Alfetta72 update 30-03,Minichamps Alfa Romeo GTA 1300 junior

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Maarten Mercedes
Schaal: 1:18
Contacteer:

Re: Alfetta72 collectie

Bericht door Maarten Mercedes »

Imposante rij 1:18 Alfa's :worshippy:

Die Montreal is zo'n gave klassieker :drool:
Maarten
Afbeelding
Flickr
alfetta72
Schaal: 1:43

Bericht door alfetta72 »

Mr. Dj M. schreef:Helaast een bekend Minichamps probleem, nemen het niet nauw met details en chroomwerk....

Schitterende Alfa verzameling trouwens, veel simpele oudjes ook en omdat het je verzameling zo compleet maakt is dat echt een plus punt. Ook geweldig mooi gedaan die aanpassingen van een speelgoed auto detailering, naar een zeer strak modelletje :thump_up:

De Montreals zijn werkelijk schitterend en met name die bruine, daar ben ik wel jaloers op. Heb zelf de oranje voor een mooie prijs kunnen krijgen, maar ik wilde eigenlijk vanaf het begin de bruine al. Schitterende kleur die helemaal past bij het geboorte moment van de Montreal :cool:
Dank voor de complimenten,maar inderdaad de bruinmettalic Montreal vind ik ook de mooiste van de twee,het maakt het model veel sjieker.Op de foto blijft er van de kleur niet veel over helaas
Nick

Bericht door Nick »

Mooie 1:18 collectie heb je, vooral die Montreal's zijn prachtig :thump_up:
Afbeelding
Straetos

Bericht door Straetos »

Gelukkig een Alfa kenner, ik zou die verschillen niet uit mijn hoofd weten!!

Ik moet zeggen dat ik het een mooie verzameling vind, vele mooie modellen staan erbij! :worshippy:
De foto's zijn ook mooi in de buitenlucht! :thump_up:
Wild wild horses couldn't drag me away
togicollector

Bericht door togicollector »

alfetta72 schreef:De zendappartuur zit erin,helaas neemt Minichamps het niet zo nauw wat betreft de details van de Giulia van de verschillende bouwjaren.Als uitgangspunt hebben ze de 1300Super uit 1970 gebruikt .Maar deze Carabinieri heeft ook details van de 1600ti uit 1964,zoals de chroomstrip om de achterlichten,hebben alleen de eerste bouwjaren.De grille is van een 1600 Super en het dashboard weer van een 1300 Super,dus een beetje een mengelmoes.
http://i55.tinypic.com/29kqi4z.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, dat is erg jammer. Was voor mij een reden om dit model te laten staan alhoewel ik een Carabinieri uitvoering eigenlijk veel sfeervoller vind dan de standaard Giallo Ocra 1300.

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
alfetta72

Bericht door alfetta72 »

Komt wel vaker voor bij Minichamps,ze maken een model,en van daaruit maken ze alle varianten.Bij de Alfa modellen van Minichamps heb ik het vaker gezien zowel in 1/43 als in 1/18 dat ze qua details steken laten vallen,waarschijnlijk ook bij andere merken.
tom

Bericht door tom »

Schitterend, wat een fraaie verzameling klassieke Alfa's! :thump_up: Die zilveren bumpers op de Giulia heb ik ook nooit begrepen.
alfetta72

Bericht door alfetta72 »

tom schreef:Schitterend, wat een fraaie verzameling klassieke Alfa's! :thump_up: Die zilveren bumpers op de Giulia heb ik ook nooit begrepen.
De zilveren bumpers op de Giulia hebben ze bij de laatste uitgave veranderd.De groene Giulia op de foto heeft chrome bumpers en wieldoppen,ook de type aanduiding is in chrome uitgevoerd.

Afbeelding
Mr. Dj M.

Bericht door Mr. Dj M. »

Beter laat dan nooit :D
Blijft er wel wat anders te klagen over natuurlijk, anders zou het geen Minichamps zijn (naja helaas moet je vaak zo denken bij ze...). De platsic stukjes die naar achterlopen en waarmee de koplamp vastzit en de geverfde zijknippers :roll:

Toch blijft het een mooie auto :cool:
togicollector

Bericht door togicollector »

Minichamps maakt zo nu en dan een echte misser, kijk maar eens naar de 2cv, maar deze Giulia is toch een heel goed en mooi model hoor. En de groene is eigenlijk weer mooier dan de okergele, waar ik zelf de klaverblaadjes van de schermen heb gepolijst want die horen daar niet te zitten; er zaten blijkbaar stickers op het 1:1 voorbeeld op die plek...

Koen
Kijk op http://www.mijnalbum.nl/Album=7TPXMNRZ" onclick="window.open(this.href);return false; en op http://www.mijnalbum.nl/Album=SMA8V6VM" onclick="window.open(this.href);return false;
alfetta72

Bericht door alfetta72 »

Zou kunnen,Minichamps maakt gebruik van bestaande auto's,en maken daar foto's van.En als daar accessoires opzitten die er eigenlijk niet op horen ,kan het zomaar op een model terug komen.
alfetta72

Bericht door alfetta72 »

Weer even een update,naast mijn Alfa verzameling heb ik een kast met automodellen in 1/43 voornamelijk uit de jaren 70.
Hier ben ik mijn verzameling mee begonnen met veel modellen van Solido,Norev,Auto-Pilen.Vooral de auto-pilen modellen uit spanje waren destijds erg goed qua vormgeving en detailering in die tijd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
alfetta72

Bericht door alfetta72 »

Hier wat modellen apart gefotografeerd:
Afbeelding
Chrysler 180 Dinky France
Afbeelding
Simca 1100 1968 en Simca 1100TI 1974,Solido
Afbeelding
Renault 5 Auto-Pilen,de groene is een eenvoudigere uitvoering dan de oranje,geen aparte koplampen en geen motorkap die open gaat
Afbeelding
Seat 127 Auto-Pilen,weer hetzelfde verhaal,de groene is de eenvoudigere versie
Afbeelding
Seat 124coupe en 850 Spider Auto-Pilen,linkse 124 is de eenvoudigere versie,geschilderde koplampen en vaste motorkap
Afbeelding
Fiat 124 en 128 Special,Mebetoys.De 124 hoort eigenlijk stickers op de flanken te hebben.
Afbeelding
Audi 100 GLS en Mercedes 350SE ,Schuco
Afbeelding
Volvo 245DL en Saab 99CombiCoupe,Nacoral
rallywalt
Schaal: 1:24
Contacteer:

Bericht door rallywalt »

Schitterende collectie Frank! net zoals je 1/24 verzameling ook hier weer prachtige vintage modellen..... :worshippy:

Wouter
Racing is life. everything in between is just waiting.
Porsche

Bericht door Porsche »

Mooie Alfetta collectie :worshippy:
:think: Hen eigenlijk niet zoveel verstand van auto's :doh:
Lijken ook zoveel op elkaar :oops:
Plaats reactie