De foto's en info van de VW's en Fiats blijven nog altijd leuk om te lezen
Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Re: Straatauto: De 50-er, 60-er, 70-er en (soms) de 80-er jaren
Mooie Alpine!
- straatauto
- Contacteer:
Norev maakt mooie 1:18 modellen; de Alpine mag er wezen Chummy!
Als ik zo het interieur van de VW411 zie (foto Tripoux) dan kan ik me voorstellen dat deze VW erg veel binnenruimte had; de bekleding van de deuren is vergeleken met huidige auto's erg dun uitgevoerd.
Leuk eigenlijk die interieurfoto's.
Zo liep ik laatst tegen een dashboard-foto aan van van een auto Datsun Cherry waar ik zelf in de jaren 70 in gereden heb.
Als je zo'n foto uitvergroot is het nét of je er weer achter zit!
Misschien een idee voor een nieuw topic?..... modellen met bijbehorende interieur / dashboard-foto ? Wie pakt het op?
Vandaag laat ik nog maar eens twee Pontiacs zien; ik heb deze modellen welliswaar al eens op andere foto's in het topic gezet, maar tóch..........
Binnenkort ga ik weer wat voorraad foto's opbouwen voor ons topic.
Pontiac moest destijds (1926) bij General Motors het gat dichten tussen de duurste Chevrolet en de goedkoopste Buick.
De opzet slaagde!
Pontiac Torpedo Eight (top down) 1948 Conquest Models
Pontiac Sedan Delivery ( Gulf oil ) 1953 Brooklin

Als ik zo het interieur van de VW411 zie (foto Tripoux) dan kan ik me voorstellen dat deze VW erg veel binnenruimte had; de bekleding van de deuren is vergeleken met huidige auto's erg dun uitgevoerd.
Leuk eigenlijk die interieurfoto's.
Zo liep ik laatst tegen een dashboard-foto aan van van een auto Datsun Cherry waar ik zelf in de jaren 70 in gereden heb.
Als je zo'n foto uitvergroot is het nét of je er weer achter zit!
Misschien een idee voor een nieuw topic?..... modellen met bijbehorende interieur / dashboard-foto ? Wie pakt het op?
Vandaag laat ik nog maar eens twee Pontiacs zien; ik heb deze modellen welliswaar al eens op andere foto's in het topic gezet, maar tóch..........
Binnenkort ga ik weer wat voorraad foto's opbouwen voor ons topic.
Pontiac moest destijds (1926) bij General Motors het gat dichten tussen de duurste Chevrolet en de goedkoopste Buick.
De opzet slaagde!
Pontiac Torpedo Eight (top down) 1948 Conquest Models
Pontiac Sedan Delivery ( Gulf oil ) 1953 Brooklin

Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
Dat zullen wel hele zware modellen zijn! Maar wat een prachtige auto's zijn het toch. Met een heerlijk klinkende V8 uiteraard...
Wat betreft dashboards: laat ik dan ook maar even een fotootje plaatsen van het dash van de Volvo 300-serie tot 1982. Mét dunne portieren
Edit: foto's verwijderd i.v.m. hoog offtopicgehalte
Wat betreft dashboards: laat ik dan ook maar even een fotootje plaatsen van het dash van de Volvo 300-serie tot 1982. Mét dunne portieren
Edit: foto's verwijderd i.v.m. hoog offtopicgehalte
Laatst gewijzigd door volvofiel op za 02 feb 2008 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk dat eventuele dashboardfoto's wel modelauto gerelateerd moeten blijven. Anders kunnen we beter naar het Autoweekforum gaan. Een 1:1 dashboardfoto als illustratie van een besproken modelauto is natuurlijk prima. Macrofoto's van modelauto-interieurs kunnen ook erg leuk zijn. Bepaalde merken maken daar best veel werk van en vaak is er een raampje 'naar beneden gedraaid', zodat je er goed zicht op hebt.
Uiteraard, daar ben ik het gelijk mee eens. Je hebt gelijk dat het redelijk veel offtopic is
Ik zal het niet meer doen
Als goedmaker zal ik komend weekend (voor zover er nog weekend is) foto's maken van een hier in West-Europa vrij zeldzame Fiat 126 van Welly. Geen schaal 1/43, maar iets groter. Aangezien het een kleine auto is heeft hij de formaten van een iets te groot uitgevallen 1/43.
Als goedmaker zal ik komend weekend (voor zover er nog weekend is) foto's maken van een hier in West-Europa vrij zeldzame Fiat 126 van Welly. Geen schaal 1/43, maar iets groter. Aangezien het een kleine auto is heeft hij de formaten van een iets te groot uitgevallen 1/43.
't Is geen beschuldiging hoor. De drijfveer van alle modelautoverzamelaars blijft toch de 1:1 auto. Maar we moeten de forumbeheerder een beetje te vriend houden gezien eerdere ervaringen
Binnenkort meer over hoe het verder ging met mijn vitrinekast...
Binnenkort meer over hoe het verder ging met mijn vitrinekast...
- Peter Parker
- Forumbestuur
- Contacteer:
tripoux schreef:'t Is geen beschuldiging hoor. De drijfveer van alle modelautoverzamelaars blijft toch de 1:1 auto. Maar we moeten de forumbeheerder een beetje te vriend houden gezien eerdere ervaringen![]()
Yessssssssssss..........

