F1 2007

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
supernova

Bericht door supernova »

Ik heb dit seizoen al een paar keer gedacht dat het niet slechter kon gaan met Spyker. Helaas blijven ze maar downhill van het ene drama naar het andere denderen. :cry: Hoewel ik er niet van hou om teams de grond in te boren kan ik Spyker met moeite nog serieus nemen als Formule 1 team. Zelfs Super Aguri was in hun eerste seizoen professioneler bezig.
Dat neemt trouwens niet weg dat er vast nog wel een Spyker modelletje in m'n verzameling gaat komen.
Ferrari10flrb
Schaal: 1:43
Contacteer:

F12007

Bericht door Ferrari10flrb »

Erg symbolisch voor het huidge Spyker.

Wat ik wel sneu vind is dat NOS teletekst normaal gesproken bijzonder weinig meldt over de F1 maar nu in één wel over het feit dat Spyker niet door de crashtest komt, triest.
Laatst gewijzigd door Ferrari10flrb op vr 24 aug 2007 10:53, 1 keer totaal gewijzigd.
rsh_scuderia
Moderator
Schaal: 1:18

Bericht door rsh_scuderia »

Volgens mij was er verlede jaar een van de top-4 teams die ook niet door de (zijwaartse crash) crashtest kwam. Je zoekt als team uiteraard de balans op tussen wat je moet doen en wat je wilt doen met een auto. Zal wel goed gaan komen. :thump_up:
motorhead
MAF Adviseur

Bericht door motorhead »

Spyker weer onder vuur schuldeisers

AMSTERDAM - Sportwagenfabrikant Spyker verkeert weer eens in zwaar weer. Twee schuldeisers hebben het faillissement aangevraagd. Dat geldt zowel voor het moederbedrijf als voor het Formule-1 Team, zo meldt het AD vanmorgen.
De schuldeisers zijn verzekeringsconcern Zurich - dat €295.000 aan premies vordert- en om een particulier uit Maastricht, die €50.000 tegoed heeft van de autofabrikant. Het faillisement is aangevraagd bij de griffie van de rechtbank in de Limburgse stad.

Volgens oprichter en mededirecteur Victor Muller gaat het bij de verzekeraar slechts om een dispuut over de hoogte van de premies, dat netjes zal worden afgehandeld.

Spyker verkeert financieel in zwaar weer en heeft zijn beurswaarde door een reeks negatieve berichten sterk zien dalen in de afgelopen maanden. .
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

motorhead schreef:
Spyker weer onder vuur schuldeisers

AMSTERDAM - Sportwagenfabrikant Spyker verkeert weer eens in zwaar weer. Twee schuldeisers hebben het faillissement aangevraagd. Dat geldt zowel voor het moederbedrijf als voor het Formule-1 Team, zo meldt het AD vanmorgen.
De schuldeisers zijn verzekeringsconcern Zurich - dat €295.000 aan premies vordert- en om een particulier uit Maastricht, die €50.000 tegoed heeft van de autofabrikant. Het faillisement is aangevraagd bij de griffie van de rechtbank in de Limburgse stad.

Volgens oprichter en mededirecteur Victor Muller gaat het bij de verzekeraar slechts om een dispuut over de hoogte van de premies, dat netjes zal worden afgehandeld.

Spyker verkeert financieel in zwaar weer en heeft zijn beurswaarde door een reeks negatieve berichten sterk zien dalen in de afgelopen maanden. .
Raar verhaal, niet? echter is de beurswaarde al weer aardig opgekrabbeld. Spyker zegt van niks te weten.

Toegevoegd na 1 uren 13 minuten:

Ft meldt:

Na een bericht in het Algemeen Dagblad op 28 augustus 2007, waarin werd gesteld dat het faillissement van Spyker Cars NV was aangevraagd door schuldeisers, kelderde het aandeel op Euronext met 12%. Noch bij de Maastrichtse rechtbank (waar de faillissementsaanvraag zou zijn ingediend), noch bij de verzekeraar van Spyker bleek echter iets bekend te zijn. Spyker verzocht vervolgens de Autoriteit Financiële Markten een en ander te onderzoeken
jonnoT
Schaal: 1:87

Bericht door jonnoT »

