees hier begin ik alweer serieus te twijfelen.. het is inderdaad een verzameling van jarenlang intensief verzamelen.
Renault verzamelen is niet gewoon naar een modelshop gaan en een model kopen dat je graag hebt, nee.. je moet soms erg lang zoeken op ebay om uberhaupt het gewilde model tegen te komen..
De boosdoener

wordt volledig origineel gerestaureerd.
En de reeds gerestaureerde super 5 (non GTT van broer)

Geïnteresseerden mogen zich nog steeds melden om de collectie over te nemen, voorlopig gaat er niets apart weg.
Droes

Re: Renault SPORT! Binnenkort ALLES te koop?! nu met reden...
heel goede reden die boosdoener, me pa had er ook 1, een witte met rood interieur. Wat een dik bakkie is dat!
Maarja aan de andere je collectie wegdoen is ook zonde.. je krijgt het nooit terug in geld niet.. en straks al helemaal al die modellen niet meer.
En hoeveel zou je ervoor kunnen krijgen denk je? wat kan je daar van kopen/laten doen.
lastig

Maarja aan de andere je collectie wegdoen is ook zonde.. je krijgt het nooit terug in geld niet.. en straks al helemaal al die modellen niet meer.
En hoeveel zou je ervoor kunnen krijgen denk je? wat kan je daar van kopen/laten doen.
lastig

Ah en uitleg maakt het al iets duidelijker. Nog steeds vind ik het zonde en wel met de volgende denkwijze:
De modelauto's heb je jaren lang verzameld, maar kosten nu geen geld meer als ze gewoon in de vitrinekast staan.
De 1:1 auto kost, eenmaal gerestaureerd, ook niet veel. Uitgaande van je melding dat je het dan ook GOED doet, kan ik me voorstellen dat een reviseren er ook wel in zit. Een auto die zo grondig gecontroleerd en herbouwd is, zal weinig nare verassingen geven.
Oftewel je bent 1x wat geld nodig om dit (mooie!) renaultje te restaureren. Helaas is zoiets niet goedkoop, maar met veel zelf doen kun je al snel geld besparen. Ik zou dan veel eerder denken aan het vragen van een kleine lening aan een familielid ofzo, of proberen te besparen op maandelijkse lasten. But then again: ik kan jouw situatie niet bekijken en beoordelen.
De modelauto's heb je jaren lang verzameld, maar kosten nu geen geld meer als ze gewoon in de vitrinekast staan.
De 1:1 auto kost, eenmaal gerestaureerd, ook niet veel. Uitgaande van je melding dat je het dan ook GOED doet, kan ik me voorstellen dat een reviseren er ook wel in zit. Een auto die zo grondig gecontroleerd en herbouwd is, zal weinig nare verassingen geven.
Oftewel je bent 1x wat geld nodig om dit (mooie!) renaultje te restaureren. Helaas is zoiets niet goedkoop, maar met veel zelf doen kun je al snel geld besparen. Ik zou dan veel eerder denken aan het vragen van een kleine lening aan een familielid ofzo, of proberen te besparen op maandelijkse lasten. But then again: ik kan jouw situatie niet bekijken en beoordelen.

Je kunt het ook anders aanpakken: de restauratie wat rustiger aan en het verzamelen wat rustiger aan.
@ Opel: dacht rond de 2500 euro, is minder dan het ooit gekost heeft uiteraard maar ben realist
met dit geld zal de motor al een revisie hebben en motorcompartiment gespoten..
@ Kiwi: de collectie eet inderdaad geen brood meer... kosten heb ik er niet meer aan en als ik de verzameling zou gaan houden wordt er uiteraard niet meer verder gespaard.
We zijn al heel wat gewoon met R5'jes, ook al vele voorbeelden gezien en verrassingen krijg je altijd bij zo'n oude wagentjes..
Probleem is dat ik een groot deel van mn inkomen spaar en daar wens ik niet aan te komen of ermee te stoppen! Het is en blijft een hobby en een lening is al helemaal uit den boze vind ik voor een restauratie
We doen alles zelf! De rode 5 is ook helemaal zelf gedaan, anders is het geen hobby meer vind ik
Dit is wel buiten het echte spuitwerk en revisie motor gerekend.
@ tom: er is zoiezo een looptijd van 2 jaar voorzien..
Bedankt voor het meedenken alvast

met dit geld zal de motor al een revisie hebben en motorcompartiment gespoten..
@ Kiwi: de collectie eet inderdaad geen brood meer... kosten heb ik er niet meer aan en als ik de verzameling zou gaan houden wordt er uiteraard niet meer verder gespaard.
We zijn al heel wat gewoon met R5'jes, ook al vele voorbeelden gezien en verrassingen krijg je altijd bij zo'n oude wagentjes..
Probleem is dat ik een groot deel van mn inkomen spaar en daar wens ik niet aan te komen of ermee te stoppen! Het is en blijft een hobby en een lening is al helemaal uit den boze vind ik voor een restauratie

We doen alles zelf! De rode 5 is ook helemaal zelf gedaan, anders is het geen hobby meer vind ik

Dit is wel buiten het echte spuitwerk en revisie motor gerekend.
@ tom: er is zoiezo een looptijd van 2 jaar voorzien..
Bedankt voor het meedenken alvast