We hebben daar onze controleurs voor hahahahaha
Whoeáh!!
Die mogen ze wel eens wat te eten geven zeg.
Maar alle stekheid op een gokje: die Amerikanen zijn mooi om te zien. Op Cuba zie je ze nog steeds in het straatbeeld, en deze beide passen daar naadloos in. Trouwens, de Alpine van Chummy dj ziet er ook mooi uit. Op de grotere foto kun je gelukkig wat meer details zien. Ga zo door, Chummy!
Maar alle stekheid op een gokje: die Amerikanen zijn mooi om te zien. Op Cuba zie je ze nog steeds in het straatbeeld, en deze beide passen daar naadloos in. Trouwens, de Alpine van Chummy dj ziet er ook mooi uit. Op de grotere foto kun je gelukkig wat meer details zien. Ga zo door, Chummy!
Rock & Roll!!!
Oeps, bijna vergeten. Hier de Fiat 2100:

Deze 2100 komt van een of andere oldtimerbeurs, ik weet niet meer waar. Wel weet ik nog dat dit modelletje niet duur was want de 'steentjes' ontbraken uit de koplampen, zogezegd. Ik heb ergens een paar van die facetsteentjes op de kop getikt en er ingelijmd. Eigenlijk wilde ik deze ook nog restaureren maar ik heb besloten dat 'ie zo wel mooi genoeg is. Dit is een modelletje van Corgy Toys en je komt ze nog regelmatig tegen op allerlei beurzen etcetera.

Deze 2100 komt van een of andere oldtimerbeurs, ik weet niet meer waar. Wel weet ik nog dat dit modelletje niet duur was want de 'steentjes' ontbraken uit de koplampen, zogezegd. Ik heb ergens een paar van die facetsteentjes op de kop getikt en er ingelijmd. Eigenlijk wilde ik deze ook nog restaureren maar ik heb besloten dat 'ie zo wel mooi genoeg is. Dit is een modelletje van Corgy Toys en je komt ze nog regelmatig tegen op allerlei beurzen etcetera.
Rock & Roll!!!
- straatauto
- Contacteer:
Ik denk dat mijn idee van dashboard-foto's inderdaad te veel off-topic was.
De Fiat 2100 van Veicolo (wat betekent deze naam eigenlijk?) is weer dubble nostalgie: vooral het nostalgische speelgoed in zandbak-kwaliteit en natuurlijk óók de nostalgie van de Fiat zelf met z'n indertijd modieuse kleine staartvinnetjes.
Vorig weekend liet ik foto's zien van de Kadett City van onze Nederlandse fabrikant Neo.
Neo maakt nog meer moois en ik heb er inmiddels een stuk of 5 waaronder deze twee fraaie Mercedessen (eigenlijk niet voor 100% straatversies i.v.m. de Pininfarina bemoeienissen):
Mercedes-Benz 300S Pininfarina Neo Scale Models
Mercedes-Benz 230SL Pininfarina 1964 Neo Scale Models

De Fiat 2100 van Veicolo (wat betekent deze naam eigenlijk?) is weer dubble nostalgie: vooral het nostalgische speelgoed in zandbak-kwaliteit en natuurlijk óók de nostalgie van de Fiat zelf met z'n indertijd modieuse kleine staartvinnetjes.
Vorig weekend liet ik foto's zien van de Kadett City van onze Nederlandse fabrikant Neo.
Neo maakt nog meer moois en ik heb er inmiddels een stuk of 5 waaronder deze twee fraaie Mercedessen (eigenlijk niet voor 100% straatversies i.v.m. de Pininfarina bemoeienissen):
Mercedes-Benz 300S Pininfarina Neo Scale Models
Mercedes-Benz 230SL Pininfarina 1964 Neo Scale Models

Kijk ook eens op mijn Website: http://straatauto.weebly.com
raar die sl...heeft die echt bestaan? 
Pininfarina of niet: wél erg fraaie Mercedessen! En het is natuurlijk zo dat de creaties van carosseriebedrijven uiteindelijk wel voor normale productie en straatgebruik bedoeld waren. Helaas bleef het vaak bij één of twee prototypen.(eigenlijk niet voor 100% straatversies i.v.m. de Pininfarina bemoeienissen)
Straatauto, ik heb het woord 'Veicolo' uit het Italiaans vertaald en het betekent gewoon niks meer of minder dan 'voertuig'
Rock & Roll!!!
- buttonfreak
- Schaal: 1:64
- Contacteer:
Zal Veicolo misschien vehikel betekenen?straatauto schreef:Ik denk dat mijn idee van dashboard-foto's inderdaad te veel off-topic was.
Laatst gewijzigd door buttonfreak op zo 03 feb 2008 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Rock & Roll!!!
het is hier zo stil
tripoux, ben je nog niet terug aant verzamelen
tripoux, ben je nog niet terug aant verzamelen