Het "Hoeveel is mijn modelauto waard?"-topic
- ferrari expert
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
Frans schreef:"Bij Magic Models bouwen ze toch meestal Bburago's, Hot Wheels enzovoort om ??"
Neen niet waar, ze bouwen modellen die helemaal in kunststof "Resin" gemaakt zijn, maar ze zijn wel stukken beter afgewerkt als de Burago modellen, en in kleine oplage.
Je kan hier een voorbeeld zien van een 333SP:
We hebben het nu over dezelfde Magic Models ? Uit Parijs die ook grossieren in Hot Wheels en die Ferrari's met die zwarte neus maakten toen ?
- ferrari expert
- Contacteer:
Opel-DTM schreef:Ik heb hier 2 ongebouwde modellen van Starter in 1:43:
Volkswagen Golf II GTi - Rallye Monte Carlo 1987
model is van resin ( kunsthars ), metalen spaakvelgen, metalen rolkooi.
Volkswagen Golf II GTi Olivetti - Cote D' Ivoire - Safari 1987
Model is van resin, metalen velgen met resin 5-spaaks hart,
metalen rolkooi en metalen stootbumper.
Bij beide modellen zijn natuurlijk de decals er nog bij.
Wie weet wat hier de waarde van is???
Modellen zijn geheel ongebouwd, en als nieuw in doos.
Niemand???

- Regenkaiser
Regenkaiser schreef:Beste Frans,
Volgens mij is die gele Ferrari F355 GTS niet van Mattel, maar van UT!
Zeker en vast.![]()
Ben ook wel benieuwd naar de waarde van dit model, zelf heb ik deze
F355 ook nog in de Berlinetta en de Spider uitvoering, eveneens in het geel
Jan-Paul (Regenkaiser)
Beste,
Ik heb het model zelf staan, en nog eens nagezien het is van Hot Wheels (Matell) zie foto:

- ferrari expert
- Contacteer:
Motorhead schreef:
"We hebben het nu over dezelfde Magic Models ? Uit Parijs die ook grossieren in Hot Wheels en die Ferrari's met die zwarte neus maakten toen ?"
Ik veronderstel dat het hier over een andere firma gaat, de firma "Magic-Models" die ik bedoel maakt enkel Resin modellen en geen ombouw.
"We hebben het nu over dezelfde Magic Models ? Uit Parijs die ook grossieren in Hot Wheels en die Ferrari's met die zwarte neus maakten toen ?"
Ik veronderstel dat het hier over een andere firma gaat, de firma "Magic-Models" die ik bedoel maakt enkel Resin modellen en geen ombouw.
- ferrari expert
- Contacteer:
-
Frans schreef:
Juist Frans. De firma Magic Models van jouw model maakt handbouw resinmodellen. Ze hebben 6 of 7 verschillende 333SP uitgebracht in elk type een limited oplage van 333 stuks.
Jelmer schreef:
ja, dat weet ik ja, maar ik bedoelde of je zeker weet of ze alleen resin modellen maken, omdat die van de modelautogarage mij een door Magic-models omgebouwde burago of hotwheels lijkt.
Jelmer, het model van modelautogarage komt ook van een "firma" die zich als Magic Models op de markt uitgeeft. Met firma wel bedoeld tussen aanhalingstekens. Het zijn inderdaad gemodificeerde Mattel en Bburago modellen. Je kunt deze "firma" bij het rijtje Cavallo Scrimante, RP Models, La Miniminiera en nog enkele van zulke plaatsen. Ik ga ervan uit, dat je weet wat ik bedoel met deze modelauto uitgevers.
Laatst gewijzigd door The Red Dream op ma 21 feb 2005 00:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- jelmer
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Dus er zijn 2 die zich "Magic-models' noemen
Weer wat geleerd, maar er is zo wel een hoop onduidelijkheid over. Het zijn 2 verschillende bedrijven met dezelfde naam.

Dat weet ik zeer zeker! Het zijn leuke bedrijven, maar de modellen neem ik persoonlijk niet té serieus... (ik hoop niet dat iemand dit persoonlijk opvat, maar ik vind deze modellen gewoon erg lelijk, en meestal niet erg realistisch.)The Red Dream schreef:Je kunt deze "firma" bij het rijtje Cavallo Scrimante, RP Models, La Miniminiera en nog enkele van zulke plaatsen. Ik ga ervan uit, dat je weet wat ik bedoel met deze modelauto uitgevers.