Het DTM topic 2005

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

Bart schreef:Niet veel gemist zo te zien. Ze reden maar 50 en van echte actie zoals burnouts en donuts was geen sprake. Toch een misser, aangezien dit voor een paar jaar terug standaard gebeurde

niks gemist dus :mrgreen:
Schumi28
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Nee vonkte nou niet echt :mrgreen:

En het liedje was meer een relatie/liefdesliedje :shifty: nee dat knalde derover :shock:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Bart schreef:Niet veel gemist zo te zien. Ze reden maar 50 en van echte actie zoals burnouts en donuts was geen sprake. Toch een misser, aangezien dit voor een paar jaar terug standaard gebeurde

Vind niet gek dat ze maar 50 reden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Red Bull wagen ziet er weer strak uit :drool:

Afbeelding

17 April 8) Nog zo ver weg :(

Note: Foto's komen van http://www.dtmmagazine.com
fish88

Bericht door fish88 »

rover staat op de rand van failliesement :( dus die mooie mg gaan we denk ik niet terugzien :oops:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
St. Paul

Bericht door St. Paul »

fish88 schreef:rover staat op de rand van failliesement :( dus die mooie mg gaan we denk ik niet terugzien :oops:

Ik weet het niet. Die financiele situatie kennen ze al jaren. Vraag me af waarom ze uberhaubt iets opzetten als er die problemen zijn. Opel bv kapt juist met DTM om deze rede toch (eigenlijk omdat die gedowngrade Deawoo het WTCC ingetrapt moet worden, maar goed...)?

Of ze gingen er van uit dat die Chinezen in zouden stappen. :think:
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Volgens mij heeft MG 2 wagen beschikbaar gesteld en doet Zytek de rest, misschien kan je het zien als een soort prive team.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Markopolo schreef:Volgens mij heeft MG 2 wagen beschikbaar gesteld en doet Zytek de rest, misschien kan je het zien als een soort prive team.

Maar waarom een engels merk nemen als MG niks toelegt behalve de auto's. Als dat het is zou Volkswagen toch een betere optie zijn voor Zytek lijkt me. Het is immers DTM. Of Alfa eventueel ivm history.

Ben wel benieuwd of het invloed gaat hebben op het DTM avontuur. Hoop van niet. Bedenk me nu trouwens dat Rover en MG wel redelijk los staan. En op het nieuws werd duidelijk alleen Rover genoemd. Misschien gaat het MG een stuk beter. Die TF is iig om te smullen.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

St. Paul schreef:
Markopolo schreef:Volgens mij heeft MG 2 wagen beschikbaar gesteld en doet Zytek de rest, misschien kan je het zien als een soort prive team.

Maar waarom een engels merk nemen als MG niks toelegt behalve de auto's. Als dat het is zou Volkswagen toch een betere optie zijn voor Zytek lijkt me. Het is immers DTM. Of Alfa eventueel ivm history.

Ben wel benieuwd of het invloed gaat hebben op het DTM avontuur. Hoop van niet. Bedenk me nu trouwens dat Rover en MG wel redelijk los staan. En op het nieuws werd duidelijk alleen Rover genoemd. Misschien gaat het MG een stuk beter. Die TF is iig om te smullen.

Tuurlijk zou Volkswagen een betere optie zijn, maar dan moet VW wel auto's beschikbaar stellen, en dat doen ze dus niet. (Helaas)
Misschien zit er ook een stukje historie achter Rover is ook onderdeel van MG (of andersom) en die hebben in het verleden ook DTM gereden.
Alfa blaast een hoop stof op, elke keer een gerucht in de DTM richting en vrolijk aan de WTCC deel gaan nemen :?
St. Paul

Bericht door St. Paul »

En WTCC (waar ik weinig van verwacht om de een of andere vage vrouwelijke intuïtie) gaan ze hier tenkoste van FIA GT uitzenden. Wat ook wel zal betekenen dat de Porschecup mee gaat. :( Ik hou dit jaar alleen DTM over voor de actie zo... :? Dus ik hoop echt dat ook MG erbij komt.
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

St. Paul schreef:Dus ik hoop echt dat ook MG erbij komt.

