Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Da's een feestje waard! Een goed initiatief, dat blijkt. Gefeliciteerd!

Laatst gewijzigd door tripoux op za 12 jan 2008 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
alle ik kijk er naar uit naar de foto's....trouwens iedereen een goed wkend he

Laatst gewijzigd door chummy dj op za 12 jan 2008 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik ook. Dit topic roept bij mij nostalgische gevoelens op.
Alsof het zaterdagavond is en Avro's Wiekent kwis begint.
Straatauto, je bent de Fred Oster van modelautowereld

Alsof het zaterdagavond is en Avro's Wiekent kwis begint.
Straatauto, je bent de Fred Oster van modelautowereld

Jaaaah, de Simca's. Onze eerste auto was een bordeauxrode Simca 1000. Roesten dat dat ding deed, niet te geloven! Maar hij deed het altijd. We hebben er vele kilometers mee afgelegd voordat mijn vader in al zijn wijsheid besloot 'm in te ruilen voor de Fiat 128. Hij heeft er geen dag spijt van gehad, en wij ook niet. Mooie modellen, trouwens.
Bij de weg: Simca was in z'n vroege jaren een licentiebouwer van Fiat modellen.
En ja, die verbrande (of bevroren!) benen van de skai bekleding weet ik me ook nog levendig voor de geest te halen. Nu ook nog wel, want ik heb een Fiat 600 D in de garage staan met dezelfde ongelukkige bekleding.
Gefeliciteerd straatauto met je mooie, levendige topic! Op naar de volgende 50 pagina's!
Als jullie het goed vinden doe ik ook nog een poosje mee.
En ja, die verbrande (of bevroren!) benen van de skai bekleding weet ik me ook nog levendig voor de geest te halen. Nu ook nog wel, want ik heb een Fiat 600 D in de garage staan met dezelfde ongelukkige bekleding.
Gefeliciteerd straatauto met je mooie, levendige topic! Op naar de volgende 50 pagina's!
Als jullie het goed vinden doe ik ook nog een poosje mee.
Rock & Roll!!!
tripoux, hoe ver sta je met de 504?? welke kleur heb je genomen...ben wel benieuwd hoor...
straatauto...hip hip hip hoeraaaaaaa
straatauto...hip hip hip hoeraaaaaaa
Hij is nog in bestelling bij een vriend van me. Ik moet nog even geduld hebben. De witte heeft mijn voorkeur. De blauwe is ook wel aardig. Zwart en rood vallen af. In die kleuren herinner ik ze me ook niet.

de witte is wel mooi,aanstaande woensdag ga ik naar het auto salon,in brussel...kga is zien of ik hem daar vind..op één of andere stand van miniaturen.
wil zo ook wel ééntje 
- straatauto
- Contacteer:
Leuke reacties, leuk jubileum-logo en zéér subtiele Fred Oster montage foto door Tripoux; voor Fred vandaag geen marmotten maar een schaalmodel dus.
Bij gelegenheid van de 50e pagina van ons levendige topic vandaag een potpourri van een deel van de foto's uit die vijftig "bladzijden".
Misschien weer in strijd met de topic-regels omdat alle foto's een herhaling betreffen.
Ditmaal laat ik de omschrijving van autotypen en modelfabrikanten maar een keer weg (gewoon een kwestie van even terugbladeren dus)

Bij gelegenheid van de 50e pagina van ons levendige topic vandaag een potpourri van een deel van de foto's uit die vijftig "bladzijden".
Misschien weer in strijd met de topic-regels omdat alle foto's een herhaling betreffen.
Ditmaal laat ik de omschrijving van autotypen en modelfabrikanten maar een keer weg (gewoon een kwestie van even terugbladeren dus)

Laatst gewijzigd door straatauto op za 12 jan 2008 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
kzie daar enkele pracht modellen tussen
zoals die groene mercedes,ford taunus 20 M denk ik 
Enne... mijn moeder moest ook altijd samen met haar zusje in de 'kattebak' zitten.
Tja, het is vandaag de dag van de grote getallen. De 50e pagina van dit topic en vanmiddag het 2000e bezoek aan 'de website'. Dat zijn natuurlijk geen 2000 bezoekers, want ook ikzelf kijk er regelmatig op. In ieder geval tijd voor een nieuwe startpagina, met dank aan Straatauto
En speciaal voor Veicolo, één van de andere web-copiloten: één van mijn favoriete Fiats, de oer-127. Wat een cleane en elegante lijnvoering. En van die grill met die frisse kijkers word je vanzelf blij.

En Volvofiel: ik mocht wel eens achter de achterbank zitten in de VW 1600 Variant. Ook als dat niet nodig was. Vond ik leuk. Pa voorin achter het stuur en ik helemaal achterin. Je had toen nog geen veiligheidseisen...

En speciaal voor Veicolo, één van de andere web-copiloten: één van mijn favoriete Fiats, de oer-127. Wat een cleane en elegante lijnvoering. En van die grill met die frisse kijkers word je vanzelf blij.

En Volvofiel: ik mocht wel eens achter de achterbank zitten in de VW 1600 Variant. Ook als dat niet nodig was. Vond ik leuk. Pa voorin achter het stuur en ik helemaal achterin. Je had toen nog geen veiligheidseisen...

Prachtige 'lappendeken' van modellen. Om terug te komen op Simca: die zijn eerst veranderd in Talbot dat op zijn beurt weer werd ingelijfd door Peugeot.
- straatauto
- Contacteer:
Je hebt de potpourri op een prachtige wijze in de nieuwe startpagina verwerkt Tripoux!
www.webklik.nl/tripoux
Ik ben dit topic begonnen onder de naam "opstelling in de vitrines"; ik vond het jammer dat ik geen kans zag om de modellen op een fraaiere wijze op te stellen, (zie de eerste pagina's)
Het is me nog steeds niet gelukt, maar het fotograferen biedt wél mogelijkheden om de modellen op een geheel andere wijze te kunnen bekijken.
De 80 foto's die ik in de potpourri gebruikt heb kan ik thuis schermvullend één voor één als haarscherpe diaserie op de monitor voorbij laten komen en zo krijg je (om met Tripoux te praten) een prachtige digitale vitrine voor de schaalmodellen.
www.webklik.nl/tripoux
Ik ben dit topic begonnen onder de naam "opstelling in de vitrines"; ik vond het jammer dat ik geen kans zag om de modellen op een fraaiere wijze op te stellen, (zie de eerste pagina's)
Het is me nog steeds niet gelukt, maar het fotograferen biedt wél mogelijkheden om de modellen op een geheel andere wijze te kunnen bekijken.
De 80 foto's die ik in de potpourri gebruikt heb kan ik thuis schermvullend één voor één als haarscherpe diaserie op de monitor voorbij laten komen en zo krijg je (om met Tripoux te praten) een prachtige digitale vitrine voor de schaalmodellen.
Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
Schitterende collage, Straatauto!
Ik ben blij dat je 'opstelling in de vitrinekast' dit topic tot gevolg heeft gekregen. Ik geniet elke dag weer van al jullie bijdragen.
Nou weet ik weer waarom ik ook ooit straatmodellen ben gaan verzamelen.
@ Tripoux: dank je voor de fraaie 127. Deze heb ik niet, wel een 1e serie van Pilen. Welke fabrikant en schaal is deze? Norev 1/43?
@ Tripoux: dank je voor de fraaie 127. Deze heb ik niet, wel een 1e serie van Pilen. Welke fabrikant en schaal is deze? Norev 1/43?
Rock & Roll!!!