Bedankt Martijn!
jij, eh.. ik bedoel jullie hebben ook al een geweldige collectie
vooral die alfa's met dat stukje circuit vind ik echt
Nu even back to business; de volgende vakantieupdate, en wel eentje van Bang...
Ferrari 250 Tour de France 1958 Bang
Ferrari kwam in 1958 met een geheel nieuw model: de 250 TDF. Hij was vooral gemaakt voor
één speciale race: de
tour
de
france voor automobielen. Vandaar ook de
naamgeving. Voor de geschiedenis van de auto moeten we vier jaar terug, naar 1954.
In dat jaar werd de 250 GT Europa gepresenteerd, er zat een geheel nieuwe motor in. De
250 GT Europa verving de 250 Europa. Hij was bedoeld als luxueuze wegauto, maar als al het
chroom, leer, bumpers (al de luxe) eraf gehaald werd, was het ineens een succesvolle racewagen.
Er werden 3 verschillende basismodellen gemaakt van het chassis en motor van de Europa: de LWB's
(long wheel base), de SWB's (short wheel base) en de TDF's. De TDF's heten niet voor niets zo; meteen
de eerste keer dat ze ingezet werden voor de Tour de France d'automobiles, domineerde ze
de hele race. Dit witte model heeft hem niet gewonnen, ik kan er ook niets over vinden.........
Het model is een redelijk model, vooral als je kijkt hoe oud dat hij is.
niet al te gedetailleerd; slechte lak, volledig chroom stuur, dikke ruitenwissers e.d. Maar toch
vind ik het een van mijn mooiste modellen, dat ligt vooral aan het geweldige Pininfarina design, en toch
ook dat hij zo oud is met orginele doos maakt het een geweldig model. Genoeg gepraat, foto's
willen wij!!!

By
ferrarithijs at 2011-08-03

By
ferrarithijs at 2011-08-03
Gr Thijs