Formule 1 2012

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
v8-vette
Schaal: 1:18

Re: Formule 1 2012

Bericht door v8-vette »

Jeetje wat was het vandaag een gekke huis daar in dat Valencia zeg.
Nevertheless Schumi stond weer op het podium nadat hij gevraagd waar hij moest wezen en een dikke 1ste plaats voor Alonso.
Ik heb me vandaag prima geamuseerd.
Zo zou het vaker moeten zijn! :thump_up:
Driver-X

Bericht door Driver-X »

Het was een interessante wedstrijd, en een mooi resultaat voor Alonso.
Hij nam nog even lekker de tijd voor de fans...ehh ik bedoel de auto had een probleem. :wink:
Zouden ze vaker moeten doen aan het einde van de race, en de donuts weer invoeren.

Jammer voor Vettel, maar ja is weer geluk voor Alonso :thump_up:
Hamilton had even zijn verstand moeten gebruiken dan had hij nog punten gehad.
Toch mooi om die oude rakker weer op het podium te zien.
Afbeelding
the_stig
Contacteer:

Bericht door the_stig »

't was nog eens een amusante race om the zien.
Vooral de fase na de safetycar.
De crash tussen hamilton en maldonado was volgens mij de fout van maldonado. Hamilton lag voor in die linkse bocht en pastor had gemakkelijk de bocht links kunnen afsnijden om een crash te vermijden.
Aan het dacht ik even dat alonso daar wat donuts ging doen voor het publiek. Spijtig dat hij het niet deed.
En schumi na 6 jaar eindelijk terug op het podium.
Afbeelding
Driver-X

Bericht door Driver-X »

Fout van beide, gewoon een race-incindent, beide niet toe willen geven.
Alleen Hamilton drukte hem in de rechterbocht al naar buiten, en had kunnen weten dat hij daar nog zou zitten, dus dan kun je de bocht niet op de normale lijn insnijden, je plaats afdwingen lukt niet altijd, zeker niet als je een gretige jongeling in je nek hebt, dus 0 punten....
Afbeelding
TestaRossa
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door TestaRossa »

Heerlijke race weer om te zien. Wat een seizoen tot dusver en een prachtig podium in Valencia. Drie voormalig wereldkampioenen en allemaal gereden of rijdend voor Ferrari. Bij elkaar opgeteld 10 rijderskampioenschappen op het podium....... :worshippy:

Er was een hoop actie op de baan voor en na de safetycar. Het enige wat ik niet snapte is dat Senna een drivethrough kreeg voor de aanrijding met Kobayashi. Koba kon zich never nooit niet door dat gaatje tussen de muur en Senna persen. Inschattingsfout van de Japanner naar mijn mening. Achteraf toch nog een puntje tegen het bloeden, ten koste van Maldonado. Tsja, wat moet daar nog over gezegd worden. En dan nog de excuses van Renault, twee keer een gesloopte dynamo na de safetycarperiode. Vettel lag op 1, Grosjean lag op 2.........
Leuk die excuses, maar aan een motor kan veel kapot gaan. Moet een leverancier dan altijd door het stof als er iets kapot gaat! Wat een onzin. Kan gebeuren en weer door, hoppa! Nog geen paar jaar geleden gingen die dingen regelmatig in rook op, wie kent niet de vlammende en rokende Hondamotoren bij Jordan nog. Toen was het eerder regel dan uitzondering, tegenwoordig zit er zoveel marge ingebouwd door de limiet op de beperkte levering van motoren. Maar goed, ik draaf door. Hoe dan ook, heerlijke race, heerlijk seizoen.

Op naar Silverstone............ :thump_up:
#testarossa1980modelcarcollection ( op Instagram en Twitter ) #MV33 http://www.modelautoforum.nl/viewtopic.php?f=21&t=14803
Driver-X

Bericht door Driver-X »

Was weer een leuke wedstrijd.
Mooi dat Hamilton zich van de ronde achterstand af deed, en terecht dat Vettel bestraft is.
De top 3 lekker dicht bij elkaar. :thump_up:
Afbeelding
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Vandaag naar de kwalificatie geweest van de F1 op Francorchamps. Goed weer, mooie uitslag en G&*%^Gotnondejuu##%%# wat gaan die krengen toch hard. Moest even wennen met fotograferen, schoot het eerste kwartiertje regelmatig mis : :mrgreen:

Foto's die wel behoorlijk gelukt zijn op http://www.lemans-models.nl/extra.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
voorproefje: Afbeelding

Button is per rondje 14 seconde sneller dan de Le Mans Audi's eerder dit jaar (en die zijn heus niet traag) :shock:
Laatst gewijzigd door model1op43 op ma 03 sep 2012 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Je wordt wat ouder, zou dat het niet zijn? :oops:
Driver-X

Bericht door Driver-X »

Je had zondag anders wel even de tijd om wat foto's te schieten in de eerste bocht..... :doh:
Afbeelding
model1op43
Contacteer:

Peter Parker schreef:Je wordt wat ouder, zou dat het niet zijn? :oops:
Da's zeker, 5 kruisjes inmiddels but still going strong :P
Afbeelding
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
model1op43
Contacteer:

Driver-X schreef:Je had zondag anders wel even de tijd om wat foto's te schieten in de eerste bocht..... :doh:
Zondag kon ik niet, ook niet in de gelegenheid om live op TV te volgen.
Dus ter compensatie op zaterdag even op-en-neer. Goed bevallen!

Maar als je in de eerste bocht stond kon je je inderdaad aardig uitleven :shock:
Afbeelding
Driver-X

Bericht door Driver-X »

Opzich weer een leuke race vandaag, mooie 2de plaats voor Massa en een podium voor Kobayashi op zijn thuis GP.
Massa was zo blij dat hij meteen met de champagne begon... :oops:

Jammer dat het vingertje met zo'n voorsprong won, maar ja dat maakt het voor laatste races wel weer interessanter, Alonso er helaas weer uitgetikt.
Afbeelding
Nick

Bericht door Nick »

De eerste race op Circuit of the Americas en het was veel beter dan ik had durven hopen.
Zou die Tilke dan toch eens een goed circuit ontworpen hebben?
Mooie inhaalacties van start tot finish en zonder brokken te rijden :thump_up:
Nog eentje en het zit er al weer op voor dit seizoen, benieuwd of Alonso nog over Vettel kan springen.
Afbeelding
Boskoos

Bericht door Boskoos »

Wat denken jullie? Vettel verdiend kampioen? Of hadden jullie toch liever alonso?

Ik vind toch dat de laatste 2 seizoenen de redbulls de snelste wagens op het cirquit hebben. Dus voor mijn gevoel is Sebastien Vettel een verdiende kampioen. Het was een spannende laatste race geworden. Maar was zeker wel een leuke race om te volgen. Ook omdat het Schumi zijn laatste race was in de formule 1 wagen.

Hop naar 2013 zou ik zeggen :!:
Porsches 1/18: 18
Begonnen in september 2011
Autofan

Bericht door Autofan »

Vettel had de snelste auto, maar ik vond Alonso de betere coureur. Zodoende had ik Alonso de terechtere kampioen gevonden en dan idd Red Bull bij de constructeurs. Hopelijk kan ferrari Alonso in 2013 wel een auto geven die mee kan doen om de titels! Dat hij er zo dicht bij was is namelijk niet dankzij, maar ondanks de auto.
Afbeelding
Plaats reactie