Het aandeel Spyker was toch druk aanhet kledderen :P Persoonlijk kan ik de bedrijfsvoering ook niet echt volgen. Zoveel activiteiten die geld vreten en dat voor zo'n jong bedrijf. Denk dat Spyker binnen niet al te lange tijd weer onderdeel uit maakt van de historie 8)
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Kunnen we niet beter wachten tot de storm in deze glas water uitbreekt tot een Tsunami, want:
Het Algemeen Dagblad berichtte gisteren over een faillissementsaanvraag voor Spyker, maar de bestuursvoorzitter van Spyker Cars N.V., Hans Hugenholz, zegt van niets te weten. Dit wordt onder andere gemeld op de website van het Algemeen Dagblad zelf.

"Er is door de verzekeraar (Zürich - red.) wel gedreigd met een faillissementsaanvraag, maar bij mijn beste weten is dat niet tot uitvoering gebracht. Wij zijn nog steeds met elkaar in gesprek", aldus Hugenholz.

Ook de rechtbank van Maastricht laat via woordvoerder Bertram weten dat er "tot op dit moment" geen aanvraag is gedaan. Verzekeringsconcern Zürich onthoudt zich van commentaar: "Wij praten niet via de pers over onze relaties".

Dat neemt niet weg dat meerdere schuldeisers actief zijn benaderd door incassobureaus voor gesprekken over een faillissementsaanvraag. Door de berichten kelderde de koers van het aandeel Spyker Cars N.V. vanochtend aanzienlijk. Ook is er behoorlijk wat onrust onstaan onder schuldeisers. Het concern presenteert aanstaande vrijdag de halfjaarcijfers.

Noot van de auteur: Het is nog niet duidelijk wat de bron van dit gerucht is geweest.

Bron: ad.nl (Algemeen Dagblad)

UPDATE

In een officieel persbericht maakt Spyker Cars N.V het volgende bekend in een reactie op het bericht in het Algemeen Dagblad van vanochtend:

- Het artikel heeft geen feitelijke basis.
- De Rechtbank van Maastricht heeft bevestigd dat er geen faillissementsaanvragen zijn gedaan voor Spyker Cars N.V.
- Doordat Spyker gevestigd is in Zeewolde, zouden dergelijke aanvragen bij de rechtbank van het district Zwolle-Lelystad gedaan moeten worden. Ook deze rechtbank bevestigt dat er geen faillissementsaanvragen tegen Spyker zijn ingediend.
- Het bedrijf Zürich is inderdaad een crediteur van Spyker maar er zijn gesprekken gaande over een uitstel van betaling. Ook Zürich heeft bevestigd geen faillissementsaanvraag gedaan te hebben.
- Incassobedrijf Bos, genoemd in het artikel van AD, heeft in een persbericht vanmiddag aangegeven niet betrokken te zijn bij eventuele faillissementsaanvragen tegen Spyker Cars. In hun persbericht stellen zij: "In verschillende artikelen in de media is ten onrechte gesteld dat Bos Incasso betrokken is bij een faillissementsaanvraag voor Spyker Cars N.V.. Bij Bos Incasso hebben wij hier geen weet van."

Het Algemeen Dagblad heeft een herzien artikel geplaatst op haar website en bevestigd dat dit artikel ook in de krant van morgenochtend geplaatst wordt. Spyker zal zich nog beraden op eventuele verdere stappen en geeft aan dat ze valse informatie over hun financiële situatie van geen enkele mediabron accepteren.

Aldus het persbericht van Spyker. Het volledige bericht is (in het Engels) te lezen op Spykercars.nl.
Bij elke scheet wordt Spyker hier nu gepost terwijl het 9 van de 10 om niks gaat, en het verder weinig toegevoegde waarde voor het F1 topic is.
Zou het team op de fles gaan, dan zien we dat wel weer en is er reden om te posten :thump_up:
buttonfreak
Schaal: 1:64
Contacteer:

Bericht door buttonfreak »

Een Tsunami in een glas water. Dat is vervelend vootr de tafel misschien, maar dat maak je relatief makkelijk droog...
Jolly Club

Bericht door Jolly Club »

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/motorsp ... 003042.stm

Allememachies Adriaantje, wat is die Spanjaard een backstabbin' son of a b!tc# :thump_down: Als ik Ron Dennis was, plofte er voor het eind van het seizoen nog zo'n Benz-blok bij deze lutser!

