F1 2007

Alles over Autosport kun je hier bespreken.
Markopolo
Forumbestuur
Schaal: 1:43
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Er is nog hoop na de regenbui :mrgreen:
Liuzzi krijgt straf, punt voor Spyker

Spyker heeft tijdens de Grand Prix van Japan haar eerste punt in de Formule 1 weten te bemachtigen. De Nederlandse renstal, waarvan gisteren de aandeelhouders instemden met een verkoop, sloot de race op Fuji af met Adrian Sutil op de negende plaats. Na de race kreeg Vitantonio Liuzzi echter een tijdstraf. Hij kon daardoor zijn behaalde wk-punt inleveren bij Spyker F1-coureur Sutil.

Vitantonio Liuzzi, die als achtste was gefinisht, kreeg na afloop van de Japanse Grand Prix een tijdstraf van 25 seconden bovenop zijn eindtijd in de race. De Italiaan kreeg de straf omdat hij in de 55e ronde Sutil had ingehaald terwijl er op dat moment met gele vlaggen werd gezwaaid. Door de straf schuift Sutil op naar de achtste plaats. Spyker wordt zodoende beloond met het eerste punt van het seizoen.

Sutil zei na de bekendmaking: "We hebben het punt, na al het harde werken dit seizoen, helemaal verdiend. Eindelijk hebben we hem! Het is een fantastisch gevoel, ook al hebben we hem niet strijdend gewonnen. Maar dit is de juiste beslissing. Er was geen groene vlag na de gele. Wij hebben toen correct gehandeld en vandaar dat we dit punt hebben gekregen."
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

Markopolo schreef:Er is nog hoop na de regenbui :mrgreen:
Liuzzi krijgt straf, punt voor Spyker

Spyker heeft tijdens de Grand Prix van Japan haar eerste punt in de Formule 1 weten te bemachtigen. De Nederlandse renstal, waarvan gisteren de aandeelhouders instemden met een verkoop, sloot de race op Fuji af met Adrian Sutil op de negende plaats. Na de race kreeg Vitantonio Liuzzi echter een tijdstraf. Hij kon daardoor zijn behaalde wk-punt inleveren bij Spyker F1-coureur Sutil.

Vitantonio Liuzzi, die als achtste was gefinisht, kreeg na afloop van de Japanse Grand Prix een tijdstraf van 25 seconden bovenop zijn eindtijd in de race. De Italiaan kreeg de straf omdat hij in de 55e ronde Sutil had ingehaald terwijl er op dat moment met gele vlaggen werd gezwaaid. Door de straf schuift Sutil op naar de achtste plaats. Spyker wordt zodoende beloond met het eerste punt van het seizoen.

Sutil zei na de bekendmaking: "We hebben het punt, na al het harde werken dit seizoen, helemaal verdiend. Eindelijk hebben we hem! Het is een fantastisch gevoel, ook al hebben we hem niet strijdend gewonnen. Maar dit is de juiste beslissing. Er was geen groene vlag na de gele. Wij hebben toen correct gehandeld en vandaar dat we dit punt hebben gekregen."
:mrgreen: torro rosso gaat in beroep dus nog even afwachten
http://117ayrton.mijnalbums.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ferrari10flrb
Contacteer:

F1 2007

Bericht door Ferrari10flrb »

Dat puntje gun ik Sutil wel.

Liuzzi is slecht gecoached vanuit de pits en volgens mij is Liuzzi zelf ook niet de meest intelligente coureur. Hij was aanzienlijk sneller dus waarom dan niet even wachten totdat er echt nergens meer gelevlaggen te zien waren?
boerke04

Bericht door boerke04 »

geef die titel van constructeurs maar aan B.M.W die verdienen hem het meest van allen
Nog even geduld Vic!!! 8) :lol:

http://www.nu.nl/news/1258965/47/%27Fer ... en%27.html
Afbeelding
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

'Ferrari bezit geheime informatie McLaren'
Uitgegeven: 3 oktober 2007 12:40
Laatst gewijzigd: 3 oktober 2007 13:50

AMSTERDAM - McLaren is niet het enige team dat zich schuldig maakte aan spionage. Voormalig Ferrari-ingenieur Nigel Stepney verklaarde aan Grandprix.com dat hij informatie ruilde met zijn McLaren-collega Mike Coughlan. Ferrari bezit dus geheime informatie over de McLaren en gebruikt die ook.

