collezione Ferrarithijs 212 Giardinetta

Plaats hier foto's van je eigen collectie modelauto's. Ook kun je je eigen website hier promoten mits het over je eigen collectie modelauto's gaat natuurlijk.
Het is niet de bedoeling hier je 1:1 modellen te promoten.
Ferrarithijs
Schaal: 1:43

Re: THIJS GOES 43!! 400i Mardikian Limousine!!

Bericht door Ferrarithijs »

heb je ook het bijbehorende tijdschrift?
Ja die heb ik, vind het alleen jammer dat er niets over de Piper in staat.
Gr Thijs
Laatst gewijzigd door Ferrarithijs op wo 03 aug 2011 11:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb sinds kort mijn eigen site, daar staan alle Ferrari's op die ik ooit gespot heb.
UNDER CONSTRUCTION
http://ferraridatabase.jouwweb.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ferrarithijs

Re: THIJS GOES 43!! 400i Mardikian Limousine

Terug uit Italië dus eindelijk weer een update :dance: Maar we beginnen met mijn 1ste
1/43 kit; de 400i Limousine (wil je dit project zien, kijk dan bij ombouwprojecten)

Ferrari 400i Mardikian limousine 1970
De Ferrari 400gt werd in de jaren 70 gepresenteerd. Het was de opvolger van de 365 GT/4 2+2.
Het is een vierpersoons Ferrari met een 4 liter v12. De carburateurs mochten volgens de
wet niet meer dus Ferrari maakte de 400 met directe injectie (dit ging wel ten koste van een
aantal pk's) vanaf toen was de naam 400i. Deze limo is door het bedrijf Mardikian gemaakt, daar
weet ik eigenlijk niets van......
De carrosserie heb ik op e-bay gekocht van iemand die weet hoe je van resin een auto kunt maken :P
Ik vind de carrosserie voor een "amateur" dan ook zeker niet tegenvallen. Over de rest ben ik eigenlijk
wel tevreden over wat ik ervan gemaakt heb. Het interieur vind ik vooral goed gelukt en het past mooi.
De rest allemaal skretchbuilt. De afwerking had wat beter gekunt maar daar ga ik nog wel wat aan doen.
De 400i heeft niet zo veel fans maar ik vind het echt een hele mooie auto.
hier de foto's:
Afbeelding
By ferrarithijs at 2011-08-03

Afbeelding

Afbeelding

Gr Thijs
Heb sinds kort mijn eigen site, daar staan alle Ferrari's op die ik ooit gespot heb.
UNDER CONSTRUCTION
http://ferraridatabase.jouwweb.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Re: THIJS GOES 43!! vraagje, pagina 5

Bericht door Ricardo »

Ik vind het een leuk model :worshippy: Alleen de afwerking van de banden en velgen vind ik niet helemaal super. Bandjes lijken een beetje slordig om de velgen te zitten.
Johan

Bericht door Johan »

Goede poging en leuk dat je het gedaan heb alleen het resultaat laat inderdaad wat te wensen over.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Ferrarithijs

Alleen de afwerking van de banden en velgen vind ik niet helemaal super. Bandjes lijken een beetje slordig om de velgen te zitten.
Klopt, ik kon geen spaakwielen vinden; uiteindelijk toch gelukt maar ze waren
te groot, heb toen kleinere bandjes eromheen gemaakt, ze passen alleen niet zo goed :oops:
als ik ooit andere vind maak ik ze er meteen onder.
Gr Thijs
UNDER CONSTRUCTION
Ferrarifan
Schaal: 1:18
Contacteer:

Bericht door Ferrarifan »

Je moet niet teveel op de details letten, maar je hebt hier wel iets bijzonders :thump_up: Ik hoop dat de 400i nogs eens op schaal 1:18 uitkomt en dan het liefst de prive auto van Enzo :drool:
Laatst gewijzigd door Ferrarifan op wo 03 aug 2011 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Ferrarithijs

ferrarifan schreef:
Ik hoop dat de 400i nogs eens op schaal 1:18 uitkomt
Ze hebben hem in een kit 1/18, ik stuur je wel een pb met de link.
Gr Thijs
UNDER CONSTRUCTION
Ferrarithijs

Re: THIJS GOES 43!! 400i mardikian limousine

Deel 1 van mijn vakantie-aanwinsten. En het is GEEEN Ferrari.

Fiat 500l "Carabinieri" 1958 Mondo Motors
De 500 werd in 1957 gepresenteerd door Fiat. Het is een klein autotje met
de motor achterin geplaatst. Hij heeft maarliefst 13 PK en heeft een topsnelheid
van 85km/u!! Hier ga ik niet verder op in want iedereen kent de 500 wel.
Deze verzie is die van de Carabinieri, een soort van italiaanse koninklijke marechaussee,
de militaire politie dus. De Carabinieri heeft algemene politietaken.
Het modelletje is niets bijzonders hoewel ik de lak erg mooi vind, hier en daar klopt
er iets niet, zoals de decal op de voorruit; die zit te laag en in de wielen zitten geen gaten.
Dat soort kleine foutjes maken het toch weer geen gedetailleerd model. Maar ik vond
hem zo mooi voor in mn collectie dat ik hem niet kon laten staan. Ik heb pas een 1/43
politiemannetje gekocht, die past er dan mooi bij (ookal is het geen italiaanse agent)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr Thijs
UNDER CONSTRUCTION
martyn

Re: Thijs goes 43, vakantieaanwinsten deel 1: GEEN FERRARI!!

