Heerlijke race weer om te zien. Wat een seizoen tot dusver en een prachtig podium in Valencia. Drie voormalig wereldkampioenen en allemaal gereden of rijdend voor Ferrari. Bij elkaar opgeteld 10 rijderskampioenschappen op het podium.......
Er was een hoop actie op de baan voor en na de safetycar. Het enige wat ik niet snapte is dat Senna een drivethrough kreeg voor de aanrijding met Kobayashi. Koba kon zich never nooit niet door dat gaatje tussen de muur en Senna persen. Inschattingsfout van de Japanner naar mijn mening. Achteraf toch nog een puntje tegen het bloeden, ten koste van Maldonado. Tsja, wat moet daar nog over gezegd worden. En dan nog de excuses van Renault, twee keer een gesloopte dynamo na de safetycarperiode. Vettel lag op 1, Grosjean lag op 2.........
Leuk die excuses, maar aan een motor kan veel kapot gaan. Moet een leverancier dan altijd door het stof als er iets kapot gaat! Wat een onzin. Kan gebeuren en weer door, hoppa! Nog geen paar jaar geleden gingen die dingen regelmatig in rook op, wie kent niet de vlammende en rokende Hondamotoren bij Jordan nog. Toen was het eerder regel dan uitzondering, tegenwoordig zit er zoveel marge ingebouwd door de limiet op de beperkte levering van motoren. Maar goed, ik draaf door. Hoe dan ook, heerlijke race, heerlijk seizoen.
Op naar Silverstone............