Verzameling OTF'er (Renault 5 Alpine Turbo)
- Maarten Mercedes
- Schaal: 1:18
- Contacteer:
- alain_1978
Re: Verzameling OTF'er (Renault 5 Alpine)
Ziet er een ferm modelletje met een heleboel details. Ik vind dit een straffe en knappe aanwinst

James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
Mooie reportage van de 5 Alpine,ik heb hem ook maar vind de kwaliteit van de lak heel zwak !!!
Verder vind ik de 5 Alpine in de kleuren van de Solido nog altijd het mooiste....
Verder vind ik de 5 Alpine in de kleuren van de Solido nog altijd het mooiste....
- Mr. Dj M.
In vergelijking met de Otto versie, is dit een stuk minder qua afwerking, maar de kleuren zijn top!
Dat moet ik trouwens ook nog even melden over de trio shots

Dat moet ik trouwens ook nog even melden over de trio shots

Veel zon en weinig wind, zowat de samenvatting van het klimaat de laatste week in België. Vandaar dat ik een open wagen wou tonen, en mijn recentste aanwinst leent zich daar perfect toe. Het is de knappe 1/18 Triumph TR3A van Kyosho (de uitgave van 1993).
De TR-saga startte in 1952 met het 20 TS-prototype. Die voldeed echter niet aan de vereisten. Het eerste serierijpe product was de TR2 met 2 l 4-cilinder. Kenmerkend was de diepe grille. De TR3 had fundamenteel veel overeenkomsten, enkel de grille en technische details verschilden. In 1958 verscheen de TR3A. Deze beschikte over een bredere grille met richtingaanwijzers en stadslichten. Ook plaatste Triumph portiergrepen met sloten toe. Motorisch beschikte de TR3A over een 90 pk sterke 1 991 CC 4-cilinder. Latere versies werden soms uitgerust met een 2 138 CC-variant.

Typerend voor de TR3A, deze grille.

De TR-saga startte in 1952 met het 20 TS-prototype. Die voldeed echter niet aan de vereisten. Het eerste serierijpe product was de TR2 met 2 l 4-cilinder. Kenmerkend was de diepe grille. De TR3 had fundamenteel veel overeenkomsten, enkel de grille en technische details verschilden. In 1958 verscheen de TR3A. Deze beschikte over een bredere grille met richtingaanwijzers en stadslichten. Ook plaatste Triumph portiergrepen met sloten toe. Motorisch beschikte de TR3A over een 90 pk sterke 1 991 CC 4-cilinder. Latere versies werden soms uitgerust met een 2 138 CC-variant.

Typerend voor de TR3A, deze grille.

- Ricardo
- Moderator
- Schaal: 1:43
- Contacteer:
Re: Verzameling OTF'er (Triumph TR3A)
Ziet er super uit voor een dubbel "klassiek" model 

- alain_1978
Aha deze ken ik van ergens. Heb zelf ook de groene versie staan. Dit is toch wel een heerlijk Kyosho model hé.
Ik ben er na al die jaren nog steeds niet op uitgekeken. Hele mooie foto's. Knappe aanwinst

Ik ben er na al die jaren nog steeds niet op uitgekeken. Hele mooie foto's. Knappe aanwinst

James May: 'Did I just hear you, Jeremy Clarkson, say that you'd like a bit less power?' Jeremy: 'Yes you did.'
- ronald-clio
- Schaal: 1:43
ook dit is weer een super leuk model 

Roest En Narigheid Achtervolgt U Lange Tijd........... en toch heb ik er een zwak voor!?!
Werkelijk een prachtig schaalmodel van een prachtige klassieker 

nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20
Mijn site: www.auto43.nl
- MitsuGalant
Zeer leuk model deze Triumph 

