Le Mans 2006

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Schumi28
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Ben erg benieuwd wat er allemaal op modelautogebied te zien was :mrgreen: vorig jaar stonden daar ook al de nieuwste modellen voordat ze in de rest van europa waren.

Volgend jaar maar weer, als Indian Summer Festival niet samenvalt met Le Mans, dan wordt het lastig kiezen :shifty:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
Erikderaaf
Schaal: 1:18

Bericht door Erikderaaf »

Ik hoor allemaal van die spannende verhalen van diegene die er zijn geweest... denk dat ik volgend jaar maar eens erheen ga!
fish88

Bericht door fish88 »

Curbstone Models schreef:zo... ook net terug uit Le Mans..

eigenaar geworden van 2 paaltje uit de mason blanche chicane.... en een raceband... twee door jan getekende domepjes uit 2004 en 2005...

100.000 foto's ongeveer..

Corvette :worshippy:
Audi :? (die dingen maken echt geen geluid )

Panoz :worshippy:
Spyker..... :doh:
Dome..... tja... :cry:

prachtige dagen gehad.. vanaf maandag tot maandag...

Maak me maar jalours met de domes :snooty: , om de pijn te verzachten heb je misschien wat foto's :mrgreen:
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Curbstone Models
Contacteer:

Bericht door Curbstone Models »

hier dan ....

Afbeelding
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Verslag bezoek aan Le Mans 2006

Afbeelding

Vrijdag 16-6 vanuit Utrecht vertrokken via Sittard, Maastricht, redelijk geslapen in de dubbeldekker bus, waarin de beenruimte matig was. Na ontbijt zouden we rond 9 uur op het circuit aankomen, ware het niet dat de reisleiding de weg kwijt was. Nu kwamen we rond 11.30 aan en waren de historische races al begonnen. Wat wel grappig was, was dat we weer op Parking B6 bis Vert stonden door een trucje als VIP coach met iedereen een badge als official. De controles lieten ons door, waardoor we een stuk minder ver hoefde te lopen. Prachtig weer en tribune 34 op loopafstand.
Even rond gelopen, le village was helemaal verbouwd tot een wat cleane betonnen plein met grote winkels voor de sponsers. Achteraan wel enkele kleine winkeltjes met modellen en eten. Onder het tunneltje door langs tribune 14 t/m 18 was wel de straat met vele kraampjes. Heerlijk gestruind en verschillende modellen gekocht.

Tribune 34, trap D, rij 17 ring E stoel 350. Van zo'n beschrijving op mijn kaartje word ik wat zenuwachtig, maar ik vond het. De tribune was nog leeg en dat gaf me de kans om vanaf de railing het voorprogramma te bekijken. Het voelt bijna thuis als ik over de railing hang. De wagens stonden er al schuin aan de zijkant, de parade van de coureurs in de open wagens. De tropical girls die zwaaiend langskomen en de warm up lap voor de opstelling met de schoolmeisjes met de nummers. Kinderen in mini Le Mans wagens die piepend over het circuit rijden. Er is weer een goed aanwezig Oranje vak die zich laten horen met toeters en zien met Oranje rook als de Spykers en de Dome coureurs langskomen. Vanaf de railing schreeuw ik naar Jan met 2 anderen, die als altijd enthousiast terug zwaait.

Om 16.50 de opwarm ronde voor de start van 17.00 uur, een uur later door het WK voetbal. De 2 Audi r10 (nr 7-8) liggen voorop met daarachter de Pescaroles (nr 16-17), waar heel Frankrijk de hoop op heeft voor de winst. De diesel Audi's blijken echter weer sneller. Jan Lammers ligt mooi 6e met zijn WK Dome.

De Spykers van Coronel, Hezemans en Bleekemolen hebben nu een dakje, dat geeft weer een leuk nieuw model voor mijn verzameling.

De rollende start achter de Safety Car trekt al snel in de eerste ronde de 50 deelnemers uit elkaar. Jan Lammers pakt de 4e plek en de Audi's rijden voor de Pescarolo's. Na 6-7 rondes lappen ze de GT 1 wagens. Opvallende wagens vind ik de Lamborghini en de Saleen. De Lambo snerpt hoog over het circuit en de Saleen bromt hard.