Dat de man geen team-spirit heeft was al langer bekend, maar dit slaat werkelijk alles....

Waar is ons gewaardeerde lid Jos als je hem nodig hebt, zou best eens willen weten hoe een Alonso-fan (zijn ze er nog ??) tegen dit soort zaken aan kijkt... :eh:

- I'm not interested in facts, I find they tend to cloud my judgement. -
Ferrari10flrb
Contacteer:

F1 2007

Groot respect voor de overwinning van Hamilton :worshippy: :thump_up: Ondanks het feit dat hij voor dat KGB team rijdt :wink: :lol:
Gelukkig is die spanjool :angry_finger: :nuts: :wall: uitgevallen.

Ferrari weer behoorlijk amateuristisch bezig met de banden begint zolangzamerhand weer een echte italiaanse chaos te worden. Kan me niet voorstellen dat dit ook gebeurt was onder het bewind van Schumacher/Brawn. Mag hopen dat ze het niet in hun spaggettihoofden halen om die spanjool aan te nemen. Want dan is de lol er helemaal. Massa mag van mij rustig naar Toyota want met hem win je de titel toch echt niet. Maar als Todt ook nog wvertrekt dan zie ik de toekomst van Ferrari duister in. Dan moet Schumacher de boel in 2010 weer gaan redden.

Verder ook een leuke race de FIA moet gewoon bij een aantal races de baan onder water zetten 8).
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:D zeer blij om de overwinning van hamilton en ook zeer blij dat de verader alonzo er uit ging .maar nu mijn grote liefde McLAREN gaan vergelijken met KGB daar wordt ik :angry_finger: :naughty: om .het gaat bij ferrari inderdaad niet goed want op wat sloeg nu de banden keuze op,gelukkig heeft kimi nog een zeer goede race gereden ,dat is toch mijn lievelings piloot van nu,mischien terug een ruil doen alonso naar ferrari kan hij daar de sfeer gaan verpesten en kimi terug naar McLAREN zou dat geen goed ideé zijn :mrgreen:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ferrari10flrb
Contacteer:

F1 2007

117ayrton schreef::D zeer blij om de overwinning van hamilton en ook zeer blij dat de verader alonzo er uit ging .maar nu mijn grote liefde McLAREN gaan vergelijken met KGB daar wordt ik :angry_finger: :naughty: om .het gaat bij ferrari inderdaad niet goed want op wat sloeg nu de banden keuze op,gelukkig heeft kimi nog een zeer goede race gereden ,dat is toch mijn lievelings piloot van nu,mischien terug een ruil doen alonso naar ferrari kan hij daar de sfeer gaan verpesten en kimi terug naar McLAREN zou dat geen goed ideé zijn :mrgreen:
Niet boos worden Vic, was maar een grapje :wink: Kimi reed idd een zeer goede race met een droogweer afstelling. En ik hoop dat Kimi echt bij Ferrari blijft. Maar Ferrari heeft dus duidelijk niet op de japanse buienradar.jp gekeken. En Mclaren mag voor mij Alonso houden of anders Renault blij maken.
117ayrton
Contacteer:

Re: F1 2007

Bericht door 117ayrton »

Ferrari10flrb schreef:[..]

Niet boos worden Vic, was maar een grapje :wink: Kimi reed idd een zeer goede race met een droogweer afstelling. En ik hoop dat Kimi echt bij Ferrari blijft. Maar Ferrari heeft dus duidelijk niet op de japanse buienradar.jp gekeken. En Mclaren mag voor mij Alonso houden of anders Renault blij maken.
:mrgreen: gelukkig dat het maar een grap was ,ging bijna je topic in mijn zwarte lijst zetten :mrgreen:
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ferrari10flrb
Contacteer:

Re: F1 2007

117ayrton schreef:[..]
:mrgreen: gelukkig dat het maar een grap was ,ging bijna je topic in mijn zwarte lijst zetten :mrgreen:
En dat zou ik niet willen hoor :wink: :mrgreen:
Peter Parker
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Peter Parker »

Ik gun het Hamilton van harte dit wereldkampioenschap, nog 2 :pray:
Plaats reactie