- peugeot-gek
terug zeer knappe foto's van een ook zeer mooi model
greetz

greetz

Wat zijn oude wagens toch leuk.
Ford Sierra RS Cosworth
In 1982 lanceerde Ford de Sierra. Vergeleken met de Taunus/Cortina was het design revolutionair. Het aerodynamische koetswerk had tijd nodig om de kopers te overtuigen.
De toenmalige sportieve versie, de XR4i, werd in de USA aangeboden als Merkur XR4Ti (met 2.3-l Mustang 4-cilinder). Deze Merkur ’s bleken geen succes te zijn, maar de ervaring opgedaan in de racerij met deze wagens gaf licht aan de ultieme-straat Ford van de 80’s: de Sierra RS Cosworth. Om kosten te besparen, besloot Ford de 3-deurs Sierra als basis te nemen en te voorzien van een aerokit. Die aerokit bestond uit de spoiler, de bumper met ventilatieopeningen, de louvres in de motorkap en de verbredingen op de flanken. De krachtbron werd betrokken bij Cosworth: een 204 pk sterke 1 993 CC 4-in-lijn met een Garett T3-turbo en intercooler.
Om kostenbesparende redenen bood Ford een beperkt kleuren- (zwart, wit & Moonstone Blue) en optiepalet aan (centrale vergrendeling en/of elektrisch bediende zijruiten).
Persoonlijk vind ik wit de Sierra RS Cosworth-kleur, nog meer dan de zwarte variant. De detaillering van deze 1/18 AutoArt is simpelweg goed.

Air ducts voor betere remmenkoeling.

Zonder dit is een Cosworth geen Cosworth, vind ik.

Sportiviteit in een interieur betekende indertijd naar de bestuurder gericht.

De toenmalige sportieve versie, de XR4i, werd in de USA aangeboden als Merkur XR4Ti (met 2.3-l Mustang 4-cilinder). Deze Merkur ’s bleken geen succes te zijn, maar de ervaring opgedaan in de racerij met deze wagens gaf licht aan de ultieme-straat Ford van de 80’s: de Sierra RS Cosworth. Om kosten te besparen, besloot Ford de 3-deurs Sierra als basis te nemen en te voorzien van een aerokit. Die aerokit bestond uit de spoiler, de bumper met ventilatieopeningen, de louvres in de motorkap en de verbredingen op de flanken. De krachtbron werd betrokken bij Cosworth: een 204 pk sterke 1 993 CC 4-in-lijn met een Garett T3-turbo en intercooler.
Om kostenbesparende redenen bood Ford een beperkt kleuren- (zwart, wit & Moonstone Blue) en optiepalet aan (centrale vergrendeling en/of elektrisch bediende zijruiten).
Persoonlijk vind ik wit de Sierra RS Cosworth-kleur, nog meer dan de zwarte variant. De detaillering van deze 1/18 AutoArt is simpelweg goed.

Air ducts voor betere remmenkoeling.

Zonder dit is een Cosworth geen Cosworth, vind ik.

Sportiviteit in een interieur betekende indertijd naar de bestuurder gericht.

Re: Verzameling OTF'er (Ford Sierra RS Cosworth)
Heel mooi model! Beide trouwens 

Re: Verzameling OTF'er (Ford Sierra RS Cosworth)
Prachtig model van een aparte en brute wagen.
Toch denk ik dat Moonstone Blue de meest gekozen kleur was destijds, teminste dat is wat ik opmaak als ik naar het straatbeeld keek in die tijd.
Als je ze zag rijden was het vrijwel altijd in de blauw/grijze kleur.
Hoe dan ook, super model en de 1/43 variant staat ook hier hoop op de lijst.
Toch denk ik dat Moonstone Blue de meest gekozen kleur was destijds, teminste dat is wat ik opmaak als ik naar het straatbeeld keek in die tijd.
Als je ze zag rijden was het vrijwel altijd in de blauw/grijze kleur.
Hoe dan ook, super model en de 1/43 variant staat ook hier hoop op de lijst.

nieuw in collectie: Ferrari SF90 Stradale -- Nismo GT-R R35 N Attack Package -- Alfa Romeo Giulia GTAM -- Ferrari LaFerrari Aperta -- Ferrari FXXK -- Commer 8 CWT Van -- Maserati MC20