Lijkt me sterk dat dat niet zal gebeuren, de ITR zal echt geen melding maken dat MG in de DTM stapt als de zaken slecht gaan, dit soort dingen gebeuren niet van de een op andere dag, en misschien stappen ze wel in om het imago van MG op te krikken, en soort van laatste injectie, investeren voor een goed resultaat :D
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

dtmmagazine.com schreef:MG Rover vraagt uitstel van betaling aan. Wat nu?

Nog voor MG Rover als nieuwe fabrikant actief is geweest in de DTM, staat de deelname van de Britten alweer op losse schroeven. Afgelopen week heeft de Britse autofabrikant uitstel van betaling aangevraagd, nadat eerder deze week de onderhandelingen met het Chinese SAIC werden afgebroken. MG Rover was al enkele maanden in onderhandeling met het Chinese bedrijf maar uiteindelijk kwamen zij definitief niet tot een overeenkomst.
De bedoeling was dat SAIC MG Rover zou overnemen om zo het voortbestaan van de 100 jaar oude fabrikant zeker te stellen. Tegelijk met deze overname zou de Britse overheid een overburggingskrediet van 100 miljoen pond verstrekken. Dit werd echter door het afketsen van de deal met SAIC geannuleerd. Wel stelde de overheid nog een noodkrediet van 40 miljoen pond ter beschikking om de leveranciers van te betalen.

Wat de gevolgen van deze situatie zijn voor de deelname van MG Rover aan de DTM is nog heel erg onzeker. Het project wordt niet gefinancierd door MG Rover maar door de ITR, de organisator van de DTM. De bouw en ontwikkeling van de auto wordt door het Engelse Zytek Engineering gedaan en de inzet van de auto's door Arena Motorsport.

In theorie is er dus geen probleem voor de DTM-intrede van MG Rover. Wanneer het merk echter stopt te bestaan of wanneer er geen auto's meer van het merk worden verkocht, is het echter erg vreemd om onder deze naam deel te nemen aan een kampioenschap als de DTM, waar alles draait om de promotie van de deelnemende fabrikanten.

Begin volgende week hopen wij meer informatie te hebben over de ontwikkelingen bij MG Rover.

Afwachten dus :|
Vincent

Bericht door Vincent »

Ben wel een DTM-fan , ik vond de Audi TT-R altijd zo'n zalig monster, spijtig dat ze niet meer met coupé's mogen rijden.
Ik ga het toch eens proberen te volgen dit seizoen.
(Meestal kijk ik enkel F1)
Grab life by the horns.
St. Paul

Bericht door St. Paul »

Markopolo schreef:
dtmmagazine.com schreef:MG Rover vraagt uitstel van betaling aan. Wat nu?

Tijd voor een concorde-agreement lijkt mij. :mrgreen: Dan staat alleen wel vast dat MG de komende 5 jaar wint... :wink: :shifty:

Ik kan me wel iets voorstellen bij het einde van Rover. Marktaandeel in de UK van 50% naar 3%. Maar MG maakt een concurrerende en erg leuke en populaire sportwagen. Die stoten zo het opgefokken van Rovers toch zo af lijkt mij om zich te richten op de TF. En ik kan me best voor stellen dat andere fabrikanten daar weer interesse in hebben om MG daarbij te steunen. Dus merkbekendheid willen ze vast wel blijven realiseren. Alleen is er van de TF geen DTM wagen te maken.
helmich

Audi RS4 Safety Car

Bericht door helmich »

WAT EEN WAGEN :thump_up:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu nog maar hopen dat minichamps hem uit gaat brengen!
Ik spaar Minichamps Audi's, schaal 1:43.
fobie
Schaal: 1:18

Bericht door fobie »

volgens pitstop tv in Belgie is de deelname van MG zo goed als onbestaande omdat Rover failliet is.
Markopolo schreef:Hier even wat pics van de eerste officiele ITR test van de DTM

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MG er helaas nog niet bij, maar hopelijk in Spa wel tijdense de tweede ITR testrun

Fotobron: http://www.dtm.de
Plaats reactie