Na 2 uur race ga ik even wandelen langs de kramen om wat te eten. Fransen hebben rare menu's, stokbrood met patat erin, veel vette happen en geen groenvoer. Ik loop van de tertre rouge bocht met de hoge bomen waar de wagens verdwijnen voor het lange rechte stuk naar de bochten voor start en finish. Ondanks een loop die ik donderdag had gedaan van 10 km. ben ik redelijk fit met een paar uur slaap. Met radio Le Mans aan in mijn oor, kan ik het verloop goed volgen. Een Aston maakt al in het begin van de race een forse crash en valt uit. In de eerst uren van de race vallen er 5 wagens uit.

Ik geniet van het geluid van de wagens, de Audi's zoeven langs, zacht en snel en dat terwijl ze diesel motoren hebben. De Spykers brommen en de Corvettes brommen het hardst met een vette rommel. Ook de Panoz kan aardig meebrommen. De Astons snerpen lager dan de Lambo, maar ook hard.

Kip met frites gegeten en in de invallende schemer rond 11 uur even terug naar de bus om mijn aanwinsten neer te leggen. Ik wil nog niet slapen want het donker maakt de race juist mooi, op de tribune foto's maken. De Spyker 85 is al uitgevallen helaas en in de ochtend erop blijken alle Nederlanders uitgevallen te zijn. De Spyker 86 lag nog een tijd 2e, Jan lag met zijn Dome zelfs 3e overall, maar Yoong crashte de wagen. Hij kon niet wennen aan het donker rijden. Ik zag hem ook voor tertre rouge een stuk gras meenemen en bijna de vangrails schampen.

Een paar uur geslapen in de geparkeerde bus en in de ochtend pannekoeken met grand marnier gegeten, erg lekker. Een dronken Engelsman van de nacht ervoor ligt in le village met half afgestroopte broek op het beton te slapen. Als hij wakker wordt trekt hij wankelend zijn broek weer op en steunt lang met zijn hoofd op een vuilniscontainer. Zo genieten zij van de race. Even het museum bezocht om 10 uur nadat ik me provisorisch heb opgefrist. Even de Porsche 917 nummer 21 aanraken, een ritueeltje. Er staat ook een 2CV die de wereld heeft rondgereden.

Vaderdag vandaag, vader geniet hoor! Even wat pennes met bolognaise saus gegeten en terug naar de tribune waar vanaf ik tot de finish ga kijken. Rond half 5 begint de vermoeid heid op de warme tribune toe te slaan. De controle posten van de teams worden afgebroken voordat de fans souvenirs mee kunnen nemen. Iedereen staat op om 17.00 uur als de winnaar in formatie met de anderen over de finish rijden. De Audi nummer 8 wint, de Pescarolo en de andere Audi vullen de rest van het podium. De hekken gaan open en de fans stromen over het asfalt voor de inhuldiging. Ik vertrek ook en loop door de tunnel naar de start. Via een enorme grindbak kom ik op het asfalt. Wow, dit voelt geweldig, het asfalt is warm, overal liggen stukken rubber van de banden van de race ervoor. Ik loop naar het podium met duizenden anderen, maar het lopen over het circuit pakt me het meest.

Le Mans 2006 is ten einde, de reis terug duurt lang, maar de slaap verkort het grotendeels prettig.
Laatst gewijzigd door Peter Parker op di 20 jun 2006 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

Leuk verslag Peter! :thump_up:

Ik ga erg m'n best doen om volgend jaar ook te gaan. Sommige dingen lijken me heel erg leuk, maar slaapgebrek en brakende engelsen ben ik niet zo'n fan van... :?

Voor alle LeMans gangers geldt: Foto's posten mag! :thump_up: :mrgreen:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Yurinator
Contacteer:

Bericht door Yurinator »

Kippenvel kreeg ik bij het lezen van dit verslag. Al 7 jaar lang zeggen we dat we in 2007 naar de 24H gaan (ik ben ondertussen afgestudeerd, maar mijn broer doet dit pas dit jaar en pas volgend jaar is er dus tijd en geen examens)...wat besliste die onverlaat nu een kleine maand geleden, dat hij nog eventjes 2 jaar extra erbij gaat doen.