Bericht door martyn »

heb je topic even doorgelezen egt prachtige modellen en mooie updates :thump_up:
Ferrarithijs

Re: Thijs goes 43, vakantieaanwinsten deel 2: 250 TDF

Bedankt Martijn!
jij, eh.. ik bedoel jullie hebben ook al een geweldige collectie :shock:
vooral die alfa's met dat stukje circuit vind ik echt :worshippy: :worshippy:

Nu even back to business; de volgende vakantieupdate, en wel eentje van Bang...
Ferrari 250 Tour de France 1958 Bang
Ferrari kwam in 1958 met een geheel nieuw model: de 250 TDF. Hij was vooral gemaakt voor
één speciale race: de tour de france voor automobielen. Vandaar ook de
naamgeving. Voor de geschiedenis van de auto moeten we vier jaar terug, naar 1954.
In dat jaar werd de 250 GT Europa gepresenteerd, er zat een geheel nieuwe motor in. De
250 GT Europa verving de 250 Europa. Hij was bedoeld als luxueuze wegauto, maar als al het
chroom, leer, bumpers (al de luxe) eraf gehaald werd, was het ineens een succesvolle racewagen.
Er werden 3 verschillende basismodellen gemaakt van het chassis en motor van de Europa: de LWB's
(long wheel base), de SWB's (short wheel base) en de TDF's. De TDF's heten niet voor niets zo; meteen
de eerste keer dat ze ingezet werden voor de Tour de France d'automobiles, domineerde ze
de hele race. Dit witte model heeft hem niet gewonnen, ik kan er ook niets over vinden.........

Het model is een redelijk model, vooral als je kijkt hoe oud dat hij is.
niet al te gedetailleerd; slechte lak, volledig chroom stuur, dikke ruitenwissers e.d. Maar toch
vind ik het een van mijn mooiste modellen, dat ligt vooral aan het geweldige Pininfarina design, en toch
ook dat hij zo oud is met orginele doos maakt het een geweldig model. Genoeg gepraat, foto's
willen wij!!!
Afbeelding

Afbeelding
Gr Thijs
UNDER CONSTRUCTION
Ferrarithijs

Re: Thijs goes 43, vakantieaanwinsten deel 3:Gilles vs plain

En dan nu de 3e en tevens laatste vakantieaanwinst

Ferrari 126 CK turbo "duello con F-104" 1981 Brumm
Nadat Jody scheckter het wereldkampioenschap in 1979 had binnengesleept, begon de scuderia
met een gerust hart aan het seizoen van 1980. De 312 was bijna dezelfde als het jaar daarvoor.
De f1 auto bleek erg verouderd te zijn en het werd een verschrikkelijk slecht seizoen voor Ferrari.
Villeneuve en Scheckter werden 10de bij de constructeurs, Scheckter stopte na het seizoen met racen.
Voor 1981 was de 126 flink aangepast, het leverde helaas niet veel op; maar twee overwinningen. In dat jaar
deed Gilles villeneuve een race tegen een F-104 straaljager op het vliegveld Treviso; dicht bij Monza.
Daar weet ik weinig vanaf, ik weet wel dat Brumm er erg veel dioramas van gemaakt heeft.
Ik heb zo ongeveer de kleinste van deze dio's gekocht: de 126CK Turbo met Gilles erop en een kartonnen
achtergrondje met de f-104 erop. Er is er ook nog een dat ze zich aan het voorbereiden zijn op
het duel, eentje die eigenlijk hetzelfde is als de mijne maar dan ook nog met de piloot erbij en eentje
dat ze aan de start staan (met het 1/43 vliegtuig erbij)
Brumm heeft dit dioramatje precies nagemaakt van een foto, de houding van Villeneuve is
precies hetzelfde, zijn helm staat op dezelfde plek en zelfs de motorkap (die niet goed gesloten is zodat
de cijfers 27 niet precies kloppen) Het is allemaal precies nagemaakt door Brumm. Het modelletje ziet er
wel goed uit, de motor en interieur lijken iets te plastic maar verder een mooi modelletje.
Dit is de foto waar brumm de dio van heeft nagemaakt:
Afbeelding

dit is het diorama
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Gr Thijs
Laatst gewijzigd door Ferrarithijs op do 04 aug 2011 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
UNDER CONSTRUCTION
Johan

Re: Thijs goes 43, vakantieaanwinsten deel 3:Gilles vs Plain

Bericht door Johan »

Dat zijn weer een paar mooie, vooral dat wit op die 250 staat erg goed vind ik.
nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
Ferrarithijs

Bedankt Brimbrammer, ik vind dat wit ook een super mooie kleur op de TDF.
Ze hadden daar ook een zilvere en 2 rode maar ik vond deze veel mooier.
Gr Thijs
UNDER CONSTRUCTION
chummy dj

Bericht door chummy dj »

De Villeneuve is prachtig,onlangs nog bij de gedenk steen gestaan op het Circuit van Zolder !!
Ricardo
Moderator
Contacteer:

Bericht door Ricardo »

De Fiat in politie-uitvoering is geniaal :worshippy:
Plaats reactie