“Iedereen denkt dat ik enkel informatie aan McLaren bezorgde, maar ik wist ook alles over hun wagen. Ik kende hun gewichtsverdeling, kreeg informatie over verschillende onderdelen van de auto en wist wanneer ze hun pitstops zouden maken”, verklaarde de ontslagen Ferrari-ingenieur.

De Brit vindt het niet fair dat enkel McLaren een straf kreeg. Stepney beweert namelijk dat het Italiaanse team de informatie over concurrent McLaren heeft gebruikt.
als dat waar is dan moet inderdaad BMW de titel krijgen en Ferrari ook een monster boete ben benieuwd
1:18 24/7
Schaal: 1:18

Bericht door 1:18 24/7 »

De beste man heeft al eerder Ferrari met poeder willen saboteren, nu dus op deze manier. Hij heeft geen bewijzen en hij komt er nu pas mee. Erg geloofwaardig! :thump_up:
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

1:18 24/7 schreef:De beste man heeft al eerder Ferrari met poeder willen saboteren, nu dus op deze manier. Hij heeft geen bewijzen en hij komt er nu pas mee. Erg geloofwaardig! :thump_up:
:mrgreen: tja als of ferrari zuiver op de graag zou zijn zeker :mrgreen: maar ja we komen er toch niet achter wat waar en niet waar is .
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

:angry_finger: wat een sullige manier van hamilton om zo te handelen in de g.p.van china ze zijn nu wel echt :nuts: geworden bij McLAREN hoe dommer kan je een titel te grabbel geven 1 adres lewis hamilton en McLAREN ik heb vandaag echt een woede aanval gehad tegen mijn geliefde team als ik aan ron dennis had gekunt was de man dood en ik in een chinese gevangenis.ik hoop nu toch stilletjes dat kimi de titel nog kan pakken want mijn vertrouwen in hamilton heeft nu toch wel een harde klap gehad .wie dit natuurlijk graag zag gebeuren was alonso .
vivado ferrari collection
Contacteer:

Bericht door vivado ferrari collection »

117ayrton schreef::angry_finger: wat een sullige manier van hamilton om zo te handelen in de g.p.van china ze zijn nu wel echt :nuts: geworden bij McLAREN hoe dommer kan je een titel te grabbel geven 1 adres lewis hamilton en McLAREN ik heb vandaag echt een woede aanval gehad tegen mijn geliefde team als ik aan ron dennis had gekunt was de man dood en ik in een chinese gevangenis.ik hoop nu toch stilletjes dat kimi de titel nog kan pakken want mijn vertrouwen in hamilton heeft nu toch wel een harde klap gehad .wie dit natuurlijk graag zag gebeuren was alonso .
It aint over, till it's over! Klasse van Kimi :clap: (En Vettel :thump_up: )
1:18 24/7

Bericht door 1:18 24/7 »

Tut tut, give the man a break! z'n eerste foutje als debutant en de beste man wordt nu gewoon 1 grand prix later wereldkampioen in z'n debuutjaar!!! :worshippy:

Met dank aan stepney en ron dennis, dus waarom je die laatste in elkaar wil tikken?! :eh:
117ayrton
Contacteer:

Bericht door 117ayrton »

1:18 24/7 schreef:Tut tut, give the man a break! z'n eerste foutje als debutant en de beste man wordt nu gewoon 1 grand prix later wereldkampioen in z'n debuutjaar!!! :worshippy:

Met dank aan stepney en ron dennis, dus waarom je die laatste in elkaar wil tikken?! :eh:
ik begrijp niet waarom McLAREN die kerel niet hebben binnen geroepen dat is toch echt met vuur spelen ,lewis is als een zoon voor ron dennis en dan doen ze zo iets ONBEGRIJPELIJK
fish88

Bericht door fish88 »

Dat ze hem hebben laten doorrijden met zo'n band :thump_down:

Afbeelding
Afbeelding
Juan Pablo Montoya: "There are no prisoners. We're not taking any prisoners."
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Je gokt :mrgreen: en wie verkeerd gokt moet op de blaren zitten, en in dit geval op het canvas :angel:
Ze hebben Hamilton proberen buiten te houden tot zijn reguliere pitstop anders had hij 2x binnen 10 rondes binnen moeten komen, het ging goed tot meneer de bocht miste en 4 chinese van repectievelijk 10, 12, 16 en 19 kg. een 650+ kg. bolide uit het grind te moeten duwen :lol:

Mooi dat het tot het einde spannend blijft :thump_up:
jerico
Contacteer:

Bericht door jerico »

idd, prachtig dat het tot het einde spannend blijft :thump_up: . Die auto had toch never nooit uit de grindbak gekomen, alle 4 zijn wielen waren los van de grond(grind).

greetz,

jerico
Afbeelding
Markopolo
Forumbestuur
Contacteer:

Bericht door Markopolo »

Even het rekensommetje:
Formule1nieuws.nl schreef:Door het uitvallen van Lewis Hamilton in China en de eerste plaats van Kimi Raikkonen die gevolgd werd door Fernando Alonso is het uiterst spannend geworden wie volgende race er met het kampioenschap vandoor gaat. Het is namelijk sinds 1986 niet meer voorgekomen dat nog drie coureurs kans maakte op de titel in de laatste race.

In het kampioenschap staat Hamilton nu nog steeds eerste met 107 punten. Op plaats twee staat Alonso met 103 punten gevolgd door Raikkonen op plaats drie met 100 punten. Nu is de vraag wie wordt met welke uitslag kampioen. Dit is hieronder weergegeven.

Lewis Hamilton wordt wereldkampioen als …

- hij minstens op plaats twee finisht
- hij derde of vierde wordt en Alonso niet wint
- hij vijfde wordt en Alonso niet eerste of tweede wordt
- hij zesde of zevende wordt, Alonso niet eerste of tweede wordt en Raikkonen niet wint
- hij achtste wordt, Alonso niet bij de eerste drie finisht en Raikkonen niet eerste of tweede wordt
- hij geen punt behaald, Alonso niet bij de eerste vier eindigt en Raikkonen niet op de eerste of tweede plaats finisht

Fernando Alonso wordt wereldkampioen als …

- hij wint en Hamilton maximaal derde wordt
- hij tweede wordt en Hamilton niet bij de eerste vijf zit
- hij derde wordt, Hamilton niet bij de eerste zeven zit en Raikkonen niet wint
- hij vierde wordt, Hamilton geen punt behaald en Raikkonen niet op de eerste of tweede plaats finisht

Kimi Raikkonen wordt wereldkampioen als …

- hij wint, Hamilton niet bij de eerste vijf finisht en Alonso niet op de eerste of tweede plaats finisht
- hij tweede wordt, Hamilton niet bij de eerste zeven zit en Alonso niet bij de eerste drie finisht

Ze komen alle drie op een gelijk aantal punten uit

Het is mogelijk dat Hamilton, Alonso en Raikkonen op hetzelfde aantal punten uitkomen. Namelijk 108 punten.

Dit als Raikkonen tweede wordt, Alonso vierde en Hamilton achtste.

Dan geldt er de regel dat degene met de meeste overwinningen wint. In dit geval is dat Raikkonen met vijf overwinningen tegen vier overwinningen van Hamilton en Alonso.
Plaats reactie