Ik ga je tekstje afprinten en onder zijn neus duwen morgen (na zijn laatste examen). Wie weet veranderd hij dan van gedachte en weet hij toch zijn prioriteiten te stellen binnen een jaartje :).
model1op43
Contacteer:

Bericht door model1op43 »

Ik heb een kleine fotoimpressie van mijn Le Mans weekend staan op:

http://www.lemans-models.nl/LM2006.htm

voorproefje:
Afbeelding
Afbeelding
Meer dan 2100 modellen online !!!
Volg deze op http://www.lemans-models.nl, http://www.dakar-models.nl en @lemansmodels
Schumi28
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Schumi28 »

Haha :lol: geweldig man dat draagbare vaatje mee, je begint net niet Engels te worden :angel: leuke sfeerimpressie Mike :thump_up:
Afbeelding

Visit my website: Le Mans Modelcars
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

Hulde! :worshippy:

Actieshots heb ik al genoeg gezien, dan zijn dit soort sfeerplaatjes erg leuk! :thump_up:

Afbeelding

Schitterend! :mrgreen:
Better to let people wonder if you are a moron, than to open your mouth and remove all doubt.
Afbeelding

flickr op!
Curbstone Models
Contacteer:

1:18 24/7 schreef:Hulde! :worshippy:

Actieshots heb ik al genoeg gezien, dan zijn dit soort sfeerplaatjes erg leuk! :thump_up:

www.lemans-models.nl/LM2006/LM2006_39_BMS%20Aston%20Martin%20onderdelen.JPG

Schitterend! :mrgreen:
is dit nu een un-sealed body....
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Wazzzzzzzzzzzzuuuuuuuuuupppp!

Hierook weer een Le Mans Hooligan die teroeg is :mrgreen:

Was weer een erg gave tijd en weer veel ubergeile wagies gezien, nog wat leuke dingen gescoord zoals een origineel Le Mans paaltje :mrgreen: en gelijk mijn Corvette verzameling tot een wat grotere hoogte getild :dance:

Helaas kan ik met moeite foto's uploaden want net voor we op vakantie gingen is mij gewone pc doorgebrand :wall: en zit nu via de laptop te rommelen, maar alles stond op de gewone piecie dus is het even behelpen nu. Maar de sfeerfoto's komen eraan :mrgreen:

P.s. Mike, de site zal nu wel heel even erg op zich moeten wachten :oops: :shifty:
Curbstone Models
Contacteer:

Markopolo schreef:Wazzzzzzzzzzzzuuuuuuuuuupppp!

Hierook weer een Le Mans Hooligan die teroeg is :mrgreen:

Was weer een erg gave tijd en weer veel ubergeile wagies gezien, nog wat leuke dingen gescoord zoals een origineel Le Mans paaltje :mrgreen: en gelijk mijn Corvette verzameling tot een wat grotere hoogte getild :dance:

Helaas kan ik met moeite foto's uploaden want net voor we op vakantie gingen is mij gewone pc doorgebrand :wall: en zit nu via de laptop te rommelen, maar alles stond op de gewone piecie dus is het even behelpen nu. Maar de sfeerfoto's komen eraan :mrgreen:

P.s. Mike, de site zal nu wel heel even erg op zich moeten wachten :oops: :shifty:
goed om te horen dat jullie in ieder geval weer veilig thuis gekomen zijn...

onze paaljes staan al in de tuin te wachten op hun nieuwe bestemming...
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Moi zijn paaltje, even voor de duidelijkheid:

Afbeelding
deze dus :mrgreen:, krijgt een mooi plekje in de autosportkamer 8)
Curbstone Models
Contacteer:

Markopolo schreef:Moi zijn paaltje, even voor de duidelijkheid:

img157.imageshack.us/img157/9950/10095011vl.jpg
deze dus :mrgreen:, krijgt een mooi plekje in de autosportkamer 8)
das best een mooi paaltje
